Mid-Year Book Freak Out Tag • 2019

július 05, 2019

Ha július, akkor félévzáró lista. Az utóbbi három évben, mióta rendszeresen blogolok, mindig kitöltöm ezt a kérdéssort. Egyrészt jó számba venni, milyen élményeim voltak az elmúlt hat hónapban, amik megmelengetik a szívem, másrészt ez egy remek alkalom, hogy összegezzem az eddigi olvasmányaimat. Arról nem is beszélve, mennyire szeretem mások bejegyzéseit olvasni a témában. Ha netán közös pont is akad, még jobb! :) 

1. A legjobb 2019-es olvasmányod


Nem vagyok egyszerű helyzetben, mivel rengeteg ötcsillagos értékelés van a hátam mögött. De ha szigorú akarok lenni, akkor ez kétségtelenül a Mielőtt a kávé kihűl. Sosem gondoltam volna, hogy egy japán kisregény ilyen hatással lesz rám, viszont ez a kis gyöngyszem a maga meséivel teljesen elvarázsolt, megríkatott és elgondolkodtatott. Nehezen tudtam kiverni a fejemből, folyton vissza-visszakúszott a gondolataim közé - innen is látszik, mennyire mély érzéseket váltott ki belőlem.

2. A legjobb folytatás, amit 2019-ben olvastál

Nem kimondottan sorozat, ugyanakkor mégis összefüggnek valamennyire a kötetek. Peter Wohlleben már a tavalyi listában is felbukkant, így talán nem meglepő, ha azt mondom, azóta is tart a szerelem. Időközben sorra kerítettem az eddigi utolsó, a Természet rejtett hálózata címmel kiadott kötetét, ami ugyancsak nem okozott csalódást. Szeretem, ahogy ez az úriember arról mesél, mennyi érdekesség rejtőzik a talpunk alatt, a fák törzsében, lombkoronájában, illetve milyen komplex, mindent átfogó ez a szövedék, ami körülvesz bennünket. Rendkívül érdekes és megkapó minderről olvasni - remélem, lesz még mondanivalója számunkra! :) 

3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél

Óh, ide egy egész listát rittyenthetnék - a teljesség igénye nélkül: Madeline Millertől a Kirké, David Attenboroughtól az Állatkerti gyűjtőutak, a frissen kiadott Kisasszonyok, Benyovszky gróf kalandos élete, valamint az új Nicolas Barreau kötet, továbbá a Coco Chanel és a szerelem illata is csak rám vár. Nem fogok unatkozni, az egyszer biztos! :) 

4. A legjobban várt friss megjelenés az év második felére

A Mesélő Budapest óta vágytam hasonló könyvre, és örömmel jelenthetem, hogy hamarosan megérkezik a Várnegyed titkai ugyanúgy Tittel Kingától, Kecskés Judit illusztrációival, amit borzasztóan várok már! Ezen kívül Az elmúlt napok könyvesboltja keltette fel az érdeklődésem - ebbe még bele kell olvasnom, mielőtt megveszem, de a radarom alapján jónak tűnik. 

5. Legnagyobb csalódás 

Hmm... Kifejezetten nagy csalódás még nem ért az idén, ugyanakkor amilyen bűbájosan indult a Lara Jean sorozat, olyan gyászosra sikerült a második rész. Állítólag a harmadik, lezáró epizód ennél csak jobb lehet, és szívből remélem, hogy így is van. 

6. Legnagyobb meglepetés 

Madeline Millertől az Akhilleusz dala fantasztikus élmény volt: minden sorát élveztem, drukkoltam a szereplőknek, annak ellenére, hogy pontosan tudtam, mi fog történni velük. Csodálatos az egész, ahogy van - nagyon-nagyon örülök, hogy tavaly lecsaptam rá a nagy Líra akcióban! Ugyanígy Ross Kingtől a Brunelleschi kupolája is meglepett - teljesen lebilincselt mind az építés folyamata, mind a korabeli művészekről szóló szemelvények. Mondanom sem kell, a szerző további könyveire is igényt tartok, különös tekintettel a Monet-ról szólóra.


7. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új)

Lucy Strange határozottan figyelemreméltó - számomra A fülemüleerdő titka az év egyik legjobb ifjúsági kötete. Éppen ma fogok nekikezdeni a második könyvének, A világítótorony legendájának, és szinte borítékolom, hogy hasonlóan el fog varázsolni, ahogyan a bátor kis Henrietta története. Madeline Miller szintén beletartozik ebbe a blokkba: nem véletlenül szereztem be szinte azonnal a Kirkét, mert ahogy ez a nő ír, amilyen szenvedéllyel mesél az antik hősökről, az számomra maga a csoda. Csakis csillogó szemmel lehet olvasni, abszolút magával ragadó. 

8. Legújabb könyves szerelem

A Krumplihéjpite Irodalmi Társasághoz nagy reményeket fűztem, és szerencsére tökéletesen megfelelt az elvárásaimnak. Sőt, bizonyos szempontból még túl is szárnyalta azokat. Mindig is rajongtam a levélregényekért, úgyhogy a műfajjal mondhatni kezdettől fogva rokonszenveztem, de nem tudtam, a történet mennyire fog magával ragadni. Őszintén? Teljes mértékben! Kétség sem férhet hozzá, hogy ez a könyv egy igazi lélekbonbon. Megmelengeti a lelked, és tudatosítja benned, hogy még a legnagyobb bajok közepette is létezik gyógyír. Az irodalom szeretetének, az olvasás örömének himnusza ez a kötet, ami a kedves, bájos karaktereivel, a megható, szívszorító cselekményével, illetve az életre szóló barátságaival mindenki szívét meghódítja. Kedvenc lett, ez nem is kérdés. :) 

9. Legújabb kedvenc könyves karakter

Juliet Ashton kisasszony a már említett Krumplihéjpitéből, valamint Lara Jean A fiúknak, akiket valaha szerettem c. sorozatból. 

10. Egy könyv, amin sírtál 

Az Akhilleusz dala utolsó néhány oldala határozottan megviselt, de ez nem egy bánatos, vigasztalhatatlan sírásban teljesedett ki, hanem egyfajta megnyugvásban, miszerint a búcsú nem feltétlenül csak szomorú lehet, főleg e két görög ifjú számára. Ugyanakkor a Mielőtt a kávé kihűl sem hagyott könnyek nélkül - itt az utolsó, anyáról & gyermekéről szóló novella végén törölgettem a szemem. Hiába, az ilyen érzelmes lezárások akaratlanul is előhívják a sírós énemet... 

11. Egy könyv, ami boldoggá tett

A Három dolgot mondj c. YA regényhez eleinte nem fűztem túl nagy reményeket, ám a végére fordult a kocka, és annyira jó kedvem kerekedett tőle, hogy széles, örömteli vigyorral olvastam el az utolsó sorokat. Pont úgy végződött, ahogy szerettem és kívántam volna. 

12. Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál

A To All the Boys I've Loved Before-t kétszer is megnéztem, annyira feelgood mozi, valamint a Szólíts a neveden jut az eszembe, aminek a könyvváltozatát ugyan nem olvastam, de a film annyira tökéletes, hogy félek, csak csorbítana az élményen. A soundtracket hallgatva rögtön leperegnek a szemem előtt a filmkockák, úgyhogy ez tipikusan olyan élmény, ahol nagyon erős a zene és a film kapcsolata. 

13. Kedvenc értékelés, amit idén írtál 

Úgy érzem, mostanság elég jól vissza tudom adni az érzéseimet egy-egy könyv kapcsán, úgyhogy valamennyi kedvencemről sikerült egy viszonylag összeszedett véleményt kanyarítanom. Nincs kimondott kedvencem, valamennyi közel áll a szívemhez. :) 

14. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál)


A Kirké borítójáért totálisan odavagyok, fantasztikusan néz ki! Gyönyörű, keménytáblás szépség, ami  igazán a könyvespolcok éke lehet. Ugyanakkor a Mielőtt a kávé kihűlt c. kisregényt, a Montmartre-i szerelmes leveleket, és a Kisasszonyokat is öröm kézbe venni

15. Melyik könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?

Legfőképp az idén beszerzett könyveimnek legalább a felét szuper lenne, emellett a VCS listámon lévő köteteket szeretném. Egyébként ezzel is egészen jól állok: már csak 4 könyvre vagyok a teljesítéstől! Szóval tervek vannak, meglátjuk, az év végére mennyiben módosul a lista. 

A korábbi részek itt érhetők el: 2018, 2017, 2016.

(Képek forrása: Goodreads)

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés