Január & február • 2023

március 08, 2023

Ha már új év, kezdjük egy új ötlettel! Hiába szeretem annyira megírni a havi összegzőket, sokszor kicsit kényszernek éreztem, ráadásul nem is gyűlt mindig össze annyi tartalom, amiért érdemes lett volna klaviatúrát ragadni. Úgyhogy úgy döntöttem, nem nyomasztom magam feleslegesen, és kitolom a határidőt - ezúttal két hónap olvasásait, filmnézéseit és eseményeit csokorba gyűjtve. Meglátjuk, mennyire lesz eredményes így, mindenesetre a hajlandóság megvan bennem! :)

Könyvek és olvasás 

Nem tétlenkedtem sokat, januárban és februárban is a karácsonyra kapott utalványokból "garázdálkodtam". :) A két csillagra még egy kedves molytag hívta fel a figyelmem, amiről nem mellesleg csupa jót olvastam, épp ezért gyorsan lecsaptam a városi könyvesbolt kirakatában árválkodó példányra. Hasonló megfontolásból került a kosaramba a Zanzibári mesék c. kötet, amit még egy tavalyi könyvesbolti nézelődés alkalmával szúrtam ki, és tettem fel a kívánságlistámra. Egyébként is eléggé a kedvemre való a DigiBook Kiadó sorozata, ezzel együtt már két mesegyűjtemény is a polcomon várakozik. :)


Az év végéről átcsúszott svéd karácsonyi romkommal nyitottam az évet, nevezetesen a Karácsonyi kovásszal. Nem volt rossz, egynek elment, de bevallom, egy picit meglepődtem az erotikusba hajló részeken - sosem igazán értettem ezeknek a jeleneteknek a létjogosultságát. A Pál utcai fiúkkal  felidéztem a gyerekkori emlékeimet, majd maradva a magyar vonalon a Spicc/Pipát vettem a kezembe. Igazán kellemesen csalódtam, szívesen olvasnék még ehhez hasonló táncos, ifjúsági könyveket! Az Északfival meglehetősen furcsán alakult anno a kapcsolatunk: amikor a könyvtárból kivettem, nem igazán kötött le. Most, jó pár év távlatából, a kinti fagyok kíséretében, már egészen más élményt nyújtott. Nagyon izgalmas volt végigkísérni Rose-t, és jegesmedveháton bebarangolni a sarkvidéket. A Bliss - A varázslatos pékség titkai ehhez képest kissé gyengécske gyerekkönyvnek tetszett, nem is hagyott bennem mély nyomokat. 

Zelei Anna írása, Az elveszett erdő, minden kétséget kizáróan az egyik legfontosabb kötet, ami az utóbbi időben napvilágot látott. Régóta követem Anna munkásságát az Instagramon, így nagyjából sejtettem, hogy írott formában sem fog csalódást okozni. Mindenkinek csak ajánlani tudom, mivel, tudomásom szerint, a hazai erdőkről nem igazán készült ennyire átfogó, edukatív és részletgazdag kiadvány. Az utána következő mesekönyv, A két csillag, minden várakozásomat felülmúlta: egyszerűen gyönyörű! Odavagyok Szimonidesz Hajnalka illusztrációiért, ugyanakkor a történetek is teljes mértékben levettek a lábamról. Mind örökérvényű, őszinte és megszívlelendő - igaz, emberi értékeket közvetít. Sajnos az Ezer hajó nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeimet. Kicsit úgy érzem, az írónő sokat akart markolni egyszerre, és ettől a sok szemszögtől túlságosan töredezetté vált a jólismert történet. Ettől függetlenül nem bántam meg, hogy sorra kerítettem, mert így olyan nőket is megismerhettem, akikről azelőtt sosem hallottam. Végül Agatha Christie novelláskötetével, a Szerelmi bűnügyekkel zártam a februárt, amit stílszerűen a Valentin nap környékére időzítettem. Nálam most Mr. Quinn és a gazdag hölgy esete vitte el a pálmát - nagyon tanulságos novella kerekedett ki belőle! 

Filmek és sorozatok

Kezdjük a sorozatokkal: a január alighanem legnagyobb durranása a Király volt, ami a meglehetősen megosztó hírnévre tett szert Zámbó Jimmy életét dolgozza fel. Elképesztően izgalmas mind a tíz epizód - abszolút dara kategória. Jobbnál jobb színészek teszik tiszteletüket a sorozatban, és bár eredetileg Nagy Ervin miatt kezdtem bele, nekem Olasz Renátó játéka végül jobban tetszett. A hazafelé tartó repülőúton befejeztem a maradék részeket az Emily in Paris 3. évadából. Számomra ez színtiszta guilty pleasure, nem is várok ennél többet tőle. David Attenborough és a BBC együttműködése mindig tökéletes - nem történt ez másképp a Frozen Planet II esetében sem. Varázslatos tájak, újszülött fókabébi, elképesztő orkavadászat, sarki fény, csodás filmzene... Kell ennél több? 


Filmek tekintetében kicsit kisebb a merítés, de azért akadtak jóleső rácsodálkozások is. Az Ida regénye adaptációját már akkor kinéztem magamnak, amikor még csak hirdették, hogy lesz. Magam is meglepődtem, mennyire szerettem; igazi békebeli, romantikus történet, ráadásul gyönyörű helyszínekkel, kosztümökkel tarkítva! Régóta tologattam már magam előtt, a hosszú január pedig éppen ideális volt, hogy visszatérjek egy rövid látogatás erejéig Downton Abbey-be. Lényegében nem történik benne semmi egetrengető, de azok a ruhák, az a stílus... aww! És hát Maggie Smith még mindig az egyik kedvencem az özvegy grófnő szerepében. :) Ha már kosztümös, legyen kövér az a lúd: szerintem a Mrs. Harris Párizsba megy is tökéletesen beleillik ebbe a kategóriába. Ha valami igazán szépet, lélekmelengetőt, kedveset és életigenlőt keresnétek, akkor ez legyen az! 

Programok

Sajnos a tél nem igazán kedvez a kinti programoknak, épp ezért mi sem estünk túlzásba ezen a téren: a legtöbb hétvége pihenéssel, társasozással, sütéssel és olvasással telt. Még a hó sem nagyon esett, bezzeg most! Nem is északon lennénk, ha márciusban nem esne a hó... :D Leszámítva azt a néhány alkalmat, amikor kimozdultunk egy-egy sétára a környéken, az év első hetei ilyen csendesen teltek el. 

Február végén viszont hazautaztunk egy hétre, amikor is bejelentkeztünk az Anyakönyvi Hivatalba, hogy egyeztessük a részleteket a májusi esküvőnkről. :) Nem tagadom, a gondolataim javarészt most e körül forognak, de már egészen jól állunk a szervezést tekintve. Megvan a ruhám, a kiegészítőim nagyrésze, és egyeztettem időpontot a különböző szolgáltatókhoz is. Áprilisban, ha legközelebb hazautazunk, még lesz időnk elintézni a kisebb részleteket, de alapvetően minden sínen van. Még mindig kicsit hihetetlen belegondolni, hogy kevesebb, mint két és fél hónap múlva igent mondok életem szerelmének! ♡
(Képek forrása: Pinterest, Google) 

Hasonló bejegyzések

6 megjegyzés

  1. Én is írtam már / írok néha így kéthavi összegzőket, mert annyira kihagyni nem szeretem, de néha nincs tényleg elég tartalom, vagy nagyon kicsúszok az időből, és 20-a magasságában már nincs kedvem kitenni az előző havit mondjuk. Amúgy is, minek leszabályozni magunkat még ebben is! Nyugodtan csináld, ahogy jólesik, ez egy játszótér itt az éterben! ;)
    Karácsonyi kovász: szerintem sokszor csak öncélúak a szexjelenetek a könyvekben, én sem szeretem annyira, felesleges, enélkül is lehet (és kellene tudni) jó könyvet írni, a kapcsolatok építéséhez nem kell leírni ki mit hova rakott... ehh.
    Pál utcai fiúk ♥
    A Spicc/pipára azt hittem hirtelen, hogy a Spicc és Pipa című mesekönyvet írod, Nattán- Angeli Nórától. Ha már így eszembe jutott, hadd ajánljam neked, Két cica könyvek a sorozat címe és eddig két kötete van, és nagyon-nagyon aranyosak! :) A másik kötet a Rojt és Bojt. ♥
    A Szerelmi bűnügyeket én is megvettem, ajándékba a férjemnek! :D Gyönyörű kötet, olyan jó, hogy már van ezekből is egy itthon. :)
    Ahh, én is most daráltam a Király sorozatot. xD Bár szkeptikus voltam, de tetszett. Bár annyira überelhetetlenül jónak és fenomenálisnak nem tartom, mint egyes kritikák. És képzeld, én is így voltam pont mint te. Nagy Ervin hű, wow, de várom, erre a végén úgy voltam vele, Renátót kérem vissza, annyira jól alakított. Ervin nekem őszintén szólva kicsit ripacs volt... Nem tudom hogy hol van a határa a jó játéknak meg a ripacskodásnak, illetve nem tudom mennyire lehetett Jimmy tényleg ilyen. Nehéz kérdés.
    Alföldi Róbert nekem picit csalódás volt. Az ő játékához és szerepéhez mit szóltál?
    Amúgy a díszlet, a kellékek, és '80-as évek hangulata mindent vitt.

    Hú, wow, már májusban esküvő?! :O :)) Dejó! És gratula a szervezéshez, nagyon ügyesek vagytok, hogy már sínen van! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a megerősítést! :) Úgy érzem, így mindig lesz miről beszámolni, két hónap alatt gyorsabban gyűlnek az élmények. Teljesen egyetértek, semmi gúzsbakötés, ez az én kis játszóterem! :)

      Én is így látom, a legtöbb romcsi történetben egyáltalán nem hiányolom, ha kimarad - anélkül is el tudom képzelni, hogy mi történik, nem kell hozzá plusz kiegészítés. :D Gyorsan rá is kerestem erre a cicás könyvre, nagyon cuki! *.* Köszi az ajánlást, alkalomadtán belekukkantok a könyvtárban! :)

      Jaj, az összes AC novellagyűjtemény gyönyörű, most a tavaszi / őszi válogatás magyar változatát várom epekedve, remélem, hamarosan bejelenti a Helikon! Remélem, a férjed is élvezni fogja! :)

      Kicsit én is félve kezdtem neki, mert hát... nem vagyok kimondottan nagy Jimmy rajongó. :D De amikor Ervin Kadarkai műsorában mesélt a sorozatról, akkor eldöntöttem, hogy ezt azért érdemes lenne megnézni. Renátó szerintem is fantasztikus volt, viszont ő már az Aranyéletben is bizonyított. Itt meg leesett az állam, annyira jól belebújt a fiatal Jimmy bőrébe. Tökéletes volt, de tényleg. Ervin hozzá képest valóban egy kicsit másképp állt a dologhoz, mégis, az eddigi interjúkból leszűrve nagyon törekedett arra, hogy bizonyos mozdulatokat, fejtartást, stb. ellessen, és beépítse a játékába. Hogy ez most mennyire lett modoros... igen, lehet, hogy a kevesebb több lett volna. Az elején nehéz volt elvonatkoztatni Ervintől, de a végére szerintem egészen jól beleszokott. :) Alföldi igazából nem erőltette meg magát; hozta, amit kellett. Aki engem még totálisan meglepett, jó értelemben, az Csákányi Eszter. Nem tudom, hány rész után esett le, hogy ő játssza Évát, annyira hiteles volt a szerepben. És igen, a hangulat, a kellékek, és minden kiegészítő szuper volt, azokat én is imádtam! :)

      Köszönjük, mi is nagyon várjuk már! ♡ Most első körben "csak" a polgári lesz, ezt szűk családi körben ünnepeljük meg, jövőre tervezzük az egyházit és a lagzit. :)

      Törlés
  2. Így van, nem kell magunkat gúzsba kötni! ;)
    Hú, lesz új AC most is? Kíváncsi leszek!

    Én sem vagyok Jimmy rajongó, de a nagy rajongás ami ment a sorozat körül, rávett. Nem láttam az Aranyéletet, de most már az is érdekel, ha Renátó van benne! :D (Borzasztóan utálom ezt a nevet amúgy! xD )
    Csákányi Eszter: képzeld, nekem is csak később esett le!
    Mozdulatok, fejtartás, hát oké, de olyan alpári volt Jimmy, az Ervinbe bújtatva, tényleg ennyire ilyen volt? Egy pár interjút néztem, én hiányoltam azokat a fajta megnyilvánulásokat, akár egy-egy megjelenített tv-szerepléssel bemutatva. Lehetett volna kevesebb modorosság nélkül is kontraszt akkor mondjuk egy mutatott és egy valódi arc között.
    Na ezt se hittem volna soha, hogy könyvesblogon Zámbó Jimmyről fogok tárgyalni valakivel! :D

    Biztos nagyon jó lesz a polgári is, meg hát azzal is van dolog, szóval akkor is ügyesek vagytok! ;) Remélem majd láthatok képeket is! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így legyen! :) Hát, konkrét megjelenési dátumot nem tudok, de a Waterstones oldalán már előjegyezhető, szóval előbb-utóbb csak elkészül a magyar változat is! Én reménykedem, hogy még az idén kijön, jó lenne. :)

      Igen, elég nagy hype vette körül az utóbbi hetekben, szóval nem csodálom. :D Az Aranyélet is hasonlóan minőségi, bár elég nyomasztó sorozat, fel kell kötni hozzá a gatyát! (Nekem sem tetszik a Renátó név egyébként. :D) Nahát, ezek szerint nem csak engem tévesztett meg Csákányi? :) Ritka jól csinálta, zseni!
      Én is néztem korabeli felvételeket Jimmyről, már amit találtam a YouTube bugyraiban, de simán el tudom képzelni, hogy tényleg ilyen volt a való életben is. Sőt, van aki szerint még durvább is, Ervin ahhoz képest nagyon takarékra tette magát. Amúgy teljesen megértelek, Renátóhoz képest Ervin valóban nem ütött akkorát. Írjam azt, hogy én sem? :D De jó valakivel kitárgyalni az élményeimet! :)

      Hajjaj, de szerencsére nem annyi, mint a lagzis verzióval. :) A dátum lefixálása után már minden simán ment, azóta a szükséges papírmunkát is elvégeztük. Akkor láttam először nyomtatásban az új nevemet is. *.* Persze, FB-ra teszek majd fel képet, mert lesz fotósunk is! :)

      Törlés
    2. Szuper! :)) Minden! :) Kitartást a szervezéshez!

      Törlés
    3. Köszönöm / köszönjük! :)) :*

      Törlés