Könyvek, amiket a tél folyamán olvasni szeretnék • 2020

december 05, 2020

Már a novemberi zárásban is pedzegettem, hogy szeretnék írni egy téli listát, úgyhogy nem is vártam vele sokat - íme! :) Ez most elég évszak-specifikus lett: szinte mindegyik olvasmány vagy a közelgő ünnepekhez kapcsolódik, vagy pedig a télies időhöz fog szuper társaságot nyújtani. Reményeim szerint ezzel kicsit sikeresebb leszek, mint az őszi testvérével - ha mégsem, akkor sem dől össze a világ. Mindenesetre összeírni és tervezgetni is élmény volt, ahogy az már lenni szokott. :)


Mount Polbearne számomra egyet jelent a kuckós hangulattal és a friss tengeri levegővel, na meg a lunda imádó lelkem is kedvére tobzódhat, valahányszor felbukkan a csipogó Neil. Azt hiszem, Pollyval a valóságban is remekül kijönnénk, annyira szimpatikus és kedves karakter! Kíváncsi vagyok, ezúttal milyen kalamajka üti fel a fejét a kis halászvárosban, és Polly hogyan képes megbirkózni a kialakult helyzettel. Azért bízom benne, hogy a végére minden kisimul, és a karácsony szelleme sem késlekedik sokat. A fülszövege alapján határozottan izgalmasnak tűnik - alig várom, hogy belekezdjek! 


Szerintem nem árulok el nagy titkot azzal, ha azt írom, hogy a Netflixes adaptáció hozta meg hozzá a kedvemet, aminek minden kis részletéért rajongtam, így nem is volt kérdés: ide nekem a folytatást! Szerettem volna visszatérni a mogorva Dash és a mazsorett csizmás Lily körébe, hogy bepillantsak a happy end utáni életükbe. Valami azt súgja, nem lesz zökkenőmentes, és tele lesz a kezdő párkapcsolat tipikus kliséivel, de tudjátok mit? A rajongásom és a lelkesedésem úgyis sokkal nagyobb. :)


Sajnos elég régen olvastam a Waverley-nővérek duológia első kötetét, ennek ellenére biztos vagyok abban, hogy hamar sikerül majd felvenni a fonalat. A borítója és a leírása alapján is erősen a téli időszakhoz kapcsolódik, na meg SAA hétköznapi boszorkánysága éppen ideális egy finom forró csoki és a szállingózó hó társaságához. Emellett a jövő évi VCS listámba is beválogattam, szóval minden szempontból tökéletes választásnak ígérkezik. 



Skandináv mitológia, sarki fényt idéző borító és izlandi sagák? Ilyen kombóval nem csoda, hogy elsősorban a hólepte időkre tartogattam. Izland ugyanis régi bakancslistás álmom, egyszer nagyon szeretném személyesen is látni ezt a meseszép vidéket - de addig maradnak a könyvek, na meg a különféle eredettörténetek. Egyrészt sokat tanulok belőlük, másrészt ez a gyűjtemény első ránézésre is rendkívül igényesnek tetszik, tele képekkel és apró jegyzetekkel. Mondanom sem kell, már roppant izgatott vagyok miatta! :)


Régóta szemezek már Az északi erdő legendája sorozattal, különösen a hívogató borítója miatt. Az erdő szélén álló kunyhó, a kietlen orosz vidék, és a fantasy címke mind-mind valami különlegeset sejtetnek, na meg a retelling regényekkel abszolút le lehet venni a lábamról. Bevallom, az oroszok nem tartoznak a kedvenceim közé, ráadásul nem vagyok annyira járatos a népmesei világukban sem - ebben jócskán van pótolnivalóm. Mindig izgalmas a komfortzónámon kívülre merészkedni, így duplán érdekes felfedezés lesz ez nekem! [4/5 ☑]

(Képek forrása: 1, 2, 3)

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés