Kész vagyok az idei VCS-vel! • 2019

november 22, 2019

Magam is alig hiszem el, de most már harmadszorra írhatom - büszkeséggel telve -, hogy sikerült, az idén is csökkentettem az otthoni olvasnivalót! :) 2019-re egy rendkívül izgalmas és érdekes olvasmánylistát állítottam össze, és szakítottam az eddigi szokásommal, miszerint a tavalyi "beragadt" könyveket ugyanúgy hoztam magammal. Meglepően pozitív és felszabadító érzés volt - azt hiszem, ezt jövőre is alkalmazni fogom! Az alaplistáról összesen 8 könyvet választottam, míg a cserecsapatból csupán négyet. Általában fele-fele arányban szokott megoszlani ez a szám - ebből is látszik, hogy milyen klassz tervezetet sikerült összerakni. :)


◃ Az alaplistáról  
(időrendi sorrendben)

#1 Lawrence Anthony – Graham Spence: Babilon bárkája
#2 Mary Ann Shaffer – Annie Barrows: Krumplihéjpite Irodalmi Társaság
#3 Madeline Miller: Akhilleusz dala 
#4 P. L. Travers: A csudálatos Mary
#5 Simone van der Vlugt: Delfti kék
#6 Móricz Zsigmond: Az ezüskirály sípja
#7 Hazel Gaynor: Hullámok tengerén 
#8 Lindsay Jayne Ashford: Rejtély az Orient Expresszen


◃ A cserelistáról 

#9 Julie Buxbaum: Három dolgot mondj
#10 Veronica Henry: Könyvesbolti szerelmek
#11 Kristina Ohlsson: Elnémítva
#12 Camilla Läckberg: Ártatlanok

▿▿▿

Összességében kijelenthetem, hogy nagyon nagy csalódás nem ért, viszont roppant nehéz egy konkrét kedvencet is kiemelni, ugyanis több olyan olvasmányélményem is akadt, ami az év végi kedvencek között ugyancsak szerepelni fog. Megpróbálom mindegyiket egy-egy szóval jellemezni, mert valamennyiről írtam már az eddigi havi zárásokban. 

Babilon bárkája ∴ inspiráló & elgondolkodtató 
Krumplihéjpite Irodalmi Társaság ∴ lélekmelengető & szívfacsaró
Akhilleusz dala ∴ szívbe markoló 
A csudálatos Mary ∴ fantáziadús & bájos
Delfti kék ∴ izgalmas & magával ragadó
Az ezüstkirály sípja ∴ keserédes
Hullámok tengerén ∴ megható & reményt keltő 
Rejtély az Orient Expresszen ∴ varázslatos közel-keleti hangulat
Három dolgot mondj ∴ őszinte mosolyra késztető
Könyvesbolti szerelmek cukormázas mese
Elnémítva ∴ fordulatos krimi
Ártatlanok ∴ csavaros & rejtélyes 

Remek könyvekkel gazdagodtam, és megállapítottam, hogy egyre kevesebbszer tenyerelek bele igazán, hanem teljesen magabiztosan, alaposan átgondolva gazdagítom a saját kis könyvtáramat. Bízom benne, hogy a következő évben is ilyen sikeres leszek, én mindenesetre nagyon élveztem az idei kihívást! Cseppet sem jelentett megerőltetést, egyszer sem éreztem kényszert, vagy bármilyen szorítást, valahányszor a listáról választottam valamit. Tény, hogy bizonyos szerzők esetében biztos voltam, másoknál csak reménykedtem, hogy nagyon nem nyúlhatok mellé, és így is lett! 


Hajrá mindazoknak, akik még versenyben vannak, a sikeres teljesítőknek pedig jár a kalapemelés; ügyesek voltunk! :) 

(Képek forrása: Pinterest // Google)

Hasonló bejegyzések

4 megjegyzés

  1. Gratulálok! Nekem még sosem sikerült, mindig volt egy könyv, amit végig se bírtam olvasni :D Idén a Tizenegy botrány egy herceg megdöntéséhez vagy mi a fene című könyv fogott ki rajtam :D Naivan cserelistám se volt. Most megnéztem, összesen négyet olvastam el.. talán lesz belőle öt is :D Mindenesetre te egy követendő példa vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óh, nagyon köszönöm! :) Nekem is azóta sikerül, hogy van cserelistám, mert kell ez a kis menekülőút, ha esetleg az alaplistával elakadnék. Szerintem érdemes élni ezzel a lehetőséggel, sokkal nagyobb a mozgástér, és gyorsabban is fogynak a könyvek. ;) Ez aranyos, köszi! :)

      Törlés
  2. Wow, szívből gratulálok! És annyira jó hogy sok szuper élménnyel gazdagított ez a kihívás! Igazából szerintem ez a lényege az egésznek. A te választottjaidból amiket olvastam, én is nagyon szerettem. :)
    Nekem sajnos már nem fog sikerülni, kicsit eltértem most a kiválasztott könyveimtől, de az eddig elolvasottak a listàmról nekem is szuper élményeket adtak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!! :) Én is így gondolom; ez a kihívás (is) arról szól, hogy új, váratlan kincseke bukkanjunk a polcunk mélyén. :) Az élményszerzés egy örvendetes plusz, és bízom benne, hogy jövőre is ilyen szerencsés leszek! :)

      Cseppet se érezd magad rosszul: neked különben is kicsit másfelé billent az idén a prioritás, és ez teljes mértékben érthető. :) Hátha jövőre, de ha nem, az sem baj, mert ahogy láttam, te is remek élményekkel gazdagodtál az idén! :)

      Törlés