Mid-Year Book Freak Out Tag • 2023

július 28, 2023

Tavaly ugyan kihagytam, idén viszont úgy gondoltam, szívesen összegezném az eddigi olvasmányaimat. A címével továbbra sem vagyok kibékülve, kicsit béna, de legalább rávilágít arra a tényre, hogy mások szerint is mennyire gyorsan megy az idő - legalább ezzel a kijelentésemmel sosem vagyok egyedül. :) És mivel ma ünnepli a blog a hetedik szülinapját, nem is találhattam volna jobb alkalmat, hogy megírjam ezt a bejegyzést! Hip hip hurrá!

#1 A legjobb 2023-as olvasmányod

Ahogy végigfutottam az olvasmánylistán, változatlanul azt gondolom, hogy az idén A vidéki templom titkai került fel nálam a dobogó első fokára. Annyira kedves, bájos, szívmelengető történetről van szó, amit szimplán jólesik olvasni, mert boldoggá tesz. Nem történik benne semmi hókuszpókusz, nincsenek benne hatalmas csavarok, sem mágikus lények, csak két fiatal, akik a tenni akarásukkal, a hitükkel és az egymásba vetett bizalmukkal fellendítik egy kicsiny közösség életét. 

#2 A legjobb folytatás, amit 2023-ban olvastál

Szerencsére ezen sem kellett sokat gondolkodnom: a Kakukkfióka minden szempontból méltó folytatása lett a Fjällbacka sorozatnak. Hiába próbálkoztam más skandináv krimi szerzőkkel, Camillát egyelőre senki sem tudja letaszítani a trónról. Fogalmam sincs, hogy miért, de gyanítom, hogy a fantasztikus tájon kívül - amit volt szerencsém élőben is megcsodálni -, az otthonosság melengető érzését nyújtja minden egyes alkalommal. Furán hangozhat ez, tudom, főleg úgy, hogy egy krimiről beszélünk, de mégis igaz. 

#3 Friss megjelenés, amit nem olvastál, de szeretnél

Lássuk csak: A balatoni sellő, az Emma, illetve az új Wohlleben kötet is határozottan ide kívánkozik. Szerencsére mindhárom itt várakozik a polcomon, és reményeim szerint még az idén mindegyik sorra kerül - vagy legalábbis nagyon fogok igyekezni, hogy így legyen. 


#4 Legjobban várt friss megjelenés az év második felére

Elképesztően belelkesültem a Selma Lagerlöfről szóló életrajzi regény láttán, ezt nagyon szeretném beszerezni, illetve örömmel láttam, hogy folytatódik az Oltári Austen sorozat, méghozzá a Meggyőző érvekkel. Ez utóbbi is abszolút must have darab, semmi kétség. És van itt még valami, ami egyelőre csak halvány sejtés, de nagyon úgy fest, hogy a Manó Könyvek még az idén előrukkol egy gyönyörűséges Anne otthonra talál kötettel, amivel nagyon-nagyon szemezek. :) 

#5 Legnagyobb csalódás

Az Ezer hajó Natalie Haynes-től. Bevallom, kicsit szomorú is vagyok miatta, mivel azt reméltem, hogy valamennyire felér majd a csodás Madeline Millerhez, de erről sajnos szó sincs. Meglepett az a brutalitás, nyers erőszak, ami végigkísérte az egész történetet. Tudom, hogy a témája is részben megkövetelte, elvégre a trójai háborúról szól, mégis abban bíztam, hogy ez az agresszív kegyetlenség nem nyer ekkora teret. Tévedtem... Azóta már meg is szabadultam tőle.

#6 Legnagyobb meglepetés

Ide a ma reggel befejezett memoárt hoznám, ami nem más tollából származik, mint a Draco Malfoyt alakító Tom Feltonéból. Sejtettem, hogy élvezni fogom, de azt nem, hogy ennyire! Tom elképesztően jó humorú srác, akit legszívesebben azonnal a barátjává fogadná az ember, de közben esendő, őszinte és igazán emberi is. Nyoma sincs semmilyen sztárallűrnek, teljesen hétköznapi fickó, aki nem csak a saját életébe avat be minket, de a Harry Potter kulisszatitkaiba is. Egyszerűen imádtam! 

#7 Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új)

Zelei Anna hazai erdőkről szóló kötete, és az ezzel kapcsolatos edukációja, természetvédelmi munkája minden szempontból hiánypótló. Nagyon sokat tanulok és tanultam tőle, remélem, más is felfedezi, és megszívleli a tanácsait. Kövessétek, olvassátok, hallgassátok - érdemes! 

