Évértékelő • 2022

január 07, 2023

Ha egyetlen szóval kellene jellemeznem a 2022-es évet, akkor azt mondanám: hullámvasút. A világ történéseit és a saját életem alakulását tekintve is tökéletesen megállja a helyét. Mondhatni, az érzelmi skála minden egyes lépcsőjét bejártam. Voltak földöntúli boldogságot okozó pillanatok, és voltak pokolian nehéz, kilátástalannak tűnő percek, amikor azt sem tudtam, mit várhatok, mire számíthatok. Rájöttem, hogy sokkal erősebb vagyok, mint azt valaha gondoltam volna magamról, és ha kell, a nehéz időkben is támasza lehetek a szeretteimnek - amit aztán én is maximálisan megtapasztalhattam. ♡ Úgyhogy minden szempontból tanulságos esztendő volt, ami egyúttal egy egészen új szakaszt nyit meg az életemben. De erről egy picit később. :)

A könyvmolylét

Az életemben történt események nagyban kihatottak az olvasási szokásaimra - talán ennek is köszönhető, hogy végül egy könyvvel kevesebb csúszott le az előző évhez képest. Elsősorban meséket és ifjúsági köteteket vettem a kezembe - egyértelműen ez a két kategória dominált szinte végig. Ilyen időkben szeretek a komfortzónámon belül maradni, így túl nagy meglepetések nem lesznek, viszont hála a könyvtárnak, néhány régóta a várólistámon ücsörgő könyvet is kipipálhattam.  


Elolvasott könyvek száma: 43, ez nagyjából 10.892 oldalt jelent. 
Ebből 19 e-könyv (44 %), 13 saját (30 %) és 11 könyvtári (26 %). 


Leghosszabb könyv: Tamzin Merchant: A kalaposok (488 oldal)

Újraolvasott könyvek: 0

Átlagos oldalszám: 253

Származás alapján: brit (14), amerikai (10), magyar (9)

Címkék alapján: ifjúsági (18), romantikus (10), ismeretterjesztő (6)

Beszerzett könyvek száma: 23 - ebből 12 ajándék, 11 vásárlás. Immár teljes a Manó Könyvek által kiadott mesekönyv sorozatom, beszereztem további kettő Agatha Christie novelláskötetet, illetve a természettudományos szekcióm is gazdagodott a legfrissebb Attenborough kiadással, valamint Zelei Anna gazdagon illusztrált művével. Továbbra is nagyon ritkán engedek az impulzusvásárlásoknak, így pont úgy és annyival bővül a kis könyvtáram, ahogy az a lehető legoptimálisabb. :) 

A legkedvesebb könyvek TOP listája


☆ Dean Nicholson: Nala, a mentett cica - szívet melengető
☆ Kalas Györgyi: Sandwich grófja és a nápolyi pizza - szórakozva tanító
☆ Sólyom Anna: Macskabár - szeretnivaló
☆ Dawn Casey: Mesék télre - léleksimogató
☆ Sylvia Bishop: Az éjszakai vonat titka - fordulatos
☆ Ruff Orsolya: Volt egy ház - jó a történetben lenni

A legnagyobb csalódások TOP listája

☹ Tamzin Merchant: A Kalaposok - vontatott és unalmas
☹ L. Frank Baum: Oz, a nagy varázsló - zavaros
☹ Jennifer Lynn Barnes: Az örökség ára - elfuserált

A molyléten túl

Az első két hónap viszonylag eseménytelenül telt: hétvégente elautóztunk a kedvenc helyeinkre, de a téli hétköznapok monotonitását a szülinapom alkalmából szervezett kirándulásunk törte meg. Mivel beléptem a "bűvös" harmincasok táborába, úgy éreztem, ehhez egy különlegesebb ünneplés dukál. Így esett, hogy szétnéztünk egy picivel északabbra, Sundsvallban. Útközben még Gävlében is megálltunk. Jártunk mini skanzenben, megnéztük a belvárost, és felfedeztük a környékbeli kis halászfalvakat is, miközben mindenütt befagyott tavak és havas házikók vettek körbe minket. Mondanom sem kell, mesebeli látvány volt! Szebbnél szebb fotókat készítettem, bár a kedvencem egyértelműen az eszegető mókus lett, aki fittyet hányva a külvilágra, békésen majszolt egy nagyobbacska tobozt. :)

Az április az év egyik nagy mélypontja, lelkileg is rendkívül megterhelt mindkettőnket. A május már jóval felszabadultabban telt, az érettségi hajrá és az otthoni tennivalók mellé egy szegedi mini kiruccanás is belefért. Anyukámmal keresztbe-kasul bejártuk a várost, ráadásul mindezt egy kedves ismerős társaságában tettük, aki készségesen elkalauzolt minket a főbb látnivalókhoz. Még ebben a hónapban történt, hogy három hétre leköltöztem a párom családjához vidékre, hogy besegítsek, és vezessem az ottani háztartást. Emellett rendszeresen jártunk le a Balatonra látogatóba, aminek köszönhetően a pünkösdi hétvégét is ott töltöttük. Tihany és környéke még mindig elbűvölő! 


