Mid-Year Book Freak Out Tag • 2018

július 07, 2018

Kedvet kaptam a lányoktól (Nikkincs, Dóri és PuPi) és úgy döntöttem, idén újra kitöltöm ezt a kis összegző taget. Az előző két évben is jó érzés volt picit visszatekinteni, újraélni a kedvenc emlékeimet, nem mellesleg a kiválasztottak többsége úgyszintén előkelő helyen szokott szerepelni az évvégi áttekintésben. :)

◃▵▹

1. A legjobb 2018-as olvasmányod 

Azt hiszem, ez egyelőre vitán felül A muránói üvegfúvó. Nem számítottam rá, hogy ennyire magával ragad majd, de olyan kis elfeledett(nek tűnő) gyöngyszem, amit szívesen látnék a könyvespolcomon is, mert egyértelműen az év egyik kedvence lett. Nem beszélve arról, hogy most még jobban vágyom rá, hogy Velencét és környékét láthassam egyszer a saját szememmel! 


2. A legjobb folytatás, amit 2018-ban olvastál 

A papírmágus trilógiával éppen ma végeztem, úgyhogy ehhez a ponthoz Ceony Twill kalandjait választanám. Sodró lendületű, magával ragadó és fantáziadús kötetekről van szó, ahol az origami is sokkal izgalmasabb szerepben tűnik fel. Kicsit szomorú vagyok, hogy véget ért, mert eléggé a szívemhez nőtt, de vigasztal  a tudat, hogy a szerzőnek más könyve is van, és hátha az is hozzáférhető lesz majd magyarul. 

3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél

Nem tudom, mennyire számít frissnek, de nagyon fenem a fogam A fülemüle erdő titkára, illetve az 50 elszánt magyar nő c. kötet ugyancsak felkeltette korábban az érdeklődésem.

4. A legjobban várt friss megjelenés az év második felére

Most nem jut eszembe kapásból semmi, de ha újrakiadás is számít, akkor a Krumplihéjpite Irodalmi Társaságot várom lelkesen. Reményeim szerint augusztusban be tudom szerezni a gyönyörűséges filmes borítóval. Bevallom, nekem még jobban is tetszik, mint az eredeti, valahogy megkapóbb. :)


5. Legnagyobb csalódás

Ove után nagy elvárásokat támasztottam Fredrik Backman többi könyve elé, és idén végre sorra kerítettem a nagymamás történetét. Egyszerűen rémes volt, untam az egészet, ráadásul egyáltalán nem jött be ez a meseszerű körítés sem. Azóta nem mertem mást a kezembe venni, egyelőre élénken él bennem a keserű csalódás, és attól tartok, egy darabig még pihentetnem kell. 

6. Legnagyobb meglepetés 

A film megnézése után nagyon kíváncsi lettem a Nap nap után könyvváltozatára, és meglepően élvezetes, felnőttes gondolatokkal tarkított YA-t kaptam. Bár egy kicsit könnyedebb kategória, Jodi Picoult és lánya, Samantha van Leer duológiáját is élvezettel forgattam; igazi kalandos, mesés, bájos és romantikus történet, aminek mindkét része maradéktalanul elvarázsolt. 

7. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új)

Antoine Laurain könnyed, párizsi stílusa teljesen levett a lábamról. Nem kérdés, hogy Az elnök kalapja után biztosan sorra fogom keríteni A piros noteszről szóló lektűrjét is! Ugyanilyen pozitív élmény fűz a német erdészhez, Peter Wohllebenhez, akinek az etológiával kapcsolatos élményei hozták meg a kedvem A fák titkos életének felfedezéséhez. 

8. Legújabb könyves szerelem

Eddig is rajongtam a fővárosunkért, erre sikerült rátennie még egy lapáttal a Mesélő Budapestnek. Egyszerűen imádtam ezt a rendhagyó történelmi és kulturális kalauzolást! Rengeteg titkot, érdekességet és különleges tényt tudhattam meg a városról, és, nem mellesleg, jópár bakancslistás ponttal bővült az igencsak hosszúra nyúlt listám, amit a nem is oly távoli jövőben szeretnék elkezdeni pipálgatni. :)


9. Legújabb kedvenc könyves karakter

Nem túl nehéz a döntés: egyértelműen a jó modorú angol kismackó, Paddington viszi a pálmát! Ki ne szeretne egy olyan bocsot, akinek mindig akad egy marmeládés szendvicse a kalapja alatt, és udvariasan üdvözöl minket minden reggel? Hamarosan személyesen is köszönök neki Londonban. :)

10. Egy könyv, amin sírtál 

Emlékeim szerint idén még nem volt ilyen, de hátha az év második felében sor kerül majd rá. 