#8 Legújabb könyves szerelem

Hmm, ide most semmi konkrét nem jut az eszembe... 

#9 Legújabb kedvenc karakter

Vinnie Fyfe, a bátor angol kislány, aki nem csak tehetséges rajzoló, de igaz barát is. 

#10 Egy könyv, amin sírtál

A meghatottságtól is ér? Mert akkor A vidéki templom titkai. :)

#11 Egy könyv, ami boldoggá tett

A két csillag. Életem legcsodálatosabb mesekönyve, ami nem csak a fantasztikus illuszrációk miatt nőtt annyira a szívemhez, hanem a mesemondó személye és az általa gyűjtött (!) történetek okán vált igazán kedvessé és felejthetetlen élménnyé számomra. ♡


#12 Kedvenc filmes adaptáció, amit az idén láttál

Az Ida regényét is nagyon élveztem, de ami igazán megmelengette a lelkem, az a Mrs. Harris Párizsba megy. Minden képkockája elbűvölt, kezdve a szerethető főszereplővel, a bájos segítőivel, a párizsi jelenetekkel, és végül, a könnyfakasztó megoldásával. :) 

#13 Kedvenc értékelés, amit az idén írtál

Az Északfiról szóló értékelésemet választanám, amibe megpróbáltam minden lelkesedésemet belevinni, amit olvasás közben éreztem. Bár ez utóbbira mindig ügyelek, mert ami számomra nagy élményt jelent, azt igyekszem másoknak is annyira érzékletesen bemutatni, amennyire csak tőlem telik. 

#14 A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál)

A két csillag vitán felül elképesztően szépséges és igényes mesekönyv, nagyon örülök, hogy a polcomon tudhatom! De odavagyok A balatoni sellő fantasztikus, égszínkék vászonkötetéses borítójáért is - a Manó Könyvek nagyon betalált nálam ezzel a sorozattal. :)

#15 Melyik könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?

Remélhetőleg minél többet a saját olvasatlanaim közül (ez jelenleg 37 könyvet jelent), illetve nagyon szeretném az idén teljesíteni a VCS-t is; a felével már megvagyok, úgyhogy bízom benne, hogy az idén megint összejön! 

A korábbi részek itt érhetők el: 202120202019201820172016

(Képek forrása: 1, 2, 3, 4, 5, 6)

Hasonló bejegyzések

16 megjegyzés

  1. Épp most olvasom A vidéki templom titkait. :) Még nagyon az elején járok, de egyelőre tetszik. Zelei Annát köszönöm, nagyon érdekesnek tűnik a könyve (ment a listára), és szépséges az Instagramja. A két filmet is szeretném majd megnézni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon ismerős volt a Mrs. Harris története, és valóban, van egy régebbi változat. :) https://www.imdb.com/title/tt0104930/ Annak idején nekem nagyon tetszett. Az Ida regényét ma megnéztem, és szerintem igazán bájos alkotás lett, jó színészekkel.

      Törlés
    2. De jó, remélem neked is jó élmény lesz! :) Annának tényleg szépségesek a képei, én mindig találok valami újdonságot nála! És a könyve is gyönyörű és informatív. :)

      Óh, igen, ez a Mrs. Harris voltaképpen egy remake, erről én is hallottam már. :) De ez az új változat azért is olyan különleges, mert a nagyrészét Budapesten forgatták. A Keleti pl. elég jól beazonosítható, de több ismerős helyszín is van benne. :) Jaj, az Idát én is nagyon szerettem! Olyan kis békebeli romantikus darab, és a színészek is szuperek benne! Mentes Júlia kifejezetten, de a férfi főszereplő, Rohonyi Barnabás is nagy felfedezés volt nekem. :)

      Törlés
    3. Lassan felénél járok a "templomosnak", és még mindig tetszik. :) És humora is van, amit külön értékelek. Jó lenne, ha a karácsonyit is kiadnák magyarul.
      Na, ezt nem is tudtam, hogy itt forgatták. Közben megnéztem, igazán kedves kis film volt, talán egyszer el kellene olvasni a regényt is.
      Igen, tényleg, Rohonyi Barnabás igazán kellemes meglepetés volt, Mentes Júliáról meg tudtam, hogy jó színésznő. Jó, hogy vannak ilyen filmek is, legalább az ember felfedez néhány új arcot, amellett, hogy a történet is olyan jót tesz a léleknek. :)
      Ahogy elnézem, te is keresed az ilyen filmeket, sorozatokat, ahol hangsúlyos az, hogy jó érzést hagyjon maga után az emberben. Én is egyre jobban keresem ezeket, és mindig örülök, ha valaki felhívja rájuk a figyelmemet, szóval köszönöm. :)

      Törlés
    4. Ennek örülök, hogy tetszik a templomos! :) A karácsonyira én is nagyon pályáznék, bízom benne, hogy a Kossuth Kiadó azt is kiadja majd.

