Őszi bakancslista • 2020

szeptember 15, 2020

Így szeptember közepén úgy gondoltam, időszerű lesz szavakba öntenem mindazt, amit az őszre elképzeltem, elterveztem. Bakancslistát írni amúgy is elég kikapcsoló tevékenység, hát még ha sikerül is lehúzni róla néhány pontocskát! Határozottan ad egy keretet az adott évszaknak, na meg a tanévkezdés akaratlanul magával hozza az új lehetőségek ígéretét is...

#1 Ellátogatni egy termelői gazdaságba

Az a helyzet, hogy a karantén óta teljesen rá vagyok függve erre, és azóta várom, hogy végre valahára beköszöntsön az almaszezon! Elsősorban almás pitéhez szeretnék alapanyagot vadászni, bár azt olvastam, hogy az idei termés valamivel gyengébb, mint a tavalyi, szerintem tölteléknek pont tökéletes lesz. Egyelőre még keresgetem az ideális helyszínt, mert viszonylag sok ilyen jellegű kis üzlet található a környékünkön, na meg az időjárás sem volt olyan barátságos az utóbbi hetekben...  

Nagyrészt Rachel Khoo-t, és a havi záróban emlegetett kedvecemet, Tareq Taylort "hibáztatom", akik előszeretettel választanak helyi termesztésű, szezonális alapanyagokat az elkészítésre váró receptek esetében. Svédországban ezeket a helyeket gårdsbutiknak nevezik, melyekkel sokszor találkoztam útközben, de még sosem vettem rá a bátorságot, hogy benézzek. Na de most! 

#2 Sétálni egyet a stockholmi temetőben 

Talán első hallásra kicsit furcsának hangozhat, azonban a Skogskyrkogården erősen emlékeztet a párizsi Père Lachaise-re, amire sajnos anno nem jutott időnk, mert mire odaértünk, már zárva találtuk. Azonfelül, hogy a stockholmi testvére némiképp elérhetőbb célpontnak tűnik, egyben a Világörökség része is, ami különösen felkeltette a kíváncsiságomat. A képek alapján egy hatalmas zöld terület az egész, és naplementekor egészen csodás fényekben játszik! Na meg ha már ott vagyunk, tervezem felkeresni egy-két híresség - gondolok itt Greta Garbora - sírját is. 

#3 Piknikezni a Tyresta Nemzeti Parkban 

Erről a gyönyörű parkról több felvételt is láttam már, úgyhogy egy ideje érik bennem egy ottani kirándulás gondolata. Mindenképp az októbert céloztam be, ugyanis ilyenkor a legszebbek a színek, nem beszélve arról, hogy maga a park közvetlenül a tenger partján található, ami sok klassz fotótémát jelent számomra. Mióta itt élünk, a piknikezés elengedhetetlen programmá nőtte ki magát, és ilyenkor különösen tobzódom a különféle ételek kitalálása és elkészítése közben. Azóta ráadásul beszereztünk egy új termoszt is, ami egyértelműen a kipróbálásért kiált - lehetőleg minél hamarabb! :) 


#4 Befejezni a VCS-t

Igazság szerint csupán két könyv választ el attól, hogy befejezzem, ennek ellenére egy ideje csak tologatom magam előtt. Mostanában kevésbé éreztem kedvet azokhoz az olvasmányokhoz, amiket a polcra tettem, de remélhetőleg ősszel túllépek ezen, és ismét egy sikeres teljesítést tudhatok majd magam mögött! 

#5 Elolvasni a svéd nyelvű Mumin kötetemet

Idegen nyelven olvasni számomra amolyan mumus - kicsit mindig tartok attól, hogy lesznek dolgok, amiket nem értek meg, és bevallom, ez engem picit frusztrál. Annak ellenére, hogy a nyelvtanulást mindig is egy szeretett hobbiként fogtam fel, az olvasásban ezt sajnos kevésbé tudom kamatoztatni. Viszont nagyon szeretnék fejlődni ebben, és mivel a Muminokat imádom, mi több, ezt a részt már két különböző fordításban is elolvastam, szóval a történet sem ismeretlen, minden adott ahhoz, hogy ne érjen akkora kudarc. Kíváncsi vagyok, meg tudok-e vele birkózni, na meg a svéd tanulásomhoz abszolút hozzájárulna - nem is kicsit! :) 

▿▾▿


(Képek forrása: 1-3, gif)

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés

  1. Én is imádom az őszt, nagyon hangulatos dolgokat szedtél össze, remélem mind meg tud valósulni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is egyre inkább a szívembe zárom ezt az évszakot. :) Köszönöm, bízom benne! :) :*

      Törlés