2023-as olvasási tervek

január 16, 2023

2022 nem igazán úgy alakult, ahogy elterveztem. A személyes oldalt már elég részletesen taglaltam az évzáró posztban, ezúttal azonban a könyves frontról elmélkednék egy kicsit. Nyilván benne volt a pakliban, hogy nem fog minden csont nélkül összejönni, de lassan kezdem megszokni, hogy az élet nem feltétlenül rímel az én elképzeléseimmel - vagy legalábbis nem minden esetben. :)

▾▿▾

A tavalyi "fogadalmaim"...

☒ megelégszem az ötven elolvasott könyvvel is (43 lett a vége),
 újra megpróbálom teljesíteni a VCS-t (hármat húztam le a listáról),
☑ továbbra is szeretnék olvasni a kedvenc műfajaimban, de időnként szívesen visszatérnék a skandináv krimikhez (végre pontot tettem a Millenium sorozat végére), 
☒ szeretném tartani magam az évszakos TBR listához  (egy darabig működött, de aztán feladtam), 
☒ és a magánkönyvtáramat szuper lenne feltornászni 90%-ra az év végére! (83%-on állok, az idén viszont tutira összejön!)


Mivel már a tavalyi évnek is úgy indultam neki, hogy nem baj, ha nem jön össze minden, a 2023-as esztendőt ugyancsak ennek a mottónak a szellemében képzeltem el. Nem szeretném nyomasztani magam mindenféle számokkal és statisztikákkal, szimplán mámorító lenne minél több olyan könyvvel találkozni, amibe jó érzés belebújni, függetlenül attól, hogy milyen a műfaja. Volt idő, amikor kissé háttérbe szorítottam az énemnek azt a részét, amelyik vágyott a mesékre, a magával ragadó ifjúsági történetekre, holott ez mindig nagyon fontos része volt - és lesz is - a személyiségemnek. Bevallom, előbb csekkolom le egy könyvesbolt ezen szekcióját, mint bármelyik másikat. Manapság egyre több igényes kötet lát napvilágot, és a magam részéről cseppet sem tartom cikinek, hogy felnőttként is boldogan merülök el a szebbnél szebb illusztrációkban, vagy hogy teljes beleéléssel izgulok egy 12 éves lánykáért, aki egy rejtélyes gyümölcstolvaj után nyomoz. :)

És most lássuk a 2023-as terveket!

  • 45 könyv elolvasását tűztem ki célul, 
  • szeretném teljesíteni a VCS-t és a 2023 a magánkönyvtár éve kihívásokat (legalább az egyiket), 
  • jó lenne befejezni egy újabb, régóta halogatott sorozatot, 
  • szeretnék olvasni - végre - James Herriottól és Fekete Istvántól,
  • és megcéloznám ismét a 90%-os magánkönyvtár olvasottságot! 
▾▿▾

Megjelenések, amiket várok

Egyelőre nem túl sok információ áll a rendelkezésemre, azért megpróbálom összeszedegetni, hogy miket látnék szívesen a polcomon. A napokban fog megjelenni Fekete Istvántól a Csí és más elbeszélések című felújított novelláskötetet, ami már a gyönyörű, égszínkék színű, repülő fecskékkel teli borítójával elvarázsolt. 

Szívesen bővíteném az Agatha Christie novellagyűjteményemet a sorozat következő két kötetével, ami a külföldi oldalakon már előjegyezhető. Mind a tavaszi, mind az őszi válogatást epedve várom... Mindkettő meseszép, és nem tehetek róla, de ez a házas koncepció nálam telitalálat. Az egyedüli bánatom, hogy az Adventi krimikről sajnos lecsúsztam, azt ugyanis e-ben olvastam, mégis úgy lenne teljes a csapat. Hátha még egyszer újranyomják! 

Végül a kedvenc kiadóm is kezd ébredezni a téli álomból. Elsőként A. M. Howell következő könyvét néztem ki, ami február közepére várható. Ezúttal is a vidéki Angliában barangolhatok, ami már önmagában félsiker, és a fülszövege alapján ugyanolyan titokzatos, rejtélyes történetnek ígérkezik, akárcsak Az elveszett titkok kertje. Bár az írónő első könyve nem győzött meg maradéktalanul, ettől függetlenül szerettem a stílusát és történetszövését. Kicsit kakukktojás, mivel nem tervezem beszerezni, azonban könnyed kikapcsolódás gyanánt feltétlenül a listára kívánkozik. :)

(Képek forrása: 1, 2, 3)

Hasonló bejegyzések

14 megjegyzés

  1. Hű, 90%-os magánkönyvtár olvasottság! Szép cél, remélem, összejön, nekem talán ha 50%-os lehet vagy még annyi sem. A. M. Howell új könyve engem is érdekel, bár még az előzőt sem olvastam. Én abban reménykedem, hogy A világ legnagyobb könyvesháza folytatása meg fog jelenni magyarul az idén, vagy kb. bármi a szerzőtől, tavaly nekem az volt a legjobb olvasmányom.
    Az ifjúsági meg marad közös pont, úgy látom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, merni kell nagyot álmodni! :D Én is bízom benne, legutóbb 87%-ig mentem fel, és azzal már nagyon elégedett voltam. A tavalyi beszerzések közül többet is beválogattam különböző kihívásokra, ezzel is motiválva magam. :)

