Az álmos január

február 02, 2018

A január kicsit olyan számomra, mint amikor az ember egy hosszan tartó, téli álomból próbálna magához térni. Véget ért a karácsony, az ünnepi készülődés, de a tavasz egyelőre messze van... (De már nem annyira!) Ez volt az első olyan januárom hosszú évek után, amikor nem kellett sem vizsgákra tanulnom, sem pedig az államvizsgára készülnöm. Egészen más volt így a hónap, és még a varázslatos tél is igazán megérkezett hozzánk! 

Könyvek és olvasás 

Talán senkit sem fog meglepni, hogy az év első hónapja totálisan nullás. Nem szereztem be új könyvet, nem is igazán volt rá lehetőségem, mivel 3-án már utaztunk is vissza. Ennél fogva úgy saccolom, maximum húsvét környékén tudok először vásárolni, de ez most cseppet sem zavar. Itt vannak a gyönyörűséges tavalyi szerzemények, és terveim szerint, először ezekkel szeretnék végezni, majd utána jöhetnek az újabb szépségek.


Az olvasással viszont egészen jól állok: 5 könyvet olvastam el, ebből egy ráadásul angol nyelvű és VCS-s olvasmány is!  Astrid Lindgrennel indítottam az új évet, méghozzá a következő Pippi történettel, ami ezúttal nem volt különösebben izgalmas, inkább untatott és idegesített. Még szerencse, hogy olyan rövidek ezek a történetek. Utána kicsit utóhangolódtam; Dickens Karácsonyi énekét kerítettem sorra. Ez utóbbi viszont nagyon tetszett, úgy tervezem, hogy karácsonykor elolvasom angolul is, mivel az első svéd utazásomkor ez volt az első könyves szuvenírem. :) A hónap kedvence egyértelműen a Mesélő Budapest lett, amiről az új rovatban részletesebben is meséltem. Igazi kis kincses ládikó ez a könyv, nagyon szerettem! Backmannal folytattam a sort, ellenben a nagymamás történetet egyáltalán nem zártam a szívembe. Ennél unalmasabb és követhetetlenebb könyvet rég fogtam a kezemben, sokszor kacérkodtam a félbehagyás gondolatával is. Nagy nehezen letuszkoltam ugyan, de most egy darabig nem vágyom másik Backmanra. Úgy érzem, kicsit pihentetnem kell ezután a rosszízű élmény után. A sort Paddington zárja, a mackó a legsötétebb Peruból. Bár a film a történettel köszönőviszonyban sincs, ennek ellenére nagyon élveztem a kis bocs minden csetlését-botlását; kedves, humoros, szívhez szóló történetek ezek. Szuper választás volt az angolul olvasáshoz is, igazi sikerélményt ad! 

Filmek és sorozatok 

Január egyértelműen a sorozatok hónapja lett. Én, aki abszolút nem vagyok egy nagy sorozatnéző, nem csak hogy daráltam, de imádtam a Stranger Things első két évadát! Teljesen lefegyverzett, alig tudtam beosztani; mindenáron tudni akartam a végét, hogy hogy záródik a sztori. Az első évad számomra erősebb, egyrészt az újdonság ereje miatt is, másrészt a cselekmény is izgalmasabb, de nem tagadom, a második évad is igen hamar lecsúszott. Ezután hasonlóan misztikus és rejtélyes sorozatba kezdtünk, méghozzá a Fringe-be, ami itthon Rejtély néven futott. Itt már kivégeztük az első két évadot, jelenleg a harmadik elején járunk, de átlagosan egy hét / évad az arány. Nagyon élvezem, mert a rejtély és az izgalom mellett a szereplők is közel kerültek hozzám; együtt izgulok, örülök és félek velük. Tudom, hogy egy viszonylag régebbi sorozatról van szó, ennek ellenére ez is az abszolút dara-kategória, gyorsan lehet vele haladni, teljes mértékben eteti magát. 

Programok 

A hónap elején újra fel kellett vennem a kinti fordulatszámot, vissza kellett rázódnom a dolgos hétköznapokba, de szerencsére egészen hamar ment. Alapvetően elég jól kialakult az itteni napirendem, mindig van mit csinálnom. Szombatonként fixen bevásárlunk, és nemrégiben felfedeztünk egy eszméletlen boltot, a City Gross-t. Itt találtunk végre meggybefőttet, aminek annyira megörültem, hogy rögtön sütöttem is egy nagyon finom bögrés-mákos-meggyes sütit. Ezen kívül egy csomó más finomságot is beszereztünk, úgyhogy azt hiszem, visszajárók leszünk. :) Sokat sütöttem még ezen kívül; készítettem házi perecet, sütöttünk magvas kenyeret, aztán ugyanezzel a tésztával aszalt paradicsomos-olívás kenyeret is. Életemben először tökéletesre sikerült a fonott kalács, és ezt, terveim szerint, ma meg is ismétlem. Kísérleteztem a farsangi fánkkal, elég ígéretesre sikerült. Februárra a kakaós csiga projektet terveztem be, mostanában kifejezetten élvezem, hogy sikerülnek a kelt tészták, nekem ez mindig nagy mumusom volt. :) 


