A csendes január

január 31, 2021

Hát Holle anyó nem fukarkodott a dunyha-rázással, az biztos! Az év első hónapjában szinte végig havazott nálunk, ami amolyan nosztalgikus, idilli hangulatot kölcsönzött a januári napoknak. Bár odakint nem jártam, csupán a teraszon szippantottam be némi friss levegőt, maga a tudat is boldogsággal töltött el, hogy a dolgok a megszokott medrükben zajlanak. 

Könyvek és olvasás 

A vásárlásban nem jeleskedtem, az olvasásban viszont meglepően jól teljesítettem: szám szerint hat kötet került terítékre, amiből kettő ráadásul VCS-s olvasmány! 

Rögtön 2021 elején felültem egy kicsit a nosztalgiavonatra, és Harryvel együtt elutaztam Roxfortba. Igen, a Bölcsek kövéről van szó, és ugyan szívem szerint azonnal folytattam volna tovább a kalandozást, megpróbálom beosztani az évre az egész sorozatot. Általában dara-üzemmódban megyek végig az összes könyvön, amíg az utolsó sor végére nem érek, de most változtatok rajta. Ezúttal sokkal tudatosabban, a részletekre is odafigyelve mélyedtem bele a már jól ismert történetbe - szem előtt tartva Anna & Brigi megjegyzéseit a Roxfort Expressz Podcastből -, és őszintén szólva, sokkal izgalmasabb volt így követni az eseményeket! :) 


Ezután tartottam egy kis utókarácsonyozást Leiner Laura Mindig karácsony c. regényével, ahol három lány életébe csöppentem bele az ünnepek idején, akik számukra láthatatlan módon kapcsolódnak egymáshoz. Legjobban Bogi, az egyetemista lány története fogott meg. Némi hasonlóságot ugyan felfedezni véltem az SzJG Renije és közötte, de annyi baj legyen - az egész könyv jókedvre derített, és mosolyogva fejeztem be. Ezzel szemben Bauer Barbarának nem sikerült teljesen meggyőznie Az aranyműves fiával. Eleinte azt hittem, az ötvösségről fogok olvasni, magáról a mesterségről olyasmi köntösbe csomagolva, ahogy Tracy Chevalier szokta, de távolról sem erről volt szó. Egy fura, kicsit zavaros, misztikus-ezoterikus-romantikus maszlag lett a vége, ami cseppet sem csigázott fel, sőt. Mindenesetre Szabados Ági interjújából kiszűrtem azt az infómorzsát, miszerint az írónő egy holland aranykor (ami egyébként naaaagy kedvencem!) idején játszódó művön dolgozik; ez határozottan felkeltette az érdeklődésem. 

Minden híresztelés ellenére a Meseország mindenkié egy vegyes minőségű, de abszolút szerethető mesekönyv, ami kulcs ahhoz, hogy a jövő generációja még elfogadóbb lehessen embertársai iránt - amennyiben megkapják a lehetőséget, persze. Az illusztrációkért teljesen odavoltam, mind gyönyörűek! Még 2019 végén nyertem meg a WWF játékán a csodás, nagyalakú, fotókkal teli Our Planet enciklopédiát, ami maximálisan kiegészítette a sorozatban láttotattakat. Írott formában persze más az élmény, de a tartalma sokkal valóságosabb és elgondolkodtatóbb. Jóval nagyobb hangsúlyt helyezett a bolygó pusztulására, egyúttal megoldási javaslatokat is közölt, ami így tökéletes egyensúlyba került. Ez a kötet volt az első választásom a VCS listáról, amit Agatha Christie híres krimije, az Ackroyd-gyilkosság követett. Nem ez a kedvenc Poirot esetem, ezt elárulhatom, viszont roppant kellemes viszontlátás volt, és kimondottan meghozta a kedvem más nyomozásokhoz is! Bár a filmekből szinte mindenre emlékszem - különösen a kedvenc részeimre -, mégis egészen felvillanyozó olvasva nyomozni a kis belgával. Na meg az a vidéki Anglia! Oda nagyon szívesen elutaznék egyszer... 

Filmek és sorozatok

Hogy még jobban kiélvezzük a havas estéket, csupa olyan filmet válogattam össze, ami vagy télen vagy valamilyen hideg helyen játszódik. Elsőként jöjjön a Togo, ami egy végtelenül megható, igaz történeten alapuló alkotás - egy mindenre elszánt, bátor és odaadó szánhúzó kutyáról. Annyira magával ragadtak az érzelmek, hogy szipogva néztem végig az utolsó kockákat... Anno a nagymamám ajánlotta a figyelmembe az Amundsent, a norvég felfedezőről szóló adaptációt, amit rögtön várólistára is tettem. Ez egy lassan kibontakozó életrajzi film egy hihetetlenül megosztó figuráról, aki szinte szomjazta az elismerést és a sikert. Mindezen csak a beképzeltsége kerekedett felül, mindenáron első akart lenni, akár a bajtársai életét kockáztatva is. Nem zártam a szívembe, ami azt illeti... Kicsit eltávolodva a tematikus vonaltól, mindenképp említést érdemel a Lelki ismeretek, a Pixar legújabb animációs filmje, illetve az Ébredj velünk, ami egy viszonylag régebbi, ám annál bájosabb romantikus mozi Rachel McAdams, Harrison Ford & Diane Keaton főszereplésével. Micsoda trió ez, kérem! :) 


Nyilván nekem sem maradhatott ki a Bridgerton család, ami kellemes csalódást okozott, mi több, még a könyvhöz is meghozta a kedvem, valamint egy nap alatt letoltuk a Lupin mind az öt részét, Omar Sy briliáns alakításával. Kétségtelenül ő viszi el a hátán az egészet, de az egész annyira jól össze van rakva, hogy konkrétan tűkön ülve várom a folytatást! Ó, majdnem kihagytam A tanárt, ami egy német sorozat hazai remake-je, és hát Nagy Ervin jutalomjátéka, ez tuti. Mondjuk a cast eleve eléggé a kedvemre való (Elek Ferenc, Anger Zsolt, plusz a mellékszereplők), az évadok előrehaladtával pedig  a történet is szépen kiforrta magát. Eredetileg a negyedik széria előtti felzárkózásnak szántam, de mivel az egyelőre még nem elérhető, végigzongoráztunk az eddigieken, és egészen megszerettük. :) Végül Attenborough bácsi tolmácsolásában keresztbe-kasul bejártuk mind az Északi-, mind a Déli-sarkot, ami szokás szerint instant lelkesedést és rajongást váltott ki belőlem. ♡

▾▿▾

Nagyjából így teltek mostanában a napjaink: sok-sok mozizással, olvasással, hétvégente pedig sütögetéssel. Van egy szuper pite receptem, amit időről időre elő szoktam venni - legutóbb áfonyával készítettem el, mennyei! Nagy felfedezésem a vaníliás zabtej, amit a helyi bolt kínálatában szúrtam ki, és jelentem, smoothie-ba egyenesen maga a tökély! Leginkább a mangó - eper - körte kombináció vált be a legjobban - ezt bármikor és bármilyen mennyiségben képes lennék elfogyasztani.

A blogot tekintve sem tétlenkedtem: ezzel együtt hat irományt tettem közzé, beleértve az idei első Témázós posztot, ami a könyves ízlésünk változásairól szól. Szerintem nagyon klassz kör lett, érdemes elolvasni a Lányok bejegyzéseit is! :) 

(Képek forrása: 1, 2, 3, 4-6)

Hasonló bejegyzések

12 megjegyzés

  1. A Harry Potter mindig jó :) Nekem az újraolvasásból az utolsó rész van hátra (újraolvasás elkezdve: 2018. november :D)
    Ó, az ébredj velünk nagyon jó :) Pont a hetekben csináltam én is frittatát :D :D A Bridgerton nekem is nagyon tetszett, szintén megpróbálkozom majd a könyvekkel :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezzel teljesen egyetértek, a Roxfortba mindig jó érzés hazatérni! ♡ Ezek szerint te sem apróztad el. :)

      Nagyooon cuki film! Ráadásul eredetiben néztük, mert úgy találtam meg a Netflixen, és wow, Harrison Ford hangján tökre meglepődtem. Annyira passzol hozzá Csernák János, és nem is véletlenül, mert tőle kap egy olyan
      pluszt, amit az eredeti hangja nem ad meg. A frittata finom, én is készítettem már! :D

      Kíváncsian várom majd a véleményed a Bridgertonról, én is hamarosan beütemezem! :)

      Törlés
    2. Tényleg, én is netflixen néztem újra és mindenhogy jó :) Úgy szeretem azt a dalt benne, amikor a végén McAdams rohan a "frittata" felé :D

      Törlés
    3. Szerintem egyszer majd szinkronosan is megnézem, persze csak és kizárólag Csernák János miatt. :D Tényleg nagyon találó ahhoz a jelenethez. :)

      Pont meg is jegyeztem a páromnak, hogy manapság olyan kevés ehhez hasonló filmet készítenek, ami kedves, aranyos és nincs tele béna poénokkal vagy káromkodással. Tényleg vadászni kell őket... :/

      Törlés
    4. Igen, nagyon kevés. Kifejezetten az ilyen fiatal nő - idősebb férfi apa/lánya szerű filmből van kevés. Talán még A kezdő ilyen.

      Törlés
    5. Sajnos... :( Jaj, azt is mennyire szerettem, imádtam benne Robert de Nirot! Mondjuk én eleve odavagyok Nancy Meyers filmjeiért, mint pl. a Minden végzet nehéz, az Egyszerűen bonyolult, a Holiday... ♡

      Törlés
  2. A HP újraolvasáson mindig gondolkodom, pár éve már az első 4 könyvet újraolvastam. Most valahogy még nem érzem itt az idejét, aztán ki tudja, lehet pár hónap és rákívánok. :)
    A Soult majd szeretném én is megnézni Mátéval, Attenborought pedig én is nagyon megszerettem. <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egész biztos elfog jönni az ideje, én is utoljára négy éve olvastam újra, szóval nem sűrűn vágok neki, de annál nagyobb öröm a visszatérés! :)
      A Soul szuper lett, elgondolkodtató, kedves, megható - igazi Pixar alkotás, Attenborough bácsi pedig egy csoda, úgyhogy semmin sem csodálkozom! ♡ A könyveit is szívből ajánlom! :)

      Törlés
  3. A HP újraolvasásnál nekem is a 7. rész következik, mert az illusztrált kötetekkel újrakezdtem néhány éve az olvasást, meg közben jött szépen 'csak úgy' az 5-6. rész.
    A vcs-apasztáshoz gratu, én még 'csak' 1 könyvet olvastam róla, ráadásul az alternatív listáról.
    Remélem a február is hasonlóan nyugodt és kuckózós lesz nálatok! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valami azt súgja, hogy én is élvezni fogom így, beosztogatva olvasni! :)
      Köszönöm, de ebből nekem is egy alternatív, a másik viszont a rendes listáról való. Cseppet se legyél szomorú emiatt, seperc alatt behozod a "lemaradást"! ;)

      Én is bízom ebben, mert kifejezetten jólesett ez a kuckós január. :))

      Törlés
  4. Ó, de örülök, hogy új támpontokat adtunk a HP újraolvasásodhoz, ezt szuper dolog olvasni <3
    A tanár című sorozat - különös kivételként a magyar sorozatok világában :D - engem is nagyon vonz, pár részt láttam már anyósomékkal anno, és azok ígéretesnek tűntek. Jó is, hogy eszembe juttattad, felírom mindenképp!
    A csoda pitereceptedet elkérhetem majd esetleg? Nagyon szeretjük a pitéket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, mindig szuper Titeket hallgatni! ♡

      De jó, örülök, hogy neked is tetszett! :) Mi egyébként elég nyitottak vagyunk a magyar sorozatok irányába, nekem legutóbb az Apatigris is nagyon tetszett (Scherer Péter <3), de Nagy Ervint is eléggé szeretem, úgyhogy nem volt nehéz dolga. :)

      Persze, be is linkelem: https://femina.hu/recept/tejfolos-szilvas-kevert-suti/ Mondjuk eredetileg kevertnek írták, de szerintem pitének is teljesen megállja a helyét. :) Én legalábbis piteformában sütöm, és imádom, hogy olyan könnyed a tésztája!

      Törlés