      A. M. Howellt is ajánlom, bár nálam Lucy Strange színvonalát eddig csak Ruff Orsinak sikerült megközelítenie. A világ legnagyobb könyvesháza nálam is várólistás! Nita meg is vette a Könyvfeszten, amikor közösen tipródtunk, hogy mit vigyünk haza a Manó Könyvek standjáról. :)

      Bizony, az ifjúsági továbbra is az egyik "szívem csücske" műfaj marad! :)

      Törlés
    2. Nem is tudtam, hogy Ruff Orsolya könyveket is ír, nekem fordítóként élt a fejemben. :O Lucy Strange-től eddig egyet olvastam, A nővérek átkát, jó volt, csak picit nyomasztó volt nekem. A világ legnagyobb könyvesházát meg tényleg csak ajánlani tudom. :)

      Törlés
    3. Igen, az ember azt hinné, hogy csak fordít, pedig nem. Több könyvet is írt, de én a legfrissebbet ajánlom, a Volt egy ház címűt. :) Ez a kedvencek közé is bekerült nálam, nagyon szerettem! A Manó Könyvek vászonkötéses sorozatában kapott helyet A mezítlábas grófnő mellett - btw azt is ajánlom, kedves, tanító jellegű, szerethető történet. :)

      A nővérek átka tényleg egy picit az, de igazából ez minden LS könyvre igaz. Köszi az ajánlást, fel is vettem a listámra! :)

      Törlés
    4. Elolvastam a Volt egy ház fülszövegét, ez alapján pont nekem való! :D
      A világ legnagyobb könyvesháza is rejtvényes, megfejtős, és nem irigyeltem a fordítót, nem volt könnyű dolga, mire az eredeti rejtvényeknek talált magyar megfelelőt, de szerintem zseniálisan megoldotta.

      Törlés
    5. Nahát, ezek szerint eléggé betaláltam vele. :) Wow, ez nagyon izgalmasan hangzik! Remélem, le tudom majd valamikor vadászni a könyvtárban! :)

      Törlés
  2. Jó kis tervek, remélem minél több sikerül belőle! :) A 90%-os magánkönyvtár olvasottság tényleg hűűű, sosem tudnám és fogom elérni. :D :) James Herriottól én is szeretnék már régóta olvasni, de valahogy az állatos könyvek és témák már vagy 3-4 éve csak tolódnak. (Wohlleben is) Na talán majd idén!
    Az AC gyűjtemények olyan szépek! Nekünk nincs meg egy sem, de lehet, hogy elcsábulok majd mégis. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Sajnos még nekem sem sikerült elérni, de hátha az idén összejön! Mondjuk én már azzal kiegyeznék, ha 20 alá tudnám csökkenteni az olvasatlanok számát. :D Nagyon drukkolok, hogy az idén sorra kerülhessen Wohlleben vagy Herriot! :)
      Igen, nagyon szépek együtt (is). <3 Az elcsábulást abszolút megértem, nehéz megállni, főleg, amikor ilyen szép és igényes az egész sorozat.

      Törlés
    2. Igen-igen, értettem, hogy cél még csak, de akkor is nagy hűűű :)
      Én azzal egyeznék ki, ha valaha sikerülne 400 alá mennem, de ránéztem, és már megint valahogy 447, szóval pfú... :D
      Köszönöm, jól is esne a természet meg az állatok felé fordulás kicsit, de majd meglátjuk még, hogyan alakul.

      Törlés
    3. Bizony, hűűűű. :) De a tiéd meg aztán pláne hűha! Szerintem érdemes lenne kisebb lépésekre lebontani, és apránként haladni. :) Akkor látnád, hogy apad a kupac, és még sikerélményed is lenne!
      Azért szorítok nagyon, hogy sikerüljön! :)

      Törlés
    4. Hát sajnos olyan ütemben gyűlik is rá mindig... :D És egyszer tartottam már egy naaaagy és szigorú szelektálást, de ott is "csak" 50 cím került le, és sok még fennmaradt hogy de azért egyszer csak-csak szeretném elolvasni. Ehh. :D és ezeken kívül van még egy érdeklős listám is, ami még 254 címet számlál. :D :D

      Törlés
    5. Azta, akkor jó pár évre előre van ötleted, hogy mit szeretnél olvasni. :D Az ilyen szigorú szelektálásoknak mindig az a vége, hogy az ember nem tud elég erős maradni, és csak-csak visszakúsznak azok az alattomos kis könyvek. :D

      Törlés
    6. Saját tapasztalat (is). :D

      Törlés