Könyvfüggők book tagje

szeptember 23, 2017

Többször is láttam már felbukkanni ezt a rövid kis taget, és bár némelyik kérdés kicsit fura, azért úgy döntöttem, mégis kitöltöm. Ősszel amúgy is nagyobb kedve van az embernek ilyen tageket töltögetni, nem? :)


1. Van kismillió olvasatlan könyved. Hogyan döntöd el, melyiket olvasod el legközelebb? 

Valóban rengeteg olvasatlan könyvem van, de legtöbbször kedv szerint döntök. Nincs meghatározott szabály. Aztán olyan is előfordul, hogy valami különösen felkelti az érdeklődésem és mindent félredobok, csak hogy azt elolvashassam... Mindig változik a szempont. :)

2. Már elolvastad egy könyvnek több, mint a felét, de nem tetszik. Folytatod, vagy abbahagyod? 

Ha nagyon borzasztó, inkább nem kínzom magam, de általában elég 20 oldal is ennek eldöntésére. Ha odáig nem fog meg a könyv, akkor hiába, nem pocsékolom rá az időm. 

3. Közeledik az év vége és még mindig nagyon távol vagy az olvasási listád teljesítésétől. Mit teszel? 

Most nagyon jól állok a listáimmal, a vcs-ről is már csak két könyvem hiányzik. :) Ilyen közel még sosem jártam a teljesítéshez! Ráadásul még van három és fél hónap az évből, úgyhogy mindenre fog jutni időm, ha jól számolom. Egyébként meg nem csinálok ebből nagy ügyet, ez csak játék, nincs tétje. A lényeg, hogy egyre több élménnyel gazdagodjak, a többi nem számít.

4. Egy könyvsorozatnak, amit imádsz, nem egyeznek a borítói. Hogyan kezeled? 

Kétség kívül nagyon bosszantó, de azért így is ki tudok hozni belőle valamit. Mondjuk elég háklis vagyok a rendre, és nagyra értékelem az esztétikus elrendezést, de ha így alakul, meg kell barátkoznom vele. Mellesleg úgyis a tartalom számít, a borító csak egy plusz.

5. Minden ismerősöd imád egy könyvet, amit te gyűlölsz. Kivel beszéled meg, aki szerinted a te oldalara állna? 

Halvány gőzöm sincs. Alapból nem vagyok az a gyűlölködős fajta, szóval nem fogok nyílt színen fröcsögni egy általam nem kedvelt könyvről. Téríteni sem szoktam, úgyhogy inkább csak tiszteletben tartom, ha valakinek nem tetszik az, ami nekem, vagy épp fordítva. Én ebből nem csinálok ekkora ügyet...


6. Nyilvános helyen olvasol, és nagyon felzaklat a könyv, annyira, hogy sírni kezdesz. Mit kezdesz magaddal? 

Amikor a barátom kiköltözött Svédországba, konkrétan végigsírtam a hazautat. Ha sírok vagy nevetek, azt sem úgy teszem, hogy felhívjam magamra a figyelmet. Igyekszem csendesen tenni, de inkább nevetni szoktam, mintsem sírni. Nagyon-nagyon ritka a sírás, egy kezemen meg tudom számolni az ilyen alkalmakat.

7. Egy könyvnek, amit nagyon szeretsz, most jön ki a folytatása, de te már nem emlékszel egészen az előző részre/részekre. Mit teszel?

Hát, egyik sem. Általában elég könnyű visszarázódnom, ráadásul a legtöbb író gondol arra, hogy eltelt némi kis idő a két könyv megjelenése között, és ők maguk írnak egy rövidke összefoglalót. Ha mégsem, a szövegkörnyezetből úgyis kiderül az előzmény, és akkor általában beugrik minden.

8. Nem akarod kölcsönadni a könyveidet senkinek. Hogyan utasítod rendre udvariasan azt, aki mégis kölcsön akar kérni tőled egyet? 

Jaj, hát hogy lennék ilyen szívtelen?! Csak olyannak adom kölcsön a könyveimet, akiben megbízom. 

9. A hónapban már öt könyvnek kezdtél neki, és egyiket sem fejezted be. Hogyan jutsz túl az ezen az olvasási válságon? 

Szerencsére elég ritkán kerülök olvasási válságba, de akkor elterelem a figyelmem, és inkább filmeket nézek, netán új sorozatba kezdek. Egyébként nem szoktam egyszerre öt könyvet olvasni, max. kettőt, mint most. 

10. Nagyon sok könyv jelenik meg mostanában, ami érdekel, és majd meghalsz, hogy olvashasd. Hányat veszel meg ezek közül? 

Hú, őszintén? Ha valami annyira érdekel, hogy majd' belegebedek, akkor nyilván megveszem, de általában inkább az a türelmesen várakozós típus vagyok. Megvárom az első véleményeket, reakciókat, abból is sok minden kiderül. Előfordul, hogy a fülszövege alapján tök érdekesnek tűnik, aztán kiderül, hogy nagyon nem az én világom. Akkor örömmel nyugtázom, hogy igen, sokkal jobb így, mint rögtön megrohamozni a könyvesboltot és gondolkodás nélkül fizetni. Sokkal tudatosabb vagyok már ilyen szempontból.


11. Végre sikerült megvenned a könyveket, amiket nagyon szerettél volna, és alig várod, hogy olvasd őket… de meddig hevernek a könyvespolcon, mielőtt ténylegesen el is olvasnád őket? 

Remélhetőleg nem túl sokáig. :) Ha mégis, azért igyekszem előbb-utóbb sorra keríteni őket, de előfordul, hogy valami előretolakszik, és "kénytelen" vagyok azt olvasni. :) Legrosszabb esetben bekerül a következő évi VCS listámba. 

(Képek forrása: Pinterest)

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés