Hangolódjunk a karácsonyra - karácsonyi tag

december 12, 2016

Pupinál mindig elcsábulok egy-egy tag-re, ez a bejegyzés is neki köszönhető. :) 


1. Várakozás - A karácsony igazi izgalma! Melyik könyv(ek) megjelenését várod a legjobban?

Amit vártam, az már többnyire megjelent. Az újoncok közül nagyon érdekel a Ciceró ifjúsági könyve, az Északfi, de kíváncsi lennék Agatha Christie karácsonyi krimi gyűjteményére is. Az utóbbiba inkább csak belelapozgatnék, az Északfit fontolgatom, hogy beszerzem, de előtte megvárok még néhány véleményt róla. 

2. Karácsonyi dalok és énekek - Egy könyv vagy író, ami/aki ha szóba kerül, akkor csak dicshimnuszokat tudsz zengeni róla?

Több ilyen kedvenc íróm is van, szerencsére. :) J. K. Rowlingnak örök helye van a szívemben, de mellette elfér még Fredrik Backman, Stieg Larsson, Sarah Addison Allen, Joanne Harris, illetve Hans Christian Andersen is. Újdonsült kedvenc svéd skandináv írónőm Camilla Läckberg, aki teljesen magával ragadott a Fjällbacka c. sorozatával. 

3. Mézeskalács házak - Melyik könyvnek vagy sorozatnak van a legjobban felépített világa?

Imádom a Harry Pottert, bármikor otthonra lelek benne. Ugyanakkor mindig elbűvöl, ahogy a skandináv krimik seperc alatt elrepítenek Skandinávia egy olyan szegletébe, ahol vagy nem jártam még, vagy pedig már igen, de mindig repes a szívem, ha csak gondolatban ott járok. (Igen-igen, Svédországról van szó. :)) 

4. A Karácsonyi ének - Kedvenc (karácsonyi) klasszikusod vagy egy (karácsonyi) könyv, amit nagyon el akarsz már olvasni.

A legutóbbi molylányos találkozónkkor szóba került a Dash és Lily - A kihívások könyve c. ifjúsági könyv, amit már tavaly óta kinéztem magamnak. Anyáéknak már jeleztem, hogy örülnék neki, úgyhogy remélem, idén karácsonykor én is belemerülhetek. :) Ezen felül az új Harry Pottert szeretném sorra keríteni, a következő kiválasztott tutira ő lesz!

5. Karácsonyi édességek - Melyik könyvet szeretnéd megkapni karácsonyra?

A már említett Dash és Lilyt, és a gyönyörű, filmes borítós Brooklynt.

6. Gyertyák az ablakodban - Melyik könyvtől érzed azt a puha, bolyhos, meleg átölelős érzést?

Hmm, mindegyik könyvnél ugyanezt érzem, mert számomra az olvasás maga ilyen. Mivel legtöbbször az ágyikómban olvasok, a jó meleg takaróm alatt, mellettem pedig ott alszik a cicus is, ezért az egész olvasósdi átalakul egy békés, kuckós buborékká. 

7. Karácsonyfa meg a díszek - Melyek a kedvenc (karácsonyi) borítóid?




8. Karácsony öröme - Mi a kedvenced a karácsonyban és /vagy melyek a kedvenc karácsonyi emlékeid?

Én nagyon karácsony-párti vagyok. Az én családomban ez minden évben egy hatalmas karácsonyi vacsorában manifesztálódik, amit mindig lelkesen várok. Szerencsére mifelénk mindenki nagyon ügyes a konyhában, úgyhogy a finom falatok mellett a kellemes együttlétet, a kötetlen beszélgetéseket is nagyra értékelem. A hétköznapok mókuskereke mellett nem mindig jut annyi időm, hogy átmenjek a nagyszüleimhez, vagy a keresztanyámhoz, csak úgy, beszélgetni, de Szenteste mindannyian összegyűlünk és tényleg együtt töltjük az időt. Ráadásul ezúttal a nagynénémék is eljönnek Győrből, úgyhogy különösen kibővül az egyébként is tág családunk. Alig várom ezt az estét! :)

(Képek forrása: Pinterest, Google)

Hasonló bejegyzések

6 megjegyzés

  1. Örülök, hogy megtetszett a tag, és hoztad te is a hangolódáshoz. :) A szentestét és annak nyugalmát én is nagyon szeretem!
    Remélem megkapod az áhított könyveidet a fa alá!
    Azt hiszem sokan fogunk valami Potterest olvasni karácsony környékén, én az újraolvasásba kezdek bele, te pedig a színdarabot forgatod majd. :) Olyan jó, hogy te is azt írtad, tulajdonképpen mindegyik könyvvel megvan ez a beburkolózós érzés, én is így vagyok vele. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De aranyos vagy, Pupi, köszi! :) :* Nálad mindig olyan jó ötleteket találok, meg ezeket a tageket nagyon élvezem. :)
      Köszi! Én is drukkolok, hogy megtaláld majd a kis könyves csomagjaidat a fa alatt! :)
      Szerintem ilyenkor a legjobb. :) HP amúgy is évszak- és kedv független, de az első részt a moziban pont így karácsony táján láttam a családdal és az az élmény nagyon bennem ragadt. Valamiért a téli HP olvasás olyan megnyugtató és otthonos érzést kelt bennem. :)
      Persze, ezt nem is igazán tudnám konkrét könyvhöz kötni. Az olvasás maga egy ilyen lélekmelengetős érzés, ezért is szeretem annyira. :)

      Törlés
  2. Úgy meghoztad ezzel a karácsonyi hangulatomat!! :)
    Ti is az általánosan "karácsonyi ételeknek" titulált fogásokat szoktátok készíteni vagy nálatok mások az ilyenkor fogyasztottak?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De aranyos vagy, Dorci, köszi! :)
      Kíváncsi lennék, mennyire esett nehezedre tegezve írni nekem. :) Remélem, már közel sem annyira, mint először. ;)
      Nem, az igazság az, hogy nálunk rendszeresen visszatérő, de mindig új fogások is szerepelnek az asztalon. :) Egyik sem kifejezetten hagyományos, minimális átfedések viszont vannak. Idén svédasztalos vacsi volt, tekintve a nagyobb létszámot (nagynénémék 5-en vannak, mi négyen, nagyszüleim ketten és a keresztanyámék is hárman, az összesen 14 fő), úgyhogy főleg hideg ételek voltak. Anya készített narancsos-gránátalmás salátát, whiskyben párolt májpástétomot és marinált paprikás, fetasajtos falatokat. A keresztanyámék diófasírtot, rántott gombát, krumplipürét, salátát (unokahúgom vegán egy ideje); a nagynéném avokádókrémet, fasírtot, vegyes salátát, a nagymamám zöldfűszeres halat, krumplisalátát (ecetesen, lilahagymával) és egy vagon süti is volt. Ribizlis-mascarponés torta, én sütöttem csokis zabkekszet és áfonyás-pisztáciás-csokis kekszet, volt még zserbó, szaloncukor és bajor karácsonyi kalács, azaz stollen is. :)

      Nálatok mi jó kerül ilyenkor az asztalra? :)

      Törlés
    2. Beletrafáltál,mert furcsa volt leírni,de utána már tényleg gördülékenyen ment. Mint most is :)
      Hát ez mind nagyon jól hangzik,azt mondjuk hozzátenném,hogy az egész családod szimpatikusan ínyencnek tűnik.^^ Vagy csak mi vagyunk olyanok,akik állandóan csak átlagos ételeket eszünk,mint zöldségleves,lasagne..stb.?
      Most sem volt semmi tipikusan karácsonyi,halászlevet például sosem kóstoltam. A szünet elején a nagymamámnál voltunk,ott sima húsleves volt és töltött hús,illetve csirke tésztával. Itthon brokkolikrém leves,hústortával,ami egy újdonság,de szerintem megtartjuk,mert nagyon ízletes volt. Emellé zöldköretet és uborkát ettünk. Mi nem voltunk olyan sokan,lent négyen,itthon pedig a mai napig hárman,most már négyen a húgommal együtt,aki hazajött az apukájától. (és plussz 1-nek ott van az a nyolc hónapos pocaklakó anyu hasában :)) Süti is van,jelenleg almás-diós rétes,de a napokban tervezem megcsinálni egy specialitásom,aminek viszont nincs konkrét neve,mi pudingos-kekszesnek hívjuk :D

      Törlés
    3. Szeretjük a hasunkat, mi tagadás... :) Nem hinném, sok helyen eszik a hagyományos ételeket. Ez szerintem szimplán csak családfüggő. :) Ahány ház, annyi szokás. :) Óhh, azért ezt a menüt se utasítanám vissza. :D A pudingos-kekszes ismerős, mi is szoktunk hasonlót készíteni, csak babapiskótával. :)

      Törlés