Movie Tag

december 18, 2017

Tegnap egy nagyon szuper, inspiráló filmes bejegyzést olvastam Larawyn tollából, ahol összegyűjtötte a kedvenc filmjeit, sorozatait egy meghatározott kérdéssor alapján. Mivel viszonylag ritkán írok filmes témában, teljesen belelkesültem, úgyhogy nem is szaporítom tovább a szót: voilà.

1. Melyik volt az első meghatározó film, amit láttál?

Hm, ez bizony nehéz kérdés... Kicsi koromban rendszeresen megnéztem a bátyámmal az M1-en futó Disney matinét, amiben általában sorozatok kaptak helyet, így Balu kapitány kalandjai, a Csipet csapat, a Gumimacik, vagy a Micimackó rendre bearanyozták a hétvégi délelőttöket. 

Az első, igazi konkrét mozis élményem nekem is a Pocahontas volt. Teljesen magával ragadott a történet, a dalok, és persze az eltitkolt szerelem... szóval rendesen rajongtam érte. :) A végét viszont nem bírtam ki, vigasztalhatatlanul zokogtam, és a mai napig könnyeket csal a szemembe, hogy ilyen szomorú véget ért ez az épphogy kibontakozó l'amour. Ami még felsejlik, az a Szabadítsátok ki Willyt, amit számtalanszor ki kellett kölcsönöznünk a könyvtár hangtár részlegéből, de emlékszem, a Hófehérkét sem tudtam megunni. Ezt egy későbbi karácsonyon megkaptam ajándékba videókazettán, határtalan boldogság volt! :)

2. Mi volt az utolsó film vagy sorozat, amit láttál?

A Jane the Virgin mid-season záróját a napokban néztem meg és awww, rettentően várom a folytatást! A legutóbbi filmélményem pedig az abszolút kedvenc, megunhatatlan karácsonyi romantikus szívcsücsök, az Igazából szerelem. Idén először néztem meg a párommal, úgyhogy ez egy kis pluszt is adott az élményhez. :)

3. Mik a kedvenc filmjeid?

Rengeteg, rengeteg kedvenc filmem van, de ha rangsorolni kell, akkor az egyik a már emlegetett Igazából szerelem, amit minden évben kötelezően megnézünk, mert nem telhet el nélküle a karácsony. :) Kislánykorom óta rajongok Kenneth Branagh Sok hűhó semmiért adaptációjáért, ez utóbbi nálam instant boldogságot okoz, és a szívem-lelkem minden zugát átjárja a napfény és a szertelen öröm érzése. Természetesen nem maradhat ki Amélie csodálatos élete, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy anno második idegen nyelvnek a franciát válasszam, illetve a Büszkeség és balítélet 2005-ös feldolgozása is közel áll a szívemhez. Csillagpor, Mamma Mia!, A szerelem hálójában... Menthetetlenül romantikus vagyok, amint az látható. :)



4. Milyen műfajú filmben lennél Te karakter?

  • szerintem valamilyen bohókás, vidám, romantikus komédia főhősnője lennék,
  • vagy egy kosztümös film fűzős ruhájába bújt mademoiselle-je, aki titkon az igaz szerelemről ábrándozik,
  • esetleg valamilyen északi hercegnő, aki jegesmedvén lovagol és fókákkal barátkozik,
  • netán egy erdei nimfa, aki olykor, ha bujkálnia kell, virágzó cseresznyefává változik a zöld erdő mélyén.


5. Ki játszana Téged egy filmben?

Amanda Seyfried. Bár kevéssé hasonlítunk külsőre, de az eddig játszott karakterei alapján szerintem könnyedén megbirkózna ezzel is. :) Francia vonalon pedig Clémence Poésy. Gyönyörű, bájos arcú, kedves és kellemes jelenség, aki bármilyen filmet beragyog a tehetségével. Neki speciel nagyon örülnék!

6. Mi a top 3 kedvenc sorozatod?

Viszonylag kevés sorozatot követek, de ami számomra megunhatatlan jelen pillanatban az a már emlegetett Jane the Virgin, a Bron, és a Csak színház és más semmi. Korábban ide soroltam volna még az Egynyári kalandot is, de a második évad olyan szintű mélyrepülést produkált, hogy sajnos kiesett a pixisből...

7. Mi idegesít legjobban egy filmben?

A butaság, az otromba, gusztustalan, viccesnek szánt jelenetek és az emberi kegyetlenség. Ha az utóbbi, és nem krimiről van szó, akkor nem csak idegesít, de zavar is, és egyúttal fel is kavarja a lelkivilágom. Nem szeretem az ijesztgetős filmeket, nem nézek sem horrort, sem vérben tocsogó thrillereket, de ha izgalmas, és pörgős a cselekménye, és valamilyen csoda folytán sikerül semlegesíteni a képen látottakat, akkor jöhet. 

8. Mi az a film vagy sorozat, amit sohasem fogsz megnézni?

A Fűrész pl. egy cseppet sem mozgat meg, ebből következik, hogy nagyjából az összes kaszabolós horror kiesik. Sorozatok terén elég válogatós vagyok, de pl. a Trónok Harca, aminek nagyjából majdnem az első évadát néztem meg, egyáltalán nem az én világom és nem is tervezem befejezni. Halkan megsúgom, csak és kizárólag Láng Balázs miatt kezdtem bele, aki Tyrionnak kölcsönzi a hangját. :)

9. Melyik színésszel, színésznővel vagy filmrendezővel találkoznál szívesen?

A listát kiegészíteném még a zeneszerzővel, ugyanis nálam egy film csak akkor működik igazán jól, ha magával ragadó a zenéje és valamilyen érzést vált ki belőlem. Aki itt egyből az eszembe jut, az az egyik kedvencem, Alexandre Desplat. Vele még nyelvi akadály sem lenne, mivel az úr - nevéből fakadóan - született francia, szóval boldogan eltöltenék vele egy délutánt és közben végighallgatnám az összes kedvenc témámat tőle, meglesném munka közben, és elcsevegnénk arról, miért is lett zeneszerző. :) Színésznők közül Emma Thompsonnal, Juliette Binoche-sal, és Marion Cotillard-dal, színészek közül Tom Hanks-szel és David Suchet-vel

10. Mi az aktuális kedvenced, amit most láttál, vagy most szeretnél megnézni?

Ahogy a könyvekben, úgy a filmekben is van bennem némi félsz a klasszikusok iránt, mert korábban sosem volt igazán szerencsém velük. De jövőre beterveztünk néhány fekete-fehér filmet, így a Casablancára különösen kíváncsi vagyok!

♛♛♛

(Képek forrása: Pinterest)

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés