Március & április • 2023

május 10, 2023

Ahogy beléptünk a tavasz első hónapjába, észrevétlenül repültek a hetek... Szinte fel sem ocsúdtam, és máris elérkezett a következő összegző poszt megírása. Bár a természet még csak mostanában kezd magához térni itt, északon, az elmúlt napokban érezhetően melegedett az idő, és egyre több napsütést kapunk. :)

Könyvek és olvasás

Márciusban teljesen üres hónapot tartottam, viszont április elején megérkezett a várva várt csomagom, amit a szülinapomra rendeltem. Három könyvvel lettem gazdagabb, nevezetesen: 

  • az Emma ifjúsági átiratával, mert a Büszkeség és balítéletet is nagyon szerettem, 
  • az új Wohlleben kötettel, ami kihagyhatatlan beszerzés volt, 
  • illetve a felújított Csí és más elbeszélésekkel, amivel már tavaly óta szemeztem, és a Keléhez hasonlóan csodás külsőt kapott!


Összességében 6 könyv csúszott le ebben az időszakban, de szerencsére egyik sem okozott túl nagy csalódást. Még február végén kezdtem bele a Hamupipőke retellingjébe, az Ez hát a szerelembe, ami - az általam olvasottak közül - a Sorsfordító történetek legjobbja. Nem csak, hogy az írónő mert elrugaszkodni az eredeti történettől, de Hamupipőkét is sokkal bátrabb és karakánabb karakternek festette le, ami kimondottan jól állt neki. Az álmok csokoládéboltja pontosan azt nyújtotta, amit vártam tőle: kellemes, könnyed és laza chicklit, ami nem akar több lenni annál, mint ami. Az Egy szelet torta Brooklynban az eddigi év legvaskosabb darabja a maga 548 oldalával - és igencsak túlírt, ahogy azt az oldalszáma is mutatja. Igazából semmi sem indokolja ezt a hosszúságot, ennek ellenére kellemesen elszórakoztatott, bár akadtak benne üresjáratok. Brooklynhoz viszont nagyon meghozta a kedvem, úgyhogy ha egyszer eljutok New Yorkba, tuti keresek egy Belláéhoz hasonló pékséget! 

A Diana, a szívek hercegnője nagyon jól és lendületesen indított, a közepe felé viszont kicsit elveszítettem az érdeklődésem, így végül megmaradt egy szépen megírt életrajzi regénynek, ahol a szerző méltó keretet adott Lady Diana tragikus életének. A hónap utolsó választottja, és egyelőre az év egyik legnagyobb meglepetése, A vidéki templom titkai lett. Furcsamód az első pár fejezet még nem ragadott magával, sőt, fontolgattam, hogy pihentetem, de amint elindult az adománygyűjtés, csak úgy peregtek az oldalak. Jarvis és Gen, a történet két főszereplője pedig annyira a szívemhez nőtt, hogy titkon reménykedem benne, hogy a Kossuth Kiadó elhozza a karácsonyi részt is, mert nagyon szívesen visszatérnék Hopley kis falucskájába! 

Filmek és sorozatok

Kezdjük a Magánügylettel, ami egy spanyol (!) krimi sorozat, és történetesen Jean Reno az egyik főszereplője, aki tökéletes választás volt Hector, az inas szerepére. :) Maga a történet kicsit lassan bontakozik ki, emiatt az első két epizód után egy jó nagy szünetet tartottunk, de utána magára talált, a végére pedig nagyon izgalmas lett! Érdekes volt eredeti, spanyol nyelven nézni - az ehhez hasonló sorozatok főleg angolul, netán valamilyen skandináv nyelven játszódnak az esetek többségében. Talán ebből a szempontból is érdemes vele tenni egy próbát. :) Sikeresen felzárkóztunk A koronával is -  részben ez inspirált a Diana életéről szóló regény elolvasására. 


Két ismeretterjesztő sorozatot is sorra kerítettünk: az egyik A legszebb nemzeti parkok, míg a másik a legújabb David Attenborough közreműködésével készült széria, a Wild Isles. Mindkettő fantasztikus volt, elképesztően élveztem őket! A nemzeti parkokról szóló szemelvényeket Barack Obama vezette fel és narrálta végig, aki remekül helyt állt ebben a szerepben. :) Attenborough bácsi pedig a tőle megszokott színvonalon mesélt Nagy Britannia csodálatos tájairól és élővilágáról. Utóbbi az eddigi legszemélyesebb munkája, és vélhetőleg az utolsó, ahol személyesen is megjelenik a képernyőn. 

▿▾▿

Márciusban jócskán tél volt errefelé, még a szülinapomon is vastag hótakaró borította a tájat, épp ezért viszonylag kevés kültéri programra jutott lehetőség. Az idei ünneplést a Nordiska Múzeumban tartottuk, ahol megnéztünk egy nagyon érdekes kiállítást egy francia divat ihlette ruhakollekcióról, majd sétáltunk egy kicsit a Djurgården szigeten. Ebédre beültünk egy japán étterembe, illetve kávéztunk is egyet, itthon pedig tartottunk egy utó-sütizést. :) 

Áprilisban otthon húsvétoltunk, az ünnepek után pedig még az esküvőszervezéssel bíbelődtünk egy kicsit - szinte minden hétvégére akadt valami tennivaló ezzel kapcsolatban. Most már beléptünk a visszaszámlálás időszakába, és elképesztően izgatottak vagyunk mindketten! :)

(Képek forrása: 1, 2, 3 + Google)

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés

  1. De jó, hogy voltak ilyen jó kis élményeid! Nem tudom, ott most milyen az idő, de itt sem volt még rendes tavasz, pedig május közepe van már. Valószínű, hogy hirtelen berobban majd a nyár a 30+ fokkal meg az aszállyal. :( Kár, hogy ezt a rengeteg esőt, ami most leesik, nem lehet valahogy elrakni az aszályos napokra.
    Wollebennel már igazán el kellen kezdenem az ismerkedést. :) Sikerült elolvasnod már az Emmát? Milyen a gyerekváltozat?
    Nem is hallottam erről a spanyol sorozatról, de megpróbálom észben tartani, Jean Renóval nekem az év elején nagyon bejött a Néma szavak (Toutes ces choses qu'on ne s'est pas dites). Érdekes volt az alapötlet, és a tanulság is.
    A korona, érdekes módon, ahogy benne vagyunk abban a korszakban, amikor már éltem, valahogy kevésbé köt le, de azért még mindig szeretem.
    Talán a kedvenc sorozatom most a Mrs. Davis. Bizarr, fekete humorral teli és kell hozzá némi gyomor is, de nagyon elgondolkodtató a témája.
    Izgalmas időszak ez most az esküvőszervezéssel, drukkolok, hogy minden jól menjen. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, most nálunk egyik pillanatról a másikra robbant be a nagybetűs nyár, ma is közel harminc fokot mutatott a hőmérő. Az a bajom ezzel, hogy mivel nincs átvezetés a nagyon hideg és a hirtelen jött meleg között, sokkal jobban megviseli az embert, mintha fokozatosan tudnánk hozzászokni. :/

      Még nem jutott sorra az Emma, de feltett szándékom, hogy még az idén elolvassam! :) Nekem jó előérzetem van vele kapcsolatban, szerintem a B&B-hez hasonlóan ez is nagyon klassz élmény lesz! Wohllebent sajna én is csúsztatom, lehet, hogy majd ősszel ugrom neki, mert az ilyen koncentráltabb tartalmú köteteket jobban szeretem friss "aggyal" olvasni. :) Nyáron, a melegben, ez kicsit nehézkesebb, úgy vettem észre.

      Hm, köszi, ennek utánanézek! :) Meg a Mrs. Davis-nek is! Jean Renot személy szerint nagyon csípem, karakteres színész. Hmm, érdekes, én pont úgy vagyok vele, hogy innentől már lényegében több a kapcsolódásom a sorozattal, mint azelőtt, illetve kíváncsi voltam arra is, hogyan dolgozzák majd fel a Diana-val való történteket.

      Köszönjük! :) Most már csak azért izgulunk, hogy szép idő legyen. :) Egyelőre az előrejelzés nem sok jóval kecsegtet, de hátha megússzuk csak egy enyhe esővel.

      Törlés