Mid-Year Book Freak Out Tag • 2021

augusztus 26, 2021

Hatodik éve töltöm ki ezt a tag-et, így ha picit később is, de ragaszkodtam ahhoz, hogy az idén se maradjon el. Ilyenkor már lehet kicsit hátra tekinteni, összegezni, és felidézni a legjobb történeteket. Bár a tag címe valóban nem a legtalálóbb, a kérdéseket tekintve viszont ez egy szuper lehetőség summázni az elmúlt nyolc hónap könyves élményeit. :)

#1 A legjobb 2021-es olvasmányod

Mindig nehéz egy konkrét kedvencet kiválasztani, úgyhogy ilyenkor, bevallom, picit gondban vagyok. De a tegnap este befejezett könyv annyira betalált nálam, hogy mégiscsak erre esett most a választásom - nevezetesen Mary Alice Monroe-tól a Ház a partonra. Egyszerre megható, emberi és végtelenül kedves regényről beszélünk, amiben több fontos téma is szóba kerül, ennek ellenére nálam az egymásra találás, az apró örömök éltetése, és a természetvédelem vált igazi vezérfonallá. 

#2 A legjobb folytatás, amit 2021-ben olvastál

Tavaly is David Michie került ide, ami ezúttal is fennáll. A szülinapi csomagomban ott lapult A négy lábon járó spiritualizmus, amit ugyanúgy a szívembe zártam, akárcsak az első két részét. Annyira élvezem, ahogy DLM kötetről kötetre a buddhizmus egy újabb szeletével ismertet meg, ráadásul cseppet sem szájbarágós módon, sokkal inkább elgondolkodtató és megszívlelendő történetekbe ágyazva. Azóta beszereztem a második kötetet is, így már csak az első hiányzik, hogy teljes legyen a trilógia. 

#3 Friss megjelenés, amit nem olvastál, de szeretnél

Az Élet a Földönt, illetve a nemrégiben megjelent Hangyákat írnám első körben, de az új Wohllebenre is nagyon kíváncsi vagyok! Ebből a hármasból legelőször a hangyákról szóló beszámolót tervezem lehúzni a listáról, mert elég jó értékeléseket olvastam eddig róla, és hát átlapozgatás közben teljesen lázba jöttem a színes képek és az izgalmasnak tűnő fejezetcímek láttán. Valami azt súgja, hogy nekem való lesz! :)


#4 Legjobban várt friss megjelenés az év második felére

Legfőképp a karácsonyi Nyúl Péter mesekönyv, ezt feltétlenül be fogom szerezni magamnak, illetve a Romy és Párizs fényei szintén felcsigázta az érdeklődésemet. A Coco Chanelről szóló életrajzi kötet kellemes meglepetésként ért, úgyhogy bízom benne, hogy ez is megüti majd a mércét. Mindenesetre van némi bepótolnivalóm Romy Schneidert illetően, így e-könyvben esélyes, hogy sorra fog kerülni. 

#5 Legnagyobb csalódás

Bauer Barbarától Az aranyműves fia. Annyian dicsérték az írónőt, ráadásul a Szabados Ági készítette interjú alapján olyan szimpatikusnak tűnt, ennek ellenére az írása nem nyűgözött le annyira, mint vártam volna. Sajnos túlírtnak és dagályosnak éreztem a történetet, aminek a szereplői végig szörnyen távol maradtak tőlem. Esetleg egy másik alkalommal fogok még próbálkozni vele, hátha, de egyelőre nem érzek rá késztetést. 

#6 Legnagyobb meglepetés

Azzal tisztában voltam, hogy Nádasdy Ádám nem ír rosszul, sőt. De ahogy a nyelvészetről mesél... na, azt mindenütt így kellene tanítani! Eleve egy meglehetősen megosztó témát választott, elvégre a nyelvtanórát elég kevesen szerették igazán (én speciel igen), engem mégis az ragadott magával, ahogy az összes fontos témát egy világos, átlátható és tökéletesen érthető rendszerbe foglalta, hogy mindenki megérthesse. Sehol sincs lebutítva a szöveg, pusztán emberi nyelven magyaráz és tanít - szinte észre sem vesszük, miről is olvasunk, annyira élvezetesen mesél a professzor úr. Egyszerűen briliáns!

