Könyvek, amiket a nyár folyamán olvasni szeretnék • 2020

június 12, 2020

Tavaly ősszel írtam már egy hasonló listát, ám azzal végül csúnyán felsültem. Mindössze egyetlen jelöltet olvastam el az ötből, ami, lássuk be, nem nevezhető túlzottan erdeményes vállalkozásnak. Utólag jöttem rá, hogy hiába válogattam be jobbnál jobb könyveket, meglehetősen hangulatolvasó vagyok - nem mindig csúsznak éppen azok, amiket előzőleg elterveztem. Ennek ellenére most újult erővel - nem titkoltan PuPillától inspirálódva - teszem közzé az elkövetkező hónapokban sorra kerülő olvasmányok egy részét, és titkon remélem, hogy ezzel sikeresebb leszek, mint az őszi változatával! :) 


Bár olvastam már az idén Tove Janssontól, június 27-én lesz halálának 19. évfordulója (hihetetlen, milyen sokáig élt!), és úgy gondoltam, ezzel szeretnék tisztelegni a munkássága előtt. Érdekességképpen elárulom, hogy öt évvel ezelőtt kiolvastam már ezt a részt, méghozzá Vukovári Panna fordításában, azonban ez a változat az eredeti svéd szövegből készült. Ráadásul Harrach Ágnes tollából még egyáltalán nem került a kezembe egy Mumin történet sem, így ez pluszban növeli a kíváncsiságomat. :) 


Nevezhetnénk újraolvasásnak is akár, mivel a gyerekkoromból csupán néhány részlet maradt meg bennem, ami azóta jócskán összemosódott a Disney-féle rajzfilm képkockáival. Már tavaly  beterveztem, mégis kimaradt a szórásból, és mi tagadás, Héloise szépséges kompozíciója is hihetetlen kedvcsinálónak bizonyult. Szóval úgy döntöttem, engedek a csábításnak, és alámerülök Karinthy Frigyes méltán híres fordításába. 


Régóta szemezek ezzel a könyvvel, és valamiért úgy sejtem, a napsárga borítója miatt tökéletesen illeni fog a nyári színskálába. Már Szabados Ági is többször említette - mind a podcast adásokban, mind a blogján -, hogy milyen nagy élményt jelentett neki, illetve másokat is szinte csak elismerően hallottam nyilatkozni róla. Kíváncsi vagyok, engem be tud-e rántani az írónő stílusa, és ezután más KULT kiadvánnyal is szívesen kísérletezem-e majd. 



A beszámoló első részébe borzasztó nagy lelkesedéssel vetettem bele magam, sőt, engem is picit meglepett, mennyire élveztem minden egyes pillanatát. Az ifjú David ugyanis remek mesélő; nem pusztán a környezetet, de az általa megélt élményeket is képes volt humorral, és a tőle megszokott alázattal lefesteni, ami bizony nem kis teljesítmény. Így nem is áll szándékomban sokáig olvasatlanul parkoltatni a polcon - még a forró nyári napok alatt szeretnék fejest ugrani az újabb kalandokba!


A százaléka láttan (73%) meglehetősen megosztó kötetről van szó, engem viszont ez egy cseppet sem tántorít el. Igazság szerint nagyon hiányzik a skandináv irodalom, különös tekintettel a svédre, nem meglepő módon, úgyhogy kifejezetten vágyom arra a jóleső, belefeledkezős érzésre, amit anno Katarina Mazetti regényei hívtak elő belőlem. A fülszövege alapján egy vicces és szórakoztató történetnek ígérkezik, azonfelül a fordító, Bándi Eszter, hasonlóan kiváló garanciát jelent számomra.

▿▾▿

Azt hiszem, ez egy elég szuper kis listának tűnik így, első ránézésre, amiben megfelelő arányban keverednek a VCS-s olvasmányok, illetve azok a könyvek, melyek korábban felkeltették az érdeklődésemet. Meglátjuk, ebből végül hányra jut ténylegesen időm és kedvem, valamint akad-e köztük egy leendő kedvenc! [5/5 ☑]

(Képek forrása: Pinterest) 

Hasonló bejegyzések

8 megjegyzés

  1. Változatos kupac, hajrá ;) A Bádogemberre én is adnék egy szavazatot, a megjelenésekor olvastam és tavaly újraolvastam - rövid, de szép regény, egyedi hangulata van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Dóri! :) Szeretem, ha sokféle stílusból válogathatok, úgyhogy nem hazudtoltam meg magam ezúttal sem. ;)

      Arra emlékeztem, hogy neked is tetszett a Bádogember, részben ezért is került fel a listára. :) Ezek után még kíváncsibb lettem rá!

      Törlés
  2. Az a jó ezekben a listákban, hogy igazából semmi, de semmi nem történik, ha mégsem ezt olvasod. ;) Nekem mindig jó érzés csak leülni eltervezni, nézegetni a könyveket, lepakolni a polcról, csinálni egy-egy tornyot, és elmerengeni azon, milyen történetet is rejtenek... :) Nekem ez ilyen kis flow élmény.
    A Bádogembert én is nagyon szerettem, különleges hangulatú könyv, szerintem neked is tetszeni fog. :) ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt egyébként teljesen meg tudom érteni, én is totál kisimulok, ha a könyvespolcomat rendezgetem. :) Ilyenkor megszeretgetem, megsimogatom az otthon maradottakat, hogy ők is érezzék a törődést. ♡ De azért az is hasonlóan jó érzés, ha sikerül kipipálni néhány könyvet a listáról! :)

      Köszönöm, ez szuper hír! Ezek szerint nem véletlenül került bele a tbr listába. :*

      Törlés
  3. Nagyon szuper könyveket válogattál össze, ebből egyedül a Micimackót olvastam, de a többire nagyon kíváncsi vagyok. Attenborough gyermekkorom egyik nagy hőse, majd én is szeretném beszerezni magamnak ezt a könyvét. <3

    Hajrá a tervekkel, sok csodás történetet kívánok neked a nyárra! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) A Micimackót miattad is válogattam be, úgyhogy köszönöm az inspirációt még egyszer! <3
      Az Attenborough könyveket csak ajánlani tudom - szerintem megelőlegzem a bizalmat a második résznek is! Alig várom a következő kötetet tőle, szerintem az összeset össze fogom gyűjteni ebben a csodaszép Parkos kiadásban. :)

      Köszönöm szépen! Neked is sok csudiklassz olvasmányt kívánok a nyárra! :*

      Törlés
  4. Ó, ezt most látom, köszönöm! ❤️

    VálaszTörlés