Könyvek, amiket a nyár folyamán olvasni szeretnék • 2021

június 11, 2021

Nagyon megy az idő, amit mi sem bizonyíthatna szemléletesebben, mint a következő TBR lista összeállítása. De előbb összegezzünk: hogy sikerült a tavaszi? Nos, egy könyvet leszámítva mindegyiket elolvastam. Egyébként az utolsó hiányzó kötetet is tervezem bepótolni, csak most valahogy egyáltalán nem csúszott. A dzsungel könyvéről van szó, amire nagyon kíváncsi voltam, de a nyelvezete kissé régiesebb, mint amire számítottam, és őszintén szólva, a meleg napok közeledtével nekem is inkább a könnyedebb hangvételű regények esnek jobban. Úgy tervezem, hogy ősszel-télen futok vele még egy kört, hátha akkor könnyebben egymásra hangolódunk. :) 


Még az előző hónapban kaparintottam meg ezt a gyönyörű mesekönyvet, ami különben remekül néz ki a Nyúl Péter összes mellett - nem győzök gyönyörködni benne reggelizés közben... Nyilvánvalóan nem bírtam ki, és átpörgettem az oldalakat, úgyhogy ez alapján szinte borítékolom, hogy ezt is ugyanúgy imádni fogom. Az illusztrációkért már most teljesen odavagyok; alig várom, hogy megismerkedjek a kis viktoriánus ruhába bújt egérkékkel! 


Erre a könyvre Avilda videójában figyeltem fel, aki nagyon meghozta hozzá a kedvem. Nem tagadom, számomra a teknősmentés volt a hívószó: imádom azokat a történeteket, ahol az állatvédelem, az állatok iránti szeretet központi szerepet tölt be. Miután lecsekkoltam, konstatáltam, hogy nem csak a fülszövege tűnik hívogatónak, de a borítója is szemet gyönyörködtető: tökéletes nyári olvasmánynak ígérkezik! Remélem, számomra is ekkora élmény lesz, és Mary Alice Monroe személyében egy új, szerethető szerzőt avathatok. 


Tekintve, hogy mennyire rajongok Tittel Kinga munkásságáért, nem tervezem sokáig a polcon porosodni a legújabb útikönyvét. Titkon reménykedem benne, hogy akár egy-két Kolodko szobrot a nyár folyamán felfedezhetek személyesen is, de ha mégsem jönne össze, akkor legfeljebb későbbre halasztjuk. Egyet mindenképp szeretnék levadászni az ősz folyamán, ami nemrégiben Stockholm belvárosában kapott helyet, szóval nem teljesen reménytelen a dolog! :) 



Ez még egy tavalyi szerzemény, amit kimondottan a nyári napokra tartogattam. A leírása alapján egy vidám, utazós, igazi mediterrán hangulatot megidéző regénynek mutatkozik, ami elég klassz kombónak tűnik így látatlanul is. Az írónőtől nem olvastam még semmit, viszont a százaléka bíztató, és az értékelések alapján határozottan jó előérzetem van vele kapcsolatban. 


Az Egy cukrászmester meséje ugyan nem vált akkora kedvenccé, mint hittem volna, ennek ellenére a szerzőnő Párizsban játszódó, gasztro-romantikus kötete után nem volt kérdés, hogy a következő regényére is le fogok csapni. A címkéi alapján ismét a cukrászat, a nyomozás, illetve a múlt és jelen összefonódása fogja alkotni a cselekmény vázát, de én ezt egy cseppet sem bánom. Amiben a romantika és gasztronómia szeretete ilyen meghatározó, abból nemigen szokott valami rossz dolog kisülni. Nincsenek nagy elvárásaim: én bőven megelégszem, ha sikerül tartani a színvonalat, és egy jól megírt, kellemes, könnyen fogyasztható lektűrt kapok. (5/5 ☑)

(Képek forrása: 1, 2, 3)

Hasonló bejegyzések

4 megjegyzés

  1. Hangulatos válogatás, a Ház a parton elkezdett engem is érdekelni :D Tittel Kinga nálam is várólistás, és szeretném majd én is felderíteni a szobrait - a múltkori témázáskor jött először szóba, és azóta került fel a bakancslistámra :D
    Szuper nyári olvasmányélményeket kívánok és remélem sikerül hazajönnötök ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Dóri! :) Korábban én sem hallottam a Ház a partonról, de Avilda olyan lelkesen beszélt róla a videóban, ráadásul teknősök is vannak benne <3, hogy úgy döntöttem, teszek vele egy próbát. :)
      A Kolodko szobrok nálam is nagy elmaradás, de hátha sikerül egyet-kettőt felderíteni! Amúgy a repjegyem megvan már, úgyhogy innentől csuriban az ujjam, hogy végre sikerüljön az utazás! :)

      Én is szuper nyári olvasmány-és IRL élményeket kívánok neked! :)

      Törlés
  2. Izgulok, hogy tetszeni fog-e a Ház a parton :)) Valóban nagyon fontos benne az állatvédelem, a negyedik részben pl. a madarak kapnak nagyobb hangsúlyt :) De van olyan könyve is az írónőnek, amelyben a kutyák. Várom a posztodat a regényről :) Magyarul megvettem én is - igaz, nagymamámnak, de remélem, tetszeni fog neki is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is kicsit izgulok, hogy beváltja-e a hozzá fűzött reményeimet. :)) De jó, köszi az infót! Ha beválik, és tetszeni fog, elképzelhető, hogy folytatom, mert az állatos témájú könyveket egyébként is nagyon szeretem. :)

      Remélem, a nagymammád is élvezni fogja! Jó olvasást kívánok neki! :)

      Törlés