A változékony október

november 11, 2019

Így a november közepe felé suhanva már talán kissé kései ez az októberi zárás, hiába szerettem volna időben posztolni. Az egyetlen mentségem, hogy nem volt nálam a saját kis laptopom (akinek egyébként Amélie a becses neve),  ráadásul otthon is eléggé rájárt a rúd a családomra, úgyhogy semmi sem úgy alakult, ahogy eredetileg elterveztük. Ennek ellenére nem volt ez egy rossz hónap: néhány remek olvasmányélmény, szép, őszi programok, és némi napfényes időben eltöltött óra is jutott. :) 

Könyvek és olvasás

Ahogy már az előző havi zárásban is beharangoztam, októberben a polcomra került a Csokoládé negyedik része, Az epertolvaj. Élőben még sokkal szebb, mint amilyennek a képen tűnt, fantasztikusan néz ki! Bár egyelőre az otthoni könyvespolcomon hagytam - sajnos mindig véges a bőrönd kapacitása, mindenképp várom, hogy megismerkedjek vele! 

Meglovagolva a múlt havi sikerszériát, most is 7 könyvet kerítettem sorra. Igen, továbbra is a könyvtár lelkes fogyasztója vagyok, és igyekeztem minél többször átmenni és kihasználni az otthon töltött időt. Itt bukkantam rá az első könyvre is, a Karolina és a babakészítőre, aminek a borítója már ismerősnek tűnt egy molyos szörfölgetés után, úgyhogy több sem kellett, rögtön a kosaramban landolt. Hiába megkapó a külseje, a belső tartalom már hagyott némi kívánnivalót maga után... Az elején nagyon tetszett a koncepció, hogy egy baba szemszögéből látjuk a világháború előkészületeit, a végére valahogy elsikkadt a lényeg. Kevésbé rázott meg, mint hittem volna, viszont a babakészítő és Karolina, a játékbaba között szövődött barátság szívet melengető momentumként kísérte végig a történetet. Ezután felültem a "hype" vonatra, és engedtem a kíváncsiságomnak Delia Owens első regényének, az Ahol a folyami rákok énekelnek kapcsán. Nem vagyok vele maradéktalanul elégedett, de ahogy sejtettem, a természeti leírásokat élveztem a legjobban. A szereplőkkel már akadtak problémáim: számomra nagyon egysíkúra sikerültek, és noha roppant komplexen próbálták eladni őket, ez mégsem annyira sikerült. 


Áldom az eszemet, hogy anno nem engedtem a csábításnak, és könyvtárból szereztem be a Mit tud a növény? c. botanikai beszámolót, mivel ez sem bizonyult jó választásnak. Száraz, unalmas és nagyon tudományos - számomra Peter Wohlleben és Lawrence Anthony az igazi. Szerencsére az 50 elszánt magyar nőnek sikerült kiköszörülnie a csorbát, aminek köszönhetően rengeteg érdekes, inspiráló nő életútját ismerhettem meg. Őszintén ajánlom, érdemes elolvasni! :) Leiner Laura IOV sorozatának záró kötetét, az Emlékezz rám-ot is kíváncsian vártam már, de sajnos ez is keserű szájízt hagyott bennem. Hanna monológjai sosem látott mélyrepülésbe taszították a cselekményt, a verseny kvázi háttérbe szorult. Jó pár évvel korábban már nekiveselkedtem a Beatrix Potter életregénynek, ám az akkor ízlésemmel nem találkozott, most viszont teljesen elbűvölt. Mihamarabb újra kell néznem a filmet is! Rácz-Stefán Tibortól is most olvastam először, méghozzá az Élni akarok című ifjúsági regényét választottam. Annak ellenére, hogy Dunát lehetne rekeszteni a beteg fiatalokról szóló történetekkel, ez egy kicsit más perspektívából mesél. 

Filmek és sorozatok 

Ez egy igazi mesés hónap lett, ugyanis végre én is megnéztem az élőszereplős Aladdint, és ha már lúd, legyen kövér: Az oroszlánkirály sem maradhatott ki. Plusz ezt még megfejeltem a Babe-bel, a bájos kismalac történetével, ami valamilyen érthetetlen okból kifolyólag eddig kimaradt az életemből, de most bepótoltam ezt is. :) 


A két friss Disney-filmből egyértelműen az Aladdin került ki győztesen, és nem csak azért, mert nem volt telepakolva CGI állatokkal... Szerintem meglepően jól sikerült, a dalokkal is ki voltam békülve, annak ellenére, hogy már eléggé megszoktam az eredeti hangokkal. Érdekesség: Aladdin szólóját az a Miller Dávid énekelte fel, akinek az apukája, Miller Zoltán, anno a rajzfilmben kölcsönözte a hangját a szegény fiúnak. Külön kiemelném Jázmin dalát, ami hátborzongatóan jó; rövid időn belül az egyik legjátszottabb dallá lépett elő a lejátszási listámon. :) 

Sorozatok terén a Young Sheldon friss epizódjait nézzük lelkesen, illetve a Mi kis falunk negyedik évadába kezdtünk bele, viszont ez utóbbi jelenleg stagnál egy másik műsor miatt. 

Programok 

Igyekeztem minél többször feltöltekezni az őszi napfénnyel, épp ezért Anyával elbicikliztünk a Duna-partra, voltunk az ártéri tanösvénynél, a Ligeti tónál, rengeteget sütöttem és főztem - a családom legnagyobb örömére, és még egy spontán Ikeázás is belefért, ahol csorgattam a nyálam a szebbnél szebb karácsonyi dekorációkra. Haza is jött velem egy pöttyös, papírból készült karácsonyfadísz. :) Ráadásul ismételten csatlakozhattam a Témázós csapathoz, ahol a könyvtáras élményeimről számoltam be. Nagyon hálás téma volt, és engem a lehető legjobbkor talált meg!


Svédországban ugyancsak tettünk egy kiadós sétát, méghozzá a Runse Borghoz látogattunk el, ami egy vaskori építmény (i. e. 6. század!) megtekintését is magában foglalta. Útközben megint hódoltam a gyűjtési szenvedélyemnek, szedtem gyönyörű, színes faleveleket, terméseket, amiket fel is használtam az asztali dekorációhoz. A kilátás egészen elképesztő volt: még sosem láttam ennyire sokszínű fenyőerdőt, ahol a fák egy része zöld, míg a maradék a sárga elképesztő árnyalataiban pompázott. Leírhatatlanul szép ilyenkor a természet! 

✵ A magam részéről már lelkesen várom a karácsonyi időszak kezdetét, úgyhogy a november főleg az erre való készülődés jegyében fog telni. Vitathatatlanul ez az év egyik legvarázslatosabb időszaka! 

(Képek forrása: Pinterest // saját)

Hasonló bejegyzések

8 megjegyzés

  1. Szerintem nem késő hónapot összegezni a következő hónap közepén sem. :) Attól még, hogy mennek a napok, vissza lehet tekinteni, és lehet summázni, jólesik ugyanúgy az embernek, még ha meg is csúszik vele néha. :)
    Amélie-nek nagyon cuki neve van! :))
    Örülök azért, hogy a rosszakat ellensúlyozta a jó is, és nem volt összességében rossz hónapod. :)

    Az epertolvaj valóban gyönyörű élőben!
    Karolina és a babakészítő: képzeld én is elkezdtem (be se jelöltem), de nagyon kiábrándítónak éreztem, félbehagytam nagyon az elején.
    Folyami rákok: na, én azt is félbehagytam. És egyetértek, borzasztó egysíkúak a szereplők. :/

    Nagyon örülök, hogy a témázás is pont jókor talált meg, és részt vettél a könyvtárazós etapban. ;) Jaj és gratula ehhez a sok elolvasott könyvhöz! És mellettük még mennyi jó program, film, sorozat, kirándulás is belefért! :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, teljesen egyetértek. :) Előfordulnak ilyen esetek is, amikor kicsit későbbre halasztódik, de attól még ugyanolyan jó érzés feleleveníteni az adott emlékeket. :)
      Óh, köszönöm! :) Ez az egyik dilim, minden kütyümnek adok nevet. :D

      Szerencsére egyáltalán nem, és úgy fest, hogy otthon is lassacskán helyrerázódnak a dolgok. Remélhetőleg mihamarabb rendeződik majd minden. :)

      Aww, először nem találtam rá szavakat! Már a megjelenése előtt is gondoltam, hogy szép lesz, de amikor a kezembe vettem, le voltam nyűgözve, milyen szép az a madaras minta. Bár az Ulipus által kiadott kötetekhez kicsit sem passzol, ez egy cseppet sem zavar. :)
      Óh, sajnálom, hogy nem jött be a Karolina. Én végigolvastam, de végül nem maradt meg olyan felejthetetlen élménynek. A folyami rákokról tudtam, hogy nem tetszett neked; ezért (is) döntöttem amellett, hogy nem szerzem be saját példányként.

      Köszönöm szépen! :* Novemberre is jó pár szuper könyvet néztem ki, remélem, akkor is hasonlóan gazdag hónapról számolhatok majd be. :))

      Törlés
  2. Akkor nem csak én voltam megkésve itt a hónapzárással :)
    Ó, az 50 elszánt magyar nő nekem a tavalyi év nagy kedvence volt :) és szuper a hét elolvasott könyv számszerűsítve - sajnálom hogy a felhozatal viszont vegyesre sikerült :( a Beatrix Potter élettörténete engem is nagyon érdekel, a filmet imádom :))

    Engem is kezd már megérintgetni a karácsonyi hangulat, annyira hihetetlenül várom :))
    Csodás, várakozós novembert kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyáltalán nem. :)) El is hiszem, nekem is nagy élmény volt ez a gyűjtemény! Tipródtam sokat, hogy beszerezzem-e, de egyelőre nem férne el sehol, úgyhogy majd később, ha úgy alakul, lehet, hogy megveszem saját példányként is. :)
      A Beatrix Potter regényt ajánlom neked is, tényleg bájos és kedves történet - egy csipetnyi szomorúsággal vegyítve. A filmet én is nagyon szerettem, de kicsit megfakult már ennyi idő után, úgyhogy mindenképp újranézős! :)

      A vegyes felhozatal pedig mindig benne van a pakliban, különösen ennyi könyv tekintetében. Én csak örülök, hogy jól döntök mindig, mielőtt vásárlásra adnám a fejem. Felbecsülhetetlen a könyvtár ilyen szempontból (is)!

      Óh, nektek most igazán különleges is lesz a Fiatalúr miatt! :) Kívánom, hogy a november is ilyen varázslatos, ünnepi készülődős hangulatban teljen! :*

      Törlés
  3. Szerintem se vagy elkésve semmivel, jó volt olvasni az októberi élményeidet! :)
    Az epertolvajt már én is nagyon várom, a héten érkezik hozzám is (a HP 4 illusztrált verziójával együtt). Az Aladdinra kíváncsi lettem, viszont két könyvről végképp meggyőztél hogy nem kell nekem (Karolina, Ahol a folyami...).
    A Beatrix Potter könyvecske és a film nagy kedvencem volt nekem is!

    Szép novembert kívánok én is neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Dóri, jó ezt hallani, hogy ennyi idő után sem "ciki" összegezni. :))
      Szerintem nagyon tetszeni fog neked is, csodás lett a borító! A HP 4 illusztrált része is nagyon izgalmasan hangzik! :) (Bár pont PuPinál írtam, hogy nekem annyira nem tetszenek ezek a sötét, kissé nyomasztó hangulatú illusztrációk. :(( Inkább a festett lapélű kiadásra fenem a fogam, méghozzá egy Hugrabugosra. :))

      Az Aladdint nagyon ajánlom, szuper esti program! :) A két könyvet pedig, ha meggondolnád magad, még mindig le tudod vadászni a könyvtárban, de saját példányként nem érdemes beruházni rá. Legalábbis én erre a következtetésre jutottam. De jó, nekem is tetszett a könyv, a filmet pedig anno szintén szerettem. :)

      Neked is nagyon szép, olvasmányokban és programokban gazdag novembert kívánok! :)

      Törlés
  4. Egyetértek az előttem szólókkal, lehet ilyenkor is még hónapot zárni. :)
    Sajnálom, hogy felemás olvasmányaid voltak, de azért látom, akadtak jók is. Az Aladdin engem is érdekel, valamikor a hónapban szerintem sorra is kerítem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos tőletek, hogy ilyen megértőek vagytok! :)
      Ó, persze, még ha elég vegyes is a felhozatal, akadtak benne meglepetések. :) Az Aladdint pedig tényleg érdemes megnézni, szórakoztató és kikapcsoló mozi! A Speechless pedig azóta is a kedvenc dalom belőle. <3

      Törlés