Szeptember, a változások hónapja

október 02, 2017

Eltelt az első őszi hónap, és mennyi minden történt velem! A szeptember sok szempontból hozott változást az életemben, elsősorban magánéleti fronton, de az olvasással is elég jól haladtam. :) Ez az első alkalom, hogy itt töltöm az őszt Svédországban, és nem hittem volna, hogy ilyen csodálatos lesz... Mint a mesékben! Igyekszem majd képekkel is illusztrálni, mert gyönyörű színekbe bújt a természet. :)


Könyvek és olvasás 

Az előző hónapban tett ígéretemet, miszerint igyekszem tartani az iramot, egész jól betartottam. Szeptemberben is lecsúszott 8 könyv, amiből kettő még vcs-s is! Már csak két könyvre vagyok a teljesítéstől, szóval ősszel-télen be is fejezem, aztán ha még kedvem szottyan, mazsolázom a maradékból is. :) Maratonoztam egyet Harryékkel, ami hihetetlenül jól esett a lelkemnek. Az ember nem is sejtené, mennyire otthonosan mozoghat egy könyvben, de nekem a Roxfortba visszatérni, kvázi egyenlő az otthonosság érzetével. Újra és újra elvarázsol, nem ereszt. 

Hogy kicsit tovább időzhessek Rowling néni világában, beiktattam a Kviddics évszázadait is, ami sokkal jobban tetszett, mint a Legendás lények. Élvezetes, fantáziadús, jó stílusban megírt beszámoló. Agatha Christie könyveit is ősszel vettem elő. Ezúttal egy részüket hangoskönyvben hallgattam, a másik részét viszont csak simán olvastam. A Nyaraló gyilkosokat roppantul élveztem, a Gyilkosság Mezopotámiábant már kevésbé. Egyértelműen az első kerül ki győztesen. Érdekes és izgalmas betekintést adott a lappok vándorlásába a Rénszarvasok nyomában című könyvecske, amit már egy ideje kinéztem magamnak. Befejeztem a D.A.C. sorozatot is, ami majdnem tökéletesen lezárta Fellegi Flóra történetét. Maradt bennem némi hiányérzet, de alapvetően szuper kikapcsolódás volt. Végül egy képregénnyel zártam a hónapot. Nitánál beleolvastam a Felnőni kiábrándító nevezetű szösszenetbe, de végül ott is ragadtam. :) Kellemes meglepetés volt, tervezem majd a második részt is elolvasni, ha legközelebb a kezembe akad. 

Ezúttal beszerzések is vannak, szám szerint 2 könyvvel bővült az otthoni csapat. Egy napos pesti kiruccanásomból nem maradhatott ki a Könyvudvar, úgyhogy lecsaptam az utolsó, hiányzó Mazetti kötetre, az Elváltak és válófélben levők panaszaira, így immáron teljes a kollekció. :) A másik könyv a Corvinos mozgó antikváriumból való, itt a Dzsungel könyvét kaparintottam meg, amit már régóta terveztem elolvasni. Októberben nem tervezek semmit sem venni, bár ki tudja, lehet, mégis elcsábulok, de inkább majd karácsonyra szeretnék egy-két könyvet a vágyottak közül. :) 

Filmek 

Szeptemberben rengeteg szuper film élményem volt. Ami különösen kiemelkedik, az a Számolás joga. Rögtön repült is a kedvencek közé, egyszerűen fantasztikus az egész! A színészek játéka, a zene, a történet... minden tökéletes. Pierre Richard új, romantikus komédiája (A magas ősz férfi társat keres) is levett a lábamról. Hiába, a francia filmek még mindig megdobogtatják a szívem. :) Hasonlóan bearanyozta az estémet a Bélier család. A Je vole-t különösen ajánlom belőle. Bár nem szokásom, de megkönnyeztem a végét... Érdekes volt még a Kon Tiki, ami egy norvég kutató kalandjait meséli el. 

