Karácsonyi tag • 2019

december 19, 2019

Rohamléptekkel haladunk a karácsony felé - már kevesebb, mint egy hét van hátra Szentestéig! Számomra tényleg ez az év egyik legszebb időszaka, különösen azért, mert hétről hétre készülök rá, és öltöztetem díszbe a szívem és a lelkem. Azt hiszem, ez is elengedhetetlenül hozzájárul a karácsonyi érzéshez. Már tavaly is készültem egy hasonló bejegyzéssel, úgyhogy természetesen az idei évben sem maradhatott ki. Ezúttal viszont többféle oldalról mazsolázgattam ki az engem érdeklő kérdéseket, így afféle szubjektív összeállítás lett a vége. :) 

▿▴▿

#1 Mikor díszíted fel a fát? 

Meglepően megosztó ez a kérdés: van, aki csak 24-én, van, aki pár nappal korábban - nincs általános séma. Az idén már harmadszorra ünnepelek együtt a párommal, és mi igyekszünk fokozatosan a saját hagyományainkat is kialakítani. Mivel Szentestére nem maradunk Svédországban, épp ezért úgy határoztunk, hogy már az első adventi hétvégén feldíszítjük a fát, és így egész decemberben élvezhetjük a látványt. Annyira hangulatos esténként filmet nézni a fények és a díszek társaságában, hogy már el sem tudnám képzelni enélkül a készülődést. 

#2 Készítettél valaha mézeskalács házat?

Az az igazság, hogy olyan klassz kész alapok kaphatók a boltokban, hogy feleslegesnek érzem, hogy vacakoljak vele. Mi januárban, a nagy leárazásokkor csapunk le rá, mert legtöbbször másfél évig simán elállnak a dobozokban. Ilyenkor töredékáron szoktunk hozzájutni, és egészen az év végéig a szekrényben őrizgetjük. 

#3 Van saját karácsonyi hagyományod?

Inkább úgy fogalmaznék, hogy közös. :) Együtt szoktunk mézeskalácsot és bejglit sütni, és közösen díszítjük fel a karácsonyfát is. Minden évben készítek valami szép adventi díszt az asztalra, amit aztán vasárnapokkor együtt gyújtunk meg. Sőt, most már azt is bevezettük, hogy ahol járunk, hozunk haza egy kis karácsonyi szuvenírt, így tavaly a bécsi vásárban két, fából készül dísz került az idén a fára, illetve az idén a stockholmi Skanzenből hoztunk egy nemezből készült kisrókát. 


#4 Szeretsz kiöltözni karácsonykor, vagy maradsz pizsiben?

Ó, igen, ennek határozottan szeretem megadni a módját! Felveszek egy csinosabb ruhát, felteszek egy kis ünnepi sminket, szép frizurába csavarom a hajam, és még valamilyen alkalmi ékszerrel egészítem ki a szerelésemet. Kislánykorom óta így szokás nálunk, amihez kimondottan ragaszkodom. 

#5 Mely típushoz tartozol: aki jó előre beszerzi az ajándékokat, vagy aki az utolsó pillanatra hagyja?

Mivel alapvetően kézzel készített, ehető dolgokat szoktunk ajándékozni, ezeket célszerű időben elkészíteni. Többek között kekszeket (az idén végre felavathattam a sütipecsétemet!), hagymalekvárt, pesztót, és karamellkrémet is adtunk már. Igaz, hogy ezeket készen is lehet kapni a boltokban, de én nagyon szeretek a konyhában sürögni-forogni, épp ezért miközben készítem őket, még jól is szórakozom - tiszta haszon. :) 

#6 Mi a kedvenc karácsonyi színed?

Nagyon szeretem a hagyományos színeket, azaz piros & zöld dominál a lakásban. Ezt fehérrel, arannyal és natúr színekkel kombinálom a legszívesebben. Mivel alapvetően fehér- és szürke színű bútoraink vannak, kifejezetten jól állnak hozzá ezek az üde, élénkebb színek. 

#7 Melyiket részesíted előnyben: az elektronikus vagy a postai képeslapot?

Postai, mindenképpen. A képeslapírás is ugyanúgy hozzátartozik a hagyományainkhoz. Minden évben kiválasztom a legcukibb lapokat, megírjuk, és közösen feladjuk őket. Úgy vettem észre, hogy a családtagjaim borzasztóan örülnek neki, mert manapság kevesen írnak kézzel, pedig ennek is felbecsülhetetlen értéke van. Én magam is nagyon örülök, valahányszor kikandikál a postaládából egy-egy képeslap, imádok képeslapot kapni! :) 

#8 Mi a kedvenc karácsonyi illatod?

A friss hó illata utánozhatatlan, és azonnal karácsonyi hangulatba hoz, ahogy a fahéj, a szegfűszeg, a narancs, és fenyő is. 

Ha van kedvetek, töltsétek ki ti is! 
Minden kedves olvasómnak örömteli készülődést kívánok! :) 

(Képek forrása: Pinterest)

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés