Félévzáró book tag • 2024

július 18, 2024

Most már határozottan kijelenthetjük, hogy eltelt az év fele - ami egészen döbbenetes számomra -, úgyhogy itt az ideje összegezni egy kicsit. :) Úgy döntöttem, magam mögött hagyom a szokásos "freak out" jelzőt, és csak a kérdésekre koncentrálok, mert egyébként ezek segítségével szuperül vissza lehet tekinteni az elmúlt hetekre és hónapokra. Lássunk is hozzá! :)

#1 A legjobb 2024-es olvasmányod

Akárhogy is nézem, ez idén a Levedi lánca. Eléggé odavagyok a Manó Könyvek Új kedvencek sorozatáért, de ez a könyv messze az egyik legjobb (Ruff Orsolya könyve mellett), amit eddig elolvastam a megjelent kötetek közül. Remekül ötvözte a történelmi érdekességeket a kalandos, rejtélyek utáni nyomozással, így a végeredmény egy teljesen egyedülálló, fordulatos és letehetetlen történet lett. Ráadásul Budakeszi felkereséséhez is nagyon meghozza az olvasó kedvét! :) 

#2 A legjobb folytatás, amit 2024-ben olvastál

Szerencsére könnyű dolgom van, hiszen az egész Véres Balaton-tetralógiát végigzongoráztam a tavasz folyamán, és egyértelműen a Haragos Balaton lett a kedvenc részem. Minden krimiben nagyon élvezem, amikor különböző történetszálak mentén indul be a cselekmény, és aztán, egy adott ponton, ezek a szálak összetalálkoznak. Kétségkívül ezt a részt várom a legeslegjobban, mert az esetek többségében mindig óriási meglepetés szokott érni - itt is pontosan ez történt, méghozzá mesteri módon! 

#3 Friss megjelenés, amit nem olvastál, de szeretnél

A fotográfuslányt mondanám, ami a fülszövege, illetve a meseszép borítója alapján meglehetősen felcsigázott - még a nyár folyamán szeretném sorra keríteni. :)


#4 Legjobban várt friss megjelenés az év második felére

Az új Kavagucsi kötetet mindenképpen tervezem beszerezni, viszont a szeptemberben megjelenő Meik Wiking könyv is ígéretesnek tűnik - amúgy is rajongok ezekért a skandináv lifestyle albumokért. Illetve nemrégiben kiszúrtam egy érkező Nyúl Péter mesekönyvet, ami ugyancsak kecsegtetően hangzik... Sajnos úgy érzem, az év második felében sokszor fog sírni a pénztárcám. :D 

#5 Legnagyobb csalódás

A Nyomozás az Alkonypagonyban. Cosy mystery helyett egy kiábrándító, depresszív és elkeserítő könyvet kaptam. Pedig annyira megörültem a finn szerző láttán, és baromira fellelkesültem a helsinki leírások miatt, mégsem mentette meg számomra a sztorit. Nagy kár érte. 

#6 Legnagyobb meglepetés

A Véres Balaton sorozat hosszú idő óta az első olyan széria, ami az első perctől fogva beszippantott, és kötetről kötetre nőtt az izgalmam a végkifejlet kapcsán. Bár a tetralógia utolsó része egy picit elmaradt a többitől, ettől függetlenül borzalmasan élveztem az egészet, legfőképpen a retro miliő miatt. Érdekes volt belepillantani egy olyan korszakba, amikor a szüleim voltak fiatalok; kicsit visszarepülni az időben. 

#7 Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új)

Zajácz D. Zoltán kétségkívül azonnal felkerült a radaromra - elképesztően kíváncsi vagyok a skandináv regényére is! 

#8 Legújabb könyves szerelem

A szomjas troll minden egyes soráért rajongtam, a fantasztikus Mácsai Pál felolvasása pedig pláne megkoronázta ezt az élményt! ♡ Varró Dani még mindig, változatlanul, óriási szerelem - sosem okoz csalódást. 

#9 Legújabb kedvenc karakter

Noha nem fikciós karakter, hanem nagyon is létező személyről van szó, nem jut eszembe más, mint James Herriot, a híres állatorvos. Minden szempontból megtestesíti számomra az állatszeretet fogalmát: az az elkötelezett, odaadó, türelmes és empatikus hozzáállás, amit a kis páciensei iránt tanúsít az elbeszéléseiben, megmelengette a lelkemet. ♡

#10 Egy könyv, amin sírtál

Emlékeim szerint nem volt ilyen, nevetni sokkal többször szoktam. :)

#11 Egy könyv, ami boldoggá tett

A Kisvárosi könyvesboltok annyira kedves és feelgood romantikus lektűr, hogy az ember csak végig mosolyogni tud az egészen. Ráadásul egy régi könyvesbolt benne az egyik főszereplő, ami már önmagában megdobogtatja a lelkes könyvrajongók szívét. Én magam is imádtam volna kincsvadászatra indulni az Olvasó Rókában


#12 Kedvenc filmes adaptáció, amit az idén láttál

Nem túl sok adaptációt néztem az idén, és egyik sem vált instant kedvenccé, mégis ki kell emelnem a Lopást, mert egy olyan komoly társadalomkritika ez a film, amit kár lenne kihagyni. Nem csak a gyönyörű vágóképek miatt - Lappföld valami meseszép! -, hanem a mögöttes üzenete okán, ami talán mindannyiunkat elgondolkodtat egy kicsit a világ folyásáról. Nekem egészen megrendítő tapasztalat volt, ezt őszintén kijelenthetem. 

#13 Kedvenc értékelés, amit az idén írtál

A Titanic négylábú hősét nem csak olvasni szerettem, de a róla írt kritikát is élvezettel pötyögtem be. Szeretem Lindsay Galvin témaválasztásait, mert mindig tanulok valami újat - ezúttal a Carpathia nevű gőzős kulcsfontosságú szerepe, illetve a távírászok munkája kapta a fókuszt. 

#14 A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál)

Nagyon tetszik a 120 haiku sorozat, aminek egy újabb kötetével lettem gazdagabb a Könyvhéten, de A fotográfuslány vászonkötéses borítója is azonnal megragadta a figyelmem. Történetesen mindkettő a kék különböző árnyalataiban pompázik - nem csak az öltözékemben viselem előszeretettel ezt a színt, de az olvasmánylistámban is gyakran visszaköszön. :)

#15 Melyik könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?

Ez mindig nagyon nehéz kérdés, mivel az éves tervemben folyamatosan gyűjtögetem az idénre tervezett olvasmányaimat, de ha csak hármat kellene kiemelnem, akkor a Kelét, az Őszi borzongást, illetve az Élet a Földönt választanám. A vcs-vel is kicsit el vagyok havazva, még csak a harmadával végeztem, úgyhogy arra is jól rá kell kapcsolnom, ha ebben az évben is teljesíteni szeretném. :) 

A korábbi részek itt érhetők el: 2023202120202019201820172016

(Képek forrása: 1, 2, 3, 4, 5, 6)

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés

  1. Na, ezt sem írtam még meg, és lassan augusztus van.
    Jó kis kategóriák és válaszok. :) Zajáczot sorra kellene már keríteni... lassan évek óta vár a sorára ő is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ezt nem kell ilyen szigorúan venni, előfordult már nálam is, hogy csak augusztusban összegeztem. :) Zajáczot nagyon ajánlom, nálam nagyon gyorsan elfogyott az összes rész, szóval eléggé eteti magát! :)

      Törlés