#7 Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új)

Maros Andrásra érdemes odafigyelni! A frappáns, mai, keserédes, őszinte életképeit élvezet volt olvasni, úgyhogy tervezem, hogy más novelláskötetét is be fogom iktatni, ha lesz rá lehetőségem. 

#8 Legújabb könyves szerelem 

Szederberek kisegerei menthetetlenül elrabolták a szívemet... Eleinte tipródtam rajta, hogy nekem való-e egyáltalán, mégiscsak gyerekeknek íródott ez a mesekönyv, ám a csomagbontáskor rögtön tudtam, hogy nagyon betaláltam vele. Az illusztrációk és a szívmelengető, rövidke mesék abszolút elvarázsoltak - tuti, hogy kislányként is imádtam volna! 

#9 Legújabb kedvenc karakter

Hmm, azt hiszem, ide a Tommy & Tuppence párost írnám. Egyelőre még csak egy rövidke novellát olvastam róluk, viszont a sorozatot sorra kerítettük a párommal, és mindkettőnknek eléggé tetszett. :) Szóval elképzelhető, hogy valamelyik komplett regényt is elolvasom majd, de titkon reménykedem abban, hogy a Szentivánéji krimikben is visszatérnek - legalább egy nyúlfarknyi szösszenet erejéig! 

#10 Egy könyv, amin sírtál 

Meghatódni szoktam inkább, sírni annyira nem. 

#11 Egy könyv, ami boldoggá tett

Leiner Laura karácsonyi kötete annyira kis feelgood, hogy jóformán az egészet végigmosolyogtam. :) Nem hittem volna, hogy a három lány élete ennyire leköt majd, így engem lepett meg a legjobban, amikor esténként alig tudtam letenni, annyira érdekelt, hova fognak kifutni a történések, és hol kapcsolódnak majd egymásba a szálak. Kicsit emlékeztetett az Igazából szerelemre, ami már önmagában elég lenne a boldogsághoz, ám ezt sikerült megfejelni a szerethető szereplőkkel és a pörgős cselekménnyel. Kikapcsolódásnak, feltöltődésnek tökéletes választás! 


#12 Kedvenc filmes adaptáció, amit az idén láttál 

Az élet dicsérete, egyértelműen. A James Herriot önéletrajzi írásain alapuló sorozat maga a színtiszta boldogság - receptre kellene felírni! 

#13 Kedvenc értékelés, amit az idén írtál

A Nyúl Péter mesekönyvről írt sorokba, úgy érzem, mindent belesűrítettem, amit csak érzek Beatrix Potter munkásságával kapcsolatban. Talán ezért is várom olyan nagy lelkesedéssel a karácsonyi kötetet, mert ebbe a világba is jó megérkezni. 

#14 A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál)

A Szentivánéji krimik borítója kivéletesen gyönyörűre sikerült, teljesen beleszerettem! Ugyanakkor a Szederberek meséit, illetve A farkasok bölcsességét ugyancsak kiemelhetném, mert mindkettő elképesztően szép és igényes kiadás. 

#15 Melyik könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig? 

Hű, vannak terveim, ezt elárulhatom, de hogy végül mi fog beleférni, az a jövő zenéje. Mindenesetre sok-sok saját könyvet szeretnék, hogy csökkentsem az olvasatlanok számát, illetve a VCS-vel is el vagyok maradva, mivel a nyáron parkolópályára tettem. Sebaj, a kuckós őszi esték pont ideálisak lesznek egy-egy kiadós olvasásra. :)

A korábbi részek itt érhetők el: 2020 ∙ 2019 ∙ 2018 ∙ 2017 ∙ 2016 

(Képek forrása: 1, 2, 3, 4, 5, 6)

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés