2018-as olvasási tervek

január 06, 2018

Amióta molytag vagyok (közel 7 éve), azóta nem telt el úgy év, hogy ne áhítoztam volna egy Várólista csökkentő plecsnire. Ez a kihívás talán az egyik legnehezebb, de 2017-re új taktikát vetettem be a siker érdekében. Az alaplistán felül készítettem egy alternatív polcot is, ahova vegyesen pakoltam meséket, illetve a Kindlimen, Rozin felgyűlt könyvekből is bőszen válogattam. A dolog olyan sikeresnek bizonyult, hogy szorosan ugyan, de életemben először teljesítettem a listát! Nem egészen úgy, ahogy terveztem, de a lényeg: meglett a szükséges 12 olvasás. :) 


A 2018-as listámat is ehhez igazítottam, igyekeztem egy olyan egyensúlyra törekedni, mint a legutóbb. Eléggé vegyes a felhozatal, mindenfélét beletettem, ami éppen megtetszett, és úgy éreztem, szívesen olvasnám az idén. Remélem, ezúttal is sikeres leszek, és további kötetekkel csökkentem az otthoni olvasatlanok számát.

✼✼✼

Az alaplista

 1. Albert Camus: Az idegen
 2. Hazel Gaynor: Hullámok tengerén 
 3. Joy Adamson: Oroszlánhűség 
4. Kathryn Stockett: A Segítség 
5. Kenneth Grahame: Békavári uraság és barátai 
6.  Kertész Erzsébet: A lámpás hölgy 
7. Lesznai Anna: Idődíszítés 
8. Michael Bond: A Bear Called Paddington 
9. Szabó Magda: Ókút 
10. Theresa Révay: A muránói üvegműves lánya 
11. Tove Jansson: Muminpapa hőstettei 
12. Závada Pál: Harminchárom szlovák népmese 


Vannak olyan könyvek (Segítség, Az idegen, Ókút), amiket áthoztam a tavalyi listámról, de igyekeztem kibővíteni olyan kötetekkel is, amik elég régóta porosodnak már a polcomon. Szerintem elég jó kis lista lett; látszik, hogy főleg a mesevonal dominál benne, de ezt egy cseppet sem bánom. Bízom benne, hogy a zöme még az idén sorra kerül, és akkor nyugodt szívvel fogadhatok újabb polclakókat, tudván, hogy jut nekik elég hely és idő. :) 

A cserecsapat

Camilla Läckberg: A toronyőr
Erica Bauermeister: Tedd meg magadért! 
Emylia Hall: Nyarak könyve 
Giulia Enders: Bélügyek
Karen Blixen: Volt egy farmom Afrikában
Kate Morton: Felszáll a köd 
Jessie Burton: A babaház úrnője
Joanne Harris: Urak és játékosok
J. R. R. Tolkien: J. R. R. Tolkien meséi
Marina Fiorato: A muránói üvegfúvó
Tove Jansson: A láthatatlan lurkó
William Somerset Maugham: Színház

✼✼✼

További tervek 

Ahogy az évzáró posztban is írtam, egész sokat teljesítettem a tavalyi elhatározásaimból. Legyőztem az Austen-félelmem a Büszkeség és balítélettel. Újraolvastam a Harry Potter sorozatot 6 év után, plusz a kedvenc Agatha Christie krimimet is, az Orient expresszt. Az idén a klasszikus lemaradásomat próbálom lefaragni, amit első körben Dickens Karácsonyi ének c. művével nyitok. Ez egy olyan időt álló klasszikus, ami több, manapság íródott történet alapja is, úgyhogy már most kíváncsi vagyok, mit fog nyújtani nekem, hogyan fog hatni a lelkemre. Valami azt súgja, tetszeni fog. :) Kacérkodom az Elfújta a széllel, vagy az Üvöltő szelekkel - mindkettő egy ideje már fent van a képzeletbeli listámon. Meglátjuk, melyik kerül sorra; az egyiket feltétlenül szeretném elolvasni.

✼✼✼

  • Ezen felül szeretném tovább csökkenteni az otthoni olvasatlanokat - éljen a magánkönyvtár! 
  • Folytatni az örömből való olvasást - csak semmi nyüstölés! :) 
  • Szeretnék több, klasszikus lányregényt olvasni. 
  • És az idén vásárolt kötetek jelentős részét még a vásárlás utáni hónapokban sorra keríteni.
(Képek forrása: Pinterest // moly.hu)

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés

  1. Sok sikert kívánok! :) A Vásólistacsökkentés hatalmas dolog, ügyes vagy. Nekem még egyszer sem sikerült, amikor próbáltam. Elég rendszertelenül szoktam jelentkezni, idén megint kimarad. Nem bánom, de később talán még próbálkozom, hátha egyszer véghez viszem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Igazából eddig nekem sem sikerült sose, ezért is vagyok rá annyira büszke. :) Valószínűleg a diadalittas érzés is hozzájárult, hogy az idén is elinduljak, és remélem, ezúttal is sikeres lesz a vállalkozás! Szerintem ezt nem lehet erőltetni, akkor jelentkezz, amikor szeretnél. :) Különben meg sokat segít, ha az év végi összegzésnél megszámolod, hány saját könyvet olvastál - onnan is látni fogod, hogy észrevétlenül ugyan, de apad a kupac. ;)

      Törlés