Év végi hajrá • Book Tag

november 25, 2019

Többeknél láttam felbukkanni ezt a kérdéssort (Avilda, Sarah), ami nekem is nagyon megtetszett. Az az igazság, hogy szeretek könyves tageket töltögetni időnként, mivel úgy hiszem, segít fókuszálni az év hátralevő időszakára, és kicsit ráncba szedi az olvasásra vonatkozó terveimet is. Őszintén, nem hihetetlen belegondolni, hogy valamivel több, mint egy hónap van hátra 2019-ből? Mert számomra abszolút az! ☃


1. Milyen könyve(ke)t kezdtél el, amit még be kell fejezned?

Szeretek egyszerre csak egy történetbe belemélyedni, úgyhogy jelenleg Agatha Christie-től olvasom az Így éltünk Mezopotámiában c. memoárt. Még eléggé az elején járok, de kíváncsian várom, mit tartogat, milyen érzéseket fog kelteni bennem. Nem titkoltan azért is választottam következő olvasmánynak, mert szervesen kapcsolódik az előtte olvasott könyvemhez. (Rejtély az Orient expresszen) Nincs rajtam nyomás, nem kihívásra olvasom, csupán a magam örömére. :) 

2. Van úgynevezett őszi könyved, amivel könnyebben átlépsz az év végi időszakba?

Nem igazán, én az olvasással ugyanúgy szeretek hangolódni. Ősszel szívesen mazsolázok egy kicsit mindenből, de talán a történelmi romantikusok, krimik valahogy könnyebben csúsznak ilyentájt. Igazából nehéz ebből bármilyen statisztikát készíteni, mert mindig az aktuális hangulatom szabja meg, hogy éppen mit emelek le a polcról. 

3. Milyen új megjelenést vársz még?

Hmm, nem jut eszembe semmi konkrét. Ami érdekel, az időközben már megjelent. Viszont amibe egy könyvesboltos bámészkodás alkalmával szívesen belelapoznék, az a nemrégiben megjelent Rizsporos hétköznapok, illetve Meik Wiking új könyve, Az emlékteremtés művészete is igencsak felcsigázott. 

4. Mi az a három könyv, amit idén még el szeretnél olvasni?

  • Madeline Miller: Kirké 
  • Annie M. G. Schmidt: Macskák társasága
  • Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg 

5. Van-e könyv, ami még esélyes az "év könyve" címre?

De mennyire, csak úgy dúskálok a jobbnál jobb élményekben! Ami mindenképpen helyet fog kapni, az az Akhilleusz dala, a Mielőtt a kávé kihűl, illetve A fülemüle erdő titka. Titkon reménykedem, hogy a Kirké is be fog csatlakozni, meglátjuk. Mindenesetre az írónő fantasztikus stílusban ír, és az idei felfedezettek között biztos helye van!

6. Elkezdted-e már a jövő évi tervezést?

Ó, igen, már a VCS polcom is készen áll. Egy-két módosítást lehet, majd végzek még, de a nagyja összeállt. A Kisasszonyokat, a Csokoládé negyedik részét, Az epertolvajt, illetve David Attenborough kalandozásait is átmenekítettem, mert szeretném ismét produktívan kezdeni az évet. Az idén január-február környékén bukkantam rá a legtöbb kedvencre, úgyhogy bízom benne, a jövő év eleje is méltó utódjává válik ilyen szempontból (is). :) 

(Képek forrása: Pinterest) 

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés

  1. A Kirkét imádni fogod, ebben biztos vagyok! :)
    A Rizsporos hétköznapokat én is nagyon vártam, de eddig nekem picit csalódás. Bár még csak az elején vagyok, de nem sok új információt tartalmaz szerintem. Mármint maximum olyanoknak, akik a történelmet a kosztümös romantikus könyvekből ismerik. Én azt hittem hogy olyan Szécsi Noémi alaposságú könyv lesz, de nem igazán az. Persze, gyönyörű kiadvány, de azért örülök hogy csak könyvtári lett nekem végül. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óh, miattad alig várom, hogy belekezdjek, csak most kicsit megakadtam Agathával. Mihamarabb igyekszem sorra keríteni, feltétlenül el szeretném olvasni! :)

      Óh, ezt szomorúan hallom. :( Úgy terveztem, hogy belelapozok majd valahol, és majd azután döntöm el, hogy beszerzem-e, de elképzelhető, hogy majd könyvtárazás lesz belőle. Őszintén szólva kicsit drágállottam is ahhoz képest, hogy milyen rövid, szóval nem is bánom, ha így alakul. Köszi, hogy megírtad! :)

      Törlés