11. Egy könyv, ami boldoggá tett

Nagyjából az összes eddig szeretett könyv, azaz A muránói üvegfúvó, Az elnök kalapja, és a Mesélő Budapest. Mindháromhoz boldogságos pillanatok fűznek, és külön öröm, hogy ebből kettő a polcomon is megtalálható, és így bármikor leemelhetem, megsimogathatom, megszeretgethetem őket. 

12. Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál 

A napokban láttuk a Love, Simont, ami számomra óriási meglepetés, és a könyvet is mihamarabb sorra szeretném keríteni, illetve a Tulipánlázat emelném még ki a különleges, andalító hangulata és meseszép zenéje miatt. 

13. Kedvenc értékelés, amit idén írtál 

Ebben az évben próbáltam picit könyves élményekről is írni, úgyhogy vacillálok a Titkos kert és Mesélő Budapest között. Egyiknél sem kellett sokat gondolkodnom, az ujjaim szinte maguktól repültek a billentyűzeten, és úgy érzem, sikerült visszaadnom azt is, amit az olvasásuk közben éreztem. 

14. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál)

A Barreau könyvek mindig fix pontnak számítanak, rajongok ezekért a gyönyörű, pasztell színű, Eiffel-tornyos borítókért! Más szempontból ugyan, de hasonlóan kedvenc a Babilon bárkája is, különösen a vad, zabolátlan tigris szempár részlete, ami egyszerre megdöbbentő és bámulatos.  


15. Melyik könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?

Hűha, jópár ilyen könyv akad a tarsolyomban... A teljesség igénye nélkül jó lenne a Segítséget, az Oroszlánhűséget, a Csudálatos Maryt, és a Micimackót, de nagyon vágyom Joanne Harrisre is, tőle már rég olvastam, és bőven lenne ötletem, hogy mit. :)


A korábbi részek itt olvashatók: 2017, 2016

(Képek forrása: Pinterest // moly.hu) 

Hasonló bejegyzések

13 megjegyzés

  1. Örülök, hogy kedvet kaptál! :) Gondoltam rád, hogy név szerint is megjelöllek, de nem akartam, hogy nyomás alatt érezd magad. :D De amúgy úgy megindult a félévzáró hullám, hogy ihajja. :D
    Nálam is eléggé mérvadó szokott lenni az év végi listára nézve is, hogy ide miket válogatok be. Érdekes ezeket megfigyelni, meg visszanézni az előző évi félévzárókat is.
    Olyan szuper, hogy így tetszett A muránói üvegfúvó, én is úgy szerettem olvasni. ♥ A papírmágus is közös pontunk, és ahogy mondtam, lehet majd várni azt a bizonyos negyedik részt is. ;) Juhé!

    Én is csalódtam Backmanban, a medvés könyvnél, de egyébként Ovéhoz képest nálam is koppanás volt a nagymamás sztori is... fura, és nem elvarázsoló volt a mesés körítés nekem, hanem zavaró inkább...

    Picoult lányával írt ya-jának mindkét részét viszont én is nagyon-nagyon kedveltem! Na az igazán bájos volt. ;)

    Olyan jó, hogy írtad Antoine Laurain-t is, megvettem tőle a noteszt! :) Még nem olvastam persze.
    A Segítséget csak ajánlani tudom, nekem kedvencem is lett. :) A film is jó, amit készítettek belőle. :))
    Nahát, mennyi régebbi és újabb közös pontunk van! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ilyen felkéréseknek úgysem tudok nemet mondani, úgyhogy legközelebb nyugodtan taggelj be! :) Igen, én is sok mindenkinél láttam, de ez tök jó, hogy így terjed. :) Szeretek közös kapcsolódási pontokat találni másokkal, meg inspirálódásnak sem utolsó!

      Juhééé! Alig várom azt a bizonyos negyedik részt, mert a trilógia nagyon tetszett. :) A muránói pedig abszolút szívcsücsök, nagyon örülök, hogy ennyire magával ragadott! :) Az meg külön szuper, hogy ez egy ilyen közös kedvencünk is lett! :))

      Emlékszem, amikor írtad, meg olvastam, hogy a Beartown sem talált be. Én most egy darabig nem is szeretnék tőle olvasni semmit, mert úgy érzem, kicsit az Ove sikerét próbálja meglovagolni, és bizonyos motívumokat előszeretettel ismételget. Azért még van benne reményem, hogy esetleg a következővel nem nyúlok annyira mellé, de ez határozottan csalódás, sajnos. :(

      De jó, de jó! :) Nekem nagy meglepetés volt ez a duológia, nem is hittem volna, hogy ilyen jó lesz! Tényleg a bájos kategória, abszolút. :)

      Hű, nagyon kíváncsi vagyok, mit fogsz hozzá szólni! Nálam is tervben van majd a Notesz is, de egyelőre annyi minden van, amihez nyúlhatnék, hogy nehéz a választás. :) Most már a Segítséget idén mindenképp el kell olvasnom, mert csupa-csupa jót olvastam róla, és minden ismerősöm nagyon dícséri. :) Úgyhogy nem fog sokáig váratni magára, ez most már biztos! A könyv után jöhet majd a film, már az is listás egy ideje. :)

      Igen, én is úgy látom! :))

      Törlés
    2. Majd észben tartom ezt és meghívlak rájuk. ;) Tényleg néha jó ötletadók is az ilyen posztok, meg mindenki szereti megnézegetni, hogy kinek mi volt a nagy élmény, vagy épp a nagy csalódás.

      Valamilyen szinten én is ezt érzem, hogy Backman ugyanazt a hullámot próbálja meglovagolni továbbra is, de már csak halványodik. Talán lesz ez még jobb is. :)

      Nekem is túl sok a jó kis könyv, nem tudom A piros notesz mikor fog sorra kerülni, de egyszercsak biztos. :)

      Törlés
    3. Köszi! :D Igen, határozottan, én is szívesen olvasgatom őket. :)

      Sajnálom, hogy mindketten így látjuk, de bízom benne, hogy van benne ennél több is, és képes arra, hogy megújuljon. Találn íróként ez a legnagyobb és legnehezebb kihívás.

      Előbb-utóbb biztosan, elég rövid könyvecskék ezek, hipp-hopp lecsusszanak! :)

      Törlés
  2. Szuper bejegyzés, nagyon tetszett! :)
    Joanne Harristől mik az ötletek? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, nagyon örülök, hogy tetszett! :)

      Hmm, tervezem majd tőle a Rúnajeleket, meg az Urak és játékosokat is, mert mindkettő régóta listás nálam. :)

      Törlés
    2. A Rúnajeleket még én sem olvastam (sok évig vcs-n volt, de valahogy sosem került sorra), az Urak és játékosokat pedig csak ajánlani tudom, nagyon okos, kellemes, csavaros krimi. :)

      Törlés
    3. Köszi a lelkesítést! :) Még anno Nikkincs mondta, hogy milyen jó, és ennek örömére még az alternatív VCS listámra is feltettem, úgyhogy mindenképp szeretném még az idén sorra keríteni. :)

      Törlés
    4. Az Urak és Játékosok valóban zseniális, sőt most a St. Oswald fiúiskola is, és ezek is mind kicsit kitekintősek, megjelennek benne más könyvből ismert szereplők is.

      A Rúnajelek is fantasztikus, nagyon-nagyon szerettem, akkor kezdett el érdekelni az északi mitológia, mikor azt olvastam. Csak azt sajnálom nagyon, hogy a többi részéhez nincs magyar fordítás. Azért ezekből nem biztos, hogy élvezném az angol verziót. Persze ki tudja, egyszer lehet, bevállalom. :)

      Törlés
    5. Ó, a St. Oswaldot még én sem olvastam el, de tök jól hangzik ez a kitekintés, más szereplőkkel. :)

      Törlés
    6. Kriszti: Köszi az ajánlást, most még kíváncsibb lettem! :) Az északi mitológia egyébként is szívemnek kedves téma, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy jó választás lesz majd. :) A St. Oswald pedig biztosan sorra kerül, ha a sorozat első része is tetszeni fog majd. :)

      Törlés
    7. A Kékszeműfiút olvasta valamelyikőtök?

      Törlés
    8. Én még nem, de olvastam róla, hogy az is elég klassz kis regény lett, nem annyira a megszokott. Eszembe jutott még az Ötnegyed narancs, illetve ott van a Partvidékek is. Ezekről is csupa jót hallottam! Én eddig a Csokoládé trilógiát olvastam Harristől plusz a a két novelláskötetét, de az utóbbiak valahogy nem tetszettek. Ezért is kacérkodom most inkább egy regény gondolatával. :) A Kékszeműfiút is ajánlod? :)

      Törlés