      Bizony, én is csak azért tudom, mert utánaolvastam. :D Meg a férjem is megjegyezte, hogy neki bizony fel is tűnt. Ő ilyen szempontból időnként élesebb látású, mint én. :)

      Teljesen egyetértek, ezért is szeretek magyar filmeket nézni, mert még mindig nagyon sok tehetséges és értékes fiatal van, akikre érdemes figyelni! Igen, ezt abszolút jól látod. :) Tudatosan keresem is őket, meg sokszor be is vonzom, nekem valahogy ez is hozzájárul ahhoz, hogy kicsit boldogabb legyek egy-egy olvasás / filmélmény után. :) Nagyon örülök, hogy adhattam új támpontokat, már ezért megérte megírni az ajánlókat! :))

      Törlés
    5. Jelentem, végeztem, és nagyon tetszett. :) Most nézem GR-en, hogy viszonylag sok könyve van a szerzőnek, jöhetnének szépen sorban magyarul. :D
      Nekem is fontos, hogy boldogabb legyek egy könyv/sorozat/film után. Ebben egy hullámhosszon vagyunk. Van elég gond az ember életében, nem akarok azokról olvasni is, azokat nézni is.

      Törlés
    6. Bea, de örülök, hogy te is szeretted a templomos könyvet! :)

      Törlés
    7. Bea, nagyon örülök, hogy ennyire klassz élmény volt neked is! :) Teljesen egyetértek, szerintem részben ezért (is) keresek ilyen pozitív élményeket magam körül. :)

      Törlés
  2. Eszti, szerintem hívd te is nyugodtan máshogy ezt a taget, ha nem tetszik, szerintem is fura a neve, meg túl hosszú is. Nálam már csak félévzárás lett nemes egyszerűséggel.
    Boldog blogszülinapot! ♥
    Templomos könyv, jeee! :) Tényleg olyan kis cuki volt, de nem volt szirupos.
    Hogy állsz most a vcs-kkel?
    A balatoni sellő engem is érdekel! És tényleg nagyon szép kötet lett.
    Ida regénye nekem nagy elmaradásom, nem is olvastam még. De jó lenne valamikor + a filmre is beneveznék (ha lenne bármire is időm :") )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A félévzáró tag tényleg jobb cím lenne, köszi az ötletet! Lehet, hogy átveszem, ha megengeded. :) Köszönöm! ♥
      Hú, hát a Vcs-kkel ugyanúgy, szóval a fele megvan, de ha az év végéig havonta másfél könyvet kiolvasok, még összejöhet! :) Vannak még rövidebbek is talonban, szerintem a sok esős kuckós idődben gyorsabban fognak fogyni. :) A balatoni sellő tényleg csodás, remélem, a történet sem fog csalódást okozni!
      Olvasni még én sem olvastam az Ida regényét, de a filmet csak ajánlani tudom. Remek kis adaptáció lett! :)

      Törlés
    2. Persze, nyugodtan, semmi nagy találmány nincs ebben igazából, de én is jobban szeretem ezen a normálisabb néven hívni. :D
      Hajrá akkor a vcs-kkel! :) A rövidebbekkel simán begyorsíthatsz!

      Törlés
    3. Köszi! :)) Igyekszem majd haladni a vcs-kkel, a rövidekkel pontosan ez a tervem! :D

      Törlés
  3. Nahát, most felbuzdultam, és írtam egy ilyet, ámbár félvzárónak nem jó. :) De jó volt kicsit összeszedni a gondolataimat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én közben el is olvastam a posztodat, nagyon szuper lett! :) És örülök, hogy tudtam / tudtunk egy kis löketet adni, hogy te is összegezd egy kicsit az élményeidet. :)

      Törlés
    2. Ó, köszi. :) Igen, sikerült, és azt hiszem, pont ez a lényeg.

      Törlés