Ami a kimenős programokat illeti, belefért még egy sétálós délelőtt Stockholmban, amíg a barátom megbeszélésen volt; elautóztunk Sigtunába, ahol megint megcsodáltam a félig befagyott Mälaren tavat, illetve nagy élmény volt a hóesésben pompázó Gamla Uppsala, amit a jókedvű, szánkózó svédek tettek még barátságosabb hellyé. Nálunk most non-stop esik a hó napok óta, teljesen karácsonyi hangulatom lesz tőle. De azért nem bánom, mert gyönyörűek a havas fenyvesek, és bőven van fotótéma is. :)
♢♢♢

Februárban nagyon készülök a svéd tanfolyam következő felvonására, és persze napról napra közeledik a tavasz is, amit szintén lelkesen várok. Továbbá nem tudom, észrevettétek-e, de a blog címe is megváltozott és ehhez persze új fejléckép is dukált. Az instagramon is ezen a néven vagyok fent, és úgy éreztem, így lesz teljes a kör, ha a blog is ezt a címet viseli. :)

(Képek forrása: Pinterest // saját)

Hasonló bejegyzések

4 megjegyzés

  1. Észrevettem a fejlécet! Bevallom, a nevet elsőre nem, csak azt éreztem, hogy valami mintha ott is más lenne. Nagyon jól sikerültek ám! :) Ez a január már csak ilyen megújulós időszak. Mostanában olvasok, néha sorozatozok, de a filmek teljesen háttérbe szorultak például nálam. És annyira jó, hogy ennyit sütsz! Az elmúlt héten nekem is volt végre lehetőségem a konyhában tündérkedni kicsit, de sokkal többet szeretnék! Hiányzik a tepsi meg a Jamie újságjaim (most az ő receptjei az én nagy szerelmeim). :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óh, nagyon örülök, ha tetszik! :) Köszönöm! :) Sokat kísérleteztem, de úgy érzem, ez a verzió marad most egy darabig, hacsak nem találok valami szebb virágot a háttérbe. :) Úgy tűnik, igen. Biztosan az új év teszi. :)

      Nálam is most kitört a sorozat-láz, pedig nem szokásom. Az az igazság, hogy inkább a rövidebbeket szeretem, mert már vannak bejáratott kedvenceim, amiket követek, és amíg kijön egy új rész, pont ledarálhatok egy másikat. :) Jelenleg a Victoria van terítéken, de már fenem a fogam a The Crown-ra is.

      Jaj, nagyon aranyos vagy, hogy ezt írod! Nagyon szeretek a konyhában sertepertélni, ezért is írtam róla posztot, és a sütés most újra kezd visszatérni hozzám. :) Sokáig hanyagoltam, főleg az egyetemi tennivalók miatt, de valahogy éreztem, hogy hiányzik, és így most kiélhetem mindenfajta ötletem. :) Tegnap is kiflit sütöttem, szerintem ez sikerült eddig a legjobban. Megértem, hogy neked is hiányzik... Jamie Oliver nálam is nagy kedvenc! Mondhatni, ő volt a legeslegelső, aki inspirált a konyhában. :)

      Törlés
    2. Naayon jól hangzanak ezek a sorozatok. :) Teljesen egyet értek, szerintem is a rövidebbek a jobbak, örülök is neki, hogy divatba jöttek a 6-12 részes évadok. A minőségre is odafigyelnek! Mintha rájöttek volna, hogy nem (csak) a maratoni hosszúságtól függ a nézők figyelme. Hamarosan nekiállok a Szívek Szállodájának, kizárólag a huszon-sok részes évadok miatt nem vágtam még bele. Amikor újranéztem a Bűbájos boszorkákat, hiába imádom, ott is éreztem a hosszúság mellékhatásait. Azt hiszem ezt az igazán jó sorozatok sem úszhatják meg. :)

      Úgy tűnik az egyetem akkor nálam is a bökkenő. :) Szerda délelőtt készülök legközelebb a konyhába. Valentin-napra linzert sütök, mert az a Párom kedvence, ez lesz a meglepetés (legalább három hete tervezgetem). