Könyvek, amiket az ősz folyamán olvasni szeretnék • 2019

szeptember 11, 2019

Igaz, már jócskán benne járunk a szeptemberben, mégis bízom benne, hogy belefér egy rendhagyó, első TBR poszt. Tavaly bakancslistát írtam, viszont egy ideje tervezgetem a fejemben, hogy miket szeretnék elolvasni az év végéig. Az idei évben beszerzett könyvek közül jó pár vár még elolvasásra, úgyhogy elsősorban ebből szeretnék inspirációt gyűjteni, ugyanakkor nem kizárt, hogy más is helyet fog kapni a listán, mivel mostanában több ígéretesnek tűnő könyv is felkeltette az érdeklődésem. 


Még a születésnapom után (azaz márciusban) szereztem be - már fél éve, te jó ég! Az Akhilleusz dala után nem is volt kérdés, hogy az írónő következő könyvének ugyancsak bérelt helye lesz a polcomon, viszont Héloise posztja olyannyira felcsigázott, hogy feltétlenül sorra szeretném keríteni valamikor az ősz folyamán. Szerintem ez egy nagyon jó, kuckós történetnek ígérkezik, amihez hangulatos hátteret fog szolgáltatni az esőkopogás vagy épp a szél susogó hangja.


Igazából az előzetese miatt került újra előtérbe számomra, ugyanis feltett szándékom, hogy a mozi előtt sorra kerítem a könyvet. Nagyon belelkesültem, főleg az illusztris szereplőgárdát látva, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy ebből rossz nemigen sülhet ki! Az új borítója pedig annyira hívogató és csodás, hogy arra nincsenek szavak... Voltaképpen nem sokat tudok a történetről - azon kívül, hogy négy lánytestvérről szól, és igazi klasszikusnak számít, de jelen esetben ez éppen elég. :)


Tudom, ez a kötet még csak mostanában jelent meg, de számomra annyira egybeforrt az ősz és a Csokoládé hangulata, hogy ha akarnám se tudnám szétválasztani. A Csokoládécipőbe szintén még egy egyetemi októberi napon kezdtem bele, és annyira magával ragadott, hogy azóta is eszembe jutnak ismerősnek tetsző szavak és mondatok. Bár sokan ferde szemmel nézik ezt a hirtelen jött folytatást, én kimondottan örülök annak, hogy kicsit visszatérhetek a francia kisvárosba, és újra átadhatom magam a hétköznapi varázslatnak, amit annyira szeretek Harris regényeiben.



Ez az a könyv, ami az utóbbi időben folyton szembejön velem, és bevallom, borzasztóan birizgálja a kíváncsiságom. Jót és rosszat egyaránt olvastam róla, mégis szeretnék magam utánajárni annak, hogy miért is olyan felkapott, és megérdemli-e ezt a fokozott figyelmet. Mindenesetre a borítóját messziről kiszúrni - egyszerűen gyönyörűséges, és a hallomások alapján tele van különféle tájleírással a lápi vidéket illetően, ami szintén ígéretes hívószó egy regény kapcsán. Meglátjuk, hogy mikorra tudom beütemezni, de határozottan az első sorban várakozik. 


Még sosem olvastam örmény szerzőtől, ez már mellette szól, illetve a fülszövege alapján ez egy rendkívül érdekes történetnek tűnik. Szerepel rajta a "mágikus realizmus" címke, ami csak jót jelenthet, valamint az értékelések alapján 90% feletti mutatón áll jelen pillanatban. Először a borítójára kaptam fel a fejem, később a leírás is megtetszett, úgyhogy már csak az alkalmas időre várok, amikor igazán úgy érzem, hogy megszólít. Igen, bármilyen furcsán is hangozzék ez, bizonyos esetekben szabályosan érzem, ha egy könyv a kezembe kívánkozik, és általában ezek okozzák a legváratlanabb meglepetéseket. 

♤♤♤

Ezeket a könyveket néztem ki, viszont nem törvényszerű, hogy valamennyit el is fogom / tudom olvasni az elkövetkezendő időszakban. Ezt nálam elég sok tényező befolyásolja: függ a hangulatomtól, a kedvemtől, hogy épp milyen színskálában mozgok, attól, hogy hány könyvtári könyv tornyosul az éjjeliszekrényemen... szóval elég összetett a dolog. Ugyanakkor a hajlandóság megvan bennem, és csak remélni tudom, hogy ez elegendőnek bizonyul a terveim megvalósításához. :) [1/5 ✓]

(Képek forrása: Pinterest) 

Hasonló bejegyzések

4 megjegyzés

  1. Én nemrég fejeztem be a folyami rákokat, szerintem tetszene neked, én úgy érzem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A természeti leírásokban biztos vagyok, mert ezeket nagyon szeretem, de a LibrAmore legutóbbi adása után picit elbizonytalanodtam. Mindenesetre nem vagyunk egyformák, és a kíváncsiságom úgyis erősebb. De köszi, ez máris biztatóbb! :*

      Törlés
  2. Az epertolvaj nálam is várólistás, habár az előző köteteket nem olvastam, és nem is áll szándékomban.
    A folyami rákokat imádtam, én abszolút csak ajánlani tudom mindenkinek, fantasztikus regény!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig a Csokoládé sorozat nagyon jó, nekem a második, a Csokoládécipő a kedvencem. :) Abban van egy erős misztikus, fekete mágiás szál, ami meglehetősen átitatja a történetet, plusz háromféle szemszögből látjuk az eseményeket. Emlékszem, alig bírtam letenni, mindig a vonaton kaptam elő, hogy olvassam tovább. :)

      Köszönöm az ajánlást! Időközben el is kezdtem, és kíváncsi vagyok, nekem hogy fog tetszeni a végére! :)

      Törlés