Programok 

Rengeteg impulzus ért szeptember folyamán, legalább olyan színes volt, mint a svéd természet. :) Az első hétvégén ellátogattunk Kapellskärbe, a Balti tenger partjához. Még sosem voltam az itteni tengerparton, és hihetetlenül nagy élmény volt azon a vidéken sétálni. Ha már errefelé jártunk, megnéztük Norrtäljét is, ami egy csodálatos kisváros. Tele van piros házikókkal, ráadásul szinte teljesen megmaradt az óvárosa is. A folyó partján parkosított terület várja az ide látogatókat, ahol a kacsák csoportosan vonulnak egyik helyről a másikra. :) Voltunk gombászni is Bengttel, ami ismét szuper szombati kikapcsolódás volt. Rengeteg gombát szedtünk, mind a fagyasztóban várja a feldolgozást, de szerintem hasonló étel fog készülni belőlük, mint legutóbb. 


Elkezdtem a munkát is, ami eddig nagyon jó keretet ad a heteimnek. Ráadásul végre saját fizetésem is van, ami hihetetlenül jó érzés. :) Uppsalában gyakran sétálgatok, hiszen ott dolgozom, így már kétszer is tartottam őszi városnézést. Ilyenkor bemegyek egy-két boltba, amit már ismerek, valamint fotózok, rengeteget. Az erdőket, a fákat, az épületeket... A botanikus kerttel nem tudok betelni; fantasztikus látni, ahogy a fák levetik nyári ruhájukat, és szép lassan minden őszbe fordul. Időközben megtanultam egyedül is boldogulni, mert a barátom rendszeresen jár különféle képzésekre, programokra a tanulmányai miatt. Első körben nem volt mindig egyszerű, de időközben nagyon a szívemhez nőtt a kis lakásunk, és most már igazán az otthonomnak tekintem. :) 

A hónap végén pedig hazautaztam, ezúttal a másik reptérről, a Skavstáról, ahol még sosem jártam egyedül. Egyre több mindent képes vagyok egymagam elintézni, ami számomra óriási lépés. Külföldön ez közel sem mindig egyszerű, de alapvetően elég jól elboldogulok. :) Az otthon töltött pillanatok teljesen feltöltöttek; voltam a nagyszüleimnél, együtt vacsiztam a szüleimmel, rengeteget cicáztam, és még egy pesti kiruccanás is belefért, ahol Nitával találkoztam egy délután erejéig. :) 


Októberre már beterveztünk egy Skanzen látogatást, illetve én nagyon szeretnék eljutni Örebróba is, meglátjuk ez még belefér-e. A hónap végén megint hazalátogatunk, az őszi szünet, illetve a közelgő családi esemény miatt is. A nagypapám ünnepli novemberben a 80. születésnapját, ez alkalomból pedig elutazunk Nagybörzsönybe, ahol egy szuper hosszú hétvége vár ránk. Mondanom sem kell, alig várom! :) És bár a nappalok egyre rövidülnek, esténként jólesik bekuckózni és filmet nézni / elmerülni az aktuális olvasnivalómban. Lassan megjön a gyertyagyújtós időszak is, úgyhogy már előre várom a pokrócos-teás-gyertyafényes estéket. 

(Képek forrása: Pinterest // saját)

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés

  1. Annyira hangulatos, életvidám lett ez a poszt, jó érzés volt olvasni! Nagyon örülök, hogy minden így klappol most neked! :)) És még sokat is olvastál! A Nyaraló gyilkosok az egyik kedvenc Christie-m. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Pupi! :) Örülök, ha tetszett és jó kedvre derített téged! :) Szerencsére most elég jó irányba haladnak a dolgok, úgyhogy egész jól alakul a kinti életem is. :) A Nyaralókat filmen is imádtam, úgyhogy reméltem, hogy könyvben is hasonlóképp tetszeni fog. :)

      Törlés