Ismét book tagelek

május 30, 2017

Úgy tűnik, ez a kérdés-felelet mostanában igazi divat lett, ráadásul Lady_L volt olyan kedves, hogy megosztotta a saját válaszait, egyúttal fel is kért, hogy én is töltsem ki. És miért ne tenném?! :)
Szóóóval, nem is húzom tovább az időt, lássuk a medvét!

1. Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta?


Fogós kérdés, ehhez puskáznom kell... Azt hiszem, hogy a nagyalakú, Hüvelyk Pannás borítós Andersen mesekönyvem. Ezt egyébként rongyosra is olvastam, plusz biztosítottam egy általam kanyarított aláírással, hogy márpedig ez a kincs az én becses tulajdonomat képzi. Vele egy időben került hozzám Singer Félelmetes fogadója, szóval gyanítom, hogy ők ketten. 

2. Mit olvasol jelenleg, mit olvastál ezelőtt és mit fogsz ez után?

Most épp a Fjällbacka sorozat ötödik részét, az Eltitkolt életeket gyűröm. Kicsit nehezen indult, de határozottan kezd izgalmassá válni, úgyhogy tűkön ülök, hogy végre folytathassam. :) Este még hangulatosabb az egész, talán a műfaja miatt is. Előtte Neil Gaiman Északi mitológia kötetét olvastam. Nyúlfarknyi, ámde mégis figyelemreméltó válogatás, szívesen barangoltam még Asgard világában tovább. A következő tervem is megvan, méghozzá a sokak által szeretett Hazudósokat néztem ki. Illik a jelenlegi kék borítós könyvek közé, ráadásul már egy ideje érdekel, miért is olyan felkapott könyv. Utána szeretnék járni magam is. :)

3. Melyik az a könyv amit mindenki szeret, de te utálsz?

Sokan imádják Veronica Roth trilógiáját, a Beavatott sorozatot, de nekem már az első kötet is kínszenvedés volt. Csak azért tuszkoltam le, mert a filmet láttam, és össze akartam hasonlítani a kettőt. Jelentem, a film még mindig jobb, a könyvet sürgősen felejtsétek el. Iszonyú!!

4. Melyik az a könyv, amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy elolvasod, de valószínűleg nem fogod?

Hmm... Valószínűleg a kötelező olvasmányokat nemigen fogom bepótolni. Az orosz irodalmat nem zártam különösebben a szívembe, úgyhogy se Dosztojevszkij, se Csehov nem szerepel a listámon. 

5. Melyik az a könyv amit nyugdíjas korodra is megőrzöl?

A Harry Pottereket tuti. :) A dedikált Varró Danikról nem is beszélve. De rajtuk kívül az összes mesekönyvemet, és mindegyik szépségemet, amihez bármilyen emlék fűz. Szívem szerint az összeset! 

6. El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb, vagy kivárod a könyv végét?

Neeem, azzal saját magamnak lőném le a poént. Ilyet sose szoktam. :) Azt nem tagadom, hogy a szemem olykor előrerohan és bizonyos párbeszédet előbb elolvas, mint ahogy odaérnék, de ez nem az a kategória, mint amikor szánt szándékkal elolvasom az utolsó sort. Elveszne a történet varázsa.

7. Köszönetnyilvánítás: papír és tintapazarlás, vagy érdekesség?

Hol ez, hol az. Attól függ ki írja, és mi szerepel benne. :) De általában inkább átfutok rajta, nem olvasom végig szóról-szóra.

8. Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?

Egyikkel sem. Én tökéletesen boldog vagyok a magam helyén, nem szeretnék más bőrébe bújni. :)

9. Van olyan könyv, ami valami különlegesre emlékeztet az életedben? (hely, idő, személy)

Amikor kicsi voltam, Anyukám és a nagymamám rendszeresen beleírta a könyvekbe, hogy mire kaptam őket és mikor. Ezek alapján vissza tudok kicsit utazni az emlékeim közé, és ezáltal még különlegesebbé, még felbecsülhetetlenebbé válnak. Az összes képeslap is megvan, ami hozzájuk tartozik. Különleges a francia nyelvű Gavalda könyvem, amit a barátomtól kaptam Párizsból, a negyedik HP kötetem, amit a nagypapámtól kaptam, vagy az utolsó rész, amit a bátyámtól. Az összes mesekönyv, amit a nagymamám ajándékozott nekem... Rengeteg olyan könyvem van, amihez valamilyen emlék fűz. 

10. Mondj egy könyvet, amit érdekes módon szereztél meg!

Erik Kästner, Az állatok konferenciája c. történetét a nagymamámmal közösen vettük meg egy általános iskolai osztálytársam szülinapjára. Közösen választottuk ki, de annyira megtetszett nekem is, hogy a névnapomra kaptam egy saját példányt. :) De utólag eszembe jutott, hogy az új Varró Dani kötet is különleges módon került hozzám, nem gondoltam volna, hogy majd személyesen tőle veszem meg. :) Így viszont hallhattam rendkívüli irodalomórát és egyúttal dedikálhattam is, teljesen személyre szabottan. :)

11. Adtál már valaha könyvet, valami egyedi okból, egy különleges személynek?

A közvetlen környezetemben sokan szeretnek olvasni és ők mind különlegesnek számítanak az életemben. Egyik alkalom se konkrét vagy kiemelkedő, mind egyformán fontos. 

12. Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen?

Amióta Rozi, az én kis Kindle-im az életem része, azóta ő utazott velem a legtöbbször, ha elmentem valahová. Praktikus, könnyű és több, mint 1000 könyvet képes tárolni. :)

13. Van olyan kötelező olvasmány, amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz?

Sajnos egyelőre még nem. De folyamatosan trenírozom magam és idővel csak találok majd olyat, ami tetszik.

14. Használt vagy új könyvek?

Mindkettő. Ha vágyott könyv, akkor nem számít, milyen állapotban kerül hozzám. 

15. Olvastál valaha Dan Brown könyvet?

Naná, a teljes életművét kivégeztem már. Természetesen Langdon professzor a kedvencem, de a Digitális erődön, illetve a Megtévesztés fokán is tövig rágtam a körmeim izgalmamban. Részben az Inferno miatt is vágytam annyira Firenzébe és óriási volt látni a mozivásznon azokat a helyszíneket, ahol mi is jártunk tavaly. :) 

16. Megtörtént már veled, hogy a filmadaptáció jobban tetszett, mint a könyv maga?

Persze, többször is. A már említett Beavatott, a Csillagpor és valamennyi Agatha Christie. Poirot kalandjait messze jobban élvezem David Suchet interpretálásában, mint papíron. Mostanában minden este bekucorodom a tv elé és újranézem a kedvenceimet. :) Nem tudom megunni őket!

17. Volt már veled valaha, hogy éhes lettél olvasás közben?

A Csokoládé trilógia alatt végig éreztem a csoki ízét a számban, de akkor is rám tör a láz, ha a skandináv krimikben fahéjas csigával tömik a fejüket a nyomozók. Általában rögtön elfog a vágy, hogy én is beleharaphassak egy méretes csigába!

18. Ki az a személy, akinek könyvajánlását mindig megfogadod?

Anyukám, a bátyám mindig jó tanácsokkal lát el, de a könyvesbloggerek háza táján is szeretek nézelődni. Mindig találok valami újat, valami különlegeset. 

19. Van olyan könyv a komfortzónádon, kedvenc műfajdon kívül, amit végül imádtál?

Sokáig idegenkedtem a krimiktől, mert féltem, hogy nagyon nyomasztóak az én kis pihe-puha lelkem számára. Nagy meglepetés volt két éve a Millenium trilógia, azóta pedig szívesen kísérletezek a krimi berkein belül, de olvastam már sci-fit, vagy épp non-fiction történetet is. 

Bárki viheti tovább, aki kedvet érez ahhoz, hogy megossza válaszait! :)

(Képek forrása: Pinterest)

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés