Könyvek, amiket az ősz folyamán olvasni szeretnék • 2021

szeptember 15, 2021

Annak örömére, hogy ma befejeztem az utolsó nyári listás könyvemet, időszerűnek érzem megosztani az őszi tervezetemet. Picit elhúztam az utolsó olvasmányomat, de összességében kijelenthetem, hogy remek válogatás lett, továbbá a javarészét tényleg a nyár folyamán olvastam el. Bízom benne, hogy az őszi kiszemeltek is megugorják majd ezt a szintet - ezúttal is igyekeztem mindenféle műfajból csemegézni. :) 


A borítója alapján kifejezetten az őszi időszakra tartogattam - már a színek is ezt az évszakot juttatják az eszembe. Ahogy olvasgattam mások véleményét, meglepően megosztó kötetről beszélünk, de én sosem támasztok igazán nagy elvárásokat. Az egyetlen célom, hogy kikapcsolódjak vele, és a beleolvasó alapján kellemesen belesüppedős, jó stílusú szövegnek bizonyult, úgyhogy olyan nagy csalódás nem érhet. 


Többször szemeztem ezzel a könyvvel, még anno a Libriben is belelapoztam, de folyton lebeszéltem magam róla. Amikor viszont legközelebb váratlanul felbukkant a könyvesbolt polcán, képtelen voltam nemet mondani, és engedtem a csábításnak. Cicák vannak benne, ami önmagában elég a boldogsághoz, viszont ez a történelmi vonulat ad egy kis plusz zamatot az egésznek, úgyhogy rettentő kíváncsi vagyok, mi újat fogok megtudni belőle. Egy laza délutáni olvasmánynak terveztem be, egy bögre finom tea mellé. 


Amióta csak kiszúrtam a kiadó oldalán, azóta várom, hogy belevessem magam, így egyértelmű, hogy helyet kellett kapnia ebben a listában. A szokásos Park-féle minőség fogadott, amikor belelapozva beszippantottam a friss papír illatát, és legnagyobb meglepetésemre még egész oldalas képeket is találtam benne. Az eddigi kritikák alapján meglehetősen érdekesnek és izgalmasnak tűnik, ráadásul kimondottan rovarokról szóló természettudományos könyvet eddig még nem olvastam, szóval eléggé izgatott vagyok miatta!



A mustársárga kiadás engem egyértelműen az őszi levelek színére emlékeztet, holott a történet februárban játszódik. Sebaj, ez sem szegheti a kedvemet, ugyanis régi adósságomról van szó, ezen felül az idei VCS-be is beválogattam. Valami azt súgja, hogy Szabó Magdához könnyebben visszatalálnék, ha újra az ifjúsági történeteibe feledkeznék. Titkon reménykedem, hogy az Abigélhez hasonlóan ezt a kötetet is a szívembe zárhatom, és kicsit felidézi számomra a pöttyös-csíkos lányregények szeretett hangulatát. 

 
Gótikus, rejtélyekkel teli lányregény - hát mi illene jobban az esős délutánokhoz? Lucy Strange az egyik legkedvesebb ifjúsági szerzőmmé lépett elő, amióta csak megismerkedtem A fülemüleerdő titkával, így szinte borítékolom, hogy ezt is szeretni fogom. Egy picit tartok a szellemes vonaltól, de néha jó kilépni a komfortzónából, és biztos vagyok benne, hogy az írónő ezt a témát is nagyon finoman és ízlésesen kezeli - ahogy azt általában tenni szokta. (5/5 ☑)

(Képek forrása: 1, 2, 3)

Hasonló bejegyzések

10 megjegyzés

  1. Jaj de klassz lista! A Familiásokat én is a közeljövőben tervezem, ahogy az új Lucy Strange regényt is.
    A Hangyákat meg imádni fogod, tényleg olyan mint egy letehetetlen regény csomó érdekességgel! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök, hogy ezt írod! :) Ezek szerint lesz néhány közös olvasásunk is, szuper! <3 A Hangyás könyvre borzasztó kíváncsi vagyok, és a véleményed alapján még izgatottabb lettem! *.*

      Törlés
  2. A Familiárisok engem is jó ideje vár már, Lucy Strange-dzsel is szeretnék megismerkedni. :) Az Álarcosbált én nem szeretem. Az Abigél az abszolút kedvencem, a nyáron már kb. ezredszer újranéztem a sorozatot, a könyvet azt se tudom már, hányszor olvastam, de az Álarcosbál nekem bántóan szájbarágós és didaktikus volt. Ezzel a véleményemmel kb. egyedül vagyok. :D Kíváncsi leszek a véleményedre. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lucy Strange imádnivaló, remek stílusa van. :) A Familiárisokat én is tavaly óta tervezgetem, de úgy érzem, az ősz fog hozzá igazán passzolni.

      Nahát, eddig tényleg csupa elismerő véleménybe botlottam az Álarcosbál kapcsán! :O Meglátjuk, nekem milyen élményt nyújt majd. Amint sorra kerül, mindenképp írni fogok róla pár sort. :)

      Törlés
  3. Nagyon szuper lista! A Familiárisok tényleg nagyon őszies, már ránézésre is, én is régóta halogatom már, el kéne olvasni ősszel azt is... :D
    A hangyák tök érdekes lehet, remélem tetszeni fog!
    A Menő macskák nagyon cuki és szép könyv, szeretni fogod, és szerintem az Álarcosbált is - én szerettem, de már nagyon rég olvastam.

    Jó olvasást mindegyikhez! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, PuPi! :) Én is azt hiszem, hogy a Familiárisok jó választás lesz, alig várom, hogy én is elmerüljek benne! A Hangyásat szinte borítékolom, ahogy a cicusosat is, mindkettő eléggé passzol hozzám. :) Az Álarcosbál anno kimaradt fiatalabb koromban, de ha az Abigél olyan nagy kedvenc lett, bízom benne, hogy ezzel sem lőhetek annyira mellé. :)

      Törlés
  4. Remek válogatás, A familiárisok nekem is az őszt juttatja eszembe bár tavaly nyáron olvastam - de a szerző másik regénye (A lelenc) nemsokára sorra kerül nálam is.
    Szabó Magdától ez a regényt pont olvastam, nagymamámtól kaptam meg - többször újraolvastam, a polcom egyik kincse :) (újra is kellene ezt is olvasnom).
    Lucy Strange mindig jó választás, nemrég láttam hogy új regénye januárban fog megjelenni (The Mermaid in the Millpond).
    Szuper őszi élményeket kívánok neked - könyvekkel, utazással, fotózással!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Dóri! :) Hű, a Lelencnek is olyan szép a borítója, szerintem az is valamennyire passzol ehhez az időszakhoz. :)
      Nahát, milyen kedves emlék, örülök, hogy ezt is felidéztem a listámmal! :) Lucy Strange óriási kedvenc, tuti, hogy az új könyvére is rá fogok repülni! Köszi, ez egy szuper hír! :)

      Köszönöm, neked is hasonlóan csodás őszt kívánok! :)

      Törlés
  5. Jó kis lista. 😁
    Kettőt olvastam közülük, a Familiárisokat és A kastély szellemét, és szerintem jól választottál, passzolni fognak az évszakhoz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Ezek szerint jól választottam, ráadásul mindkettőre nagyon kíváncsi vagyok! :)

      Törlés