A június elképesztően hamar repült el, a reptérlátogatás azonban abszolút kiemelkedő élmény - imádtam a "kulisszák" mögötti túrát! Júliusban Anyukám és Apukám jöttek ki hozzánk Svédországba látogatóba, ami várakozáson felül sikerült. A szüleim azóta is emlegetik, hogy az év egyik csúcspontja volt számukra. :) Augusztusban hazalátogattam egy rövid időre, aminek nagy részét ágyban töltöttem, covidosan. Hát, nem volt egy leányálom, de hála az égnek hamar túljutottam rajta. A nyártól egy dalarnai mini nyaralással vettünk búcsút - változatlanul óriási szerelem ez a vidék! És akkor jött az ősz... Ami kezdődött Apukám kórházi kezelésével, és tetőzött Lizi, a drága cicusunk halálával. Életem eddigi legnehezebb éjszakáját éltem akkor át, és bizonyos szempontból sok mindent máshogy élek meg azóta. Nyomot hagyott bennem, kitörölhetetlen, mély nyomot. Most már lelkileg jobban viselem, de nincs nap, hogy ne jutna eszembe; hogy ne vágynék arra, hogy az arcomat beletemessem abba a selymes, puha tapintású bundácskába... 

Több hétbe telt, mire összeszedtem magam, és nem sírtam folyamatosan a cicás képek láttán. Végtelenül sokat segített a sok családi együttlét, ami aztán egy novemberi nagybörzsönyi össznépi találkozóban csúcsosodott ki, ahol az összes őszi ünnepeltet felköszöntöttük. :) Az év utolsó hónapja pedig, úgy érzem, minden nehézségért kárpótolt. A Szentestét ezúttal a bátyáméknál töltöttük, ahol nem csak babázhattam a két hetes unokaöcsémmel, hanem még könyvet is kaptam ajándékba! Akkor még nem sejtettem, hogy az igazi meglepetés karácsony utolsó napján ér majd - egy sírós, meghatódós, meghitt lánykérés jegyében. ♡ Egyszerre vagyok elképesztően lelkes, kíváncsi és izgatott az esküvőnk kapcsán; úgy érzem, 2023 abszolút a mi évünk lesz! :)

Előző részek: 2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016

(Képek forrása: 1, 2, 3, 4, moly.hu, saját)

Hasonló bejegyzések

6 megjegyzés

  1. Olvasás szempontjából szép évet mondhatsz magadénak, és kívánom, hogy az idei évedben ne legyenek olyan mélypontok, mint tavaly. Itt is sok boldogságot az eljegyzéshez! :) Olyan jó, hogy te is szereted az ifjúsági és gyerekkönyveket, én is ezekhez fordulok, ha biztonságot, megnyugvást szeretnék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen itt is mindkettőnk nevében! :) Igen, én is úgy érzem, hogy remek könyvek kerültek a kezembe. És érdekes volt rájönnöm, hogy mennyire otthonosan érzem magam ezekben az ifjúsági történetekben, főleg, ha a kinti világot túlságosan sűrűnek érzem. :) Úgyhogy valószínűleg ezt a tendenciát az idei évben is folytatom! :)

      Törlés
  2. Nagyon sajnálom a mélypontokat, és a lelki megpróbáltatásokat. :( Együttérzek nagyon, én is tavaly vesztettem el a cicámat sajnos, borzasztó volt. :( A szomorúbb események ellenére a többi sorodból süt tényleg a lelkesedés, és nagyon örülök az új távlataidank! Még egyszer gratulálok az eljegyzéshez! ♥
    Kívánom, hogy minden szempontból legyen a te/ti évetek 2023! :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon-nagyon sajnálom a cicusodat! Így, hogy átéltem ezt a fajta a veszteséget, még inkább együtt tudok érezni mindenkivel, aki valaha elveszítette a kisállatát. :'( Tudom, mennyire borzasztó, sőt, nekem a mai napig az. Hiába viselem jobban, az űr még mindig ott tátong, valahányszor rá gondolok.

      Köszönöm! ♥ Próbálok a jó dolgokra koncentrálni, bár most sem mindig könnyű, de azért igyekszem. :) Én is csupa szépet és jót kívánok neked az új évre! :) :*

      Törlés
    2. Ugyanígy nálam is. :( ♥
      Valóban nem könnyű, én is küzdök sokszor, de remélem ez az év jobb lesz! :)

      Törlés
    3. *ölelés* Én is bízom benne, hogy az idei év tényleg jobb lesz! :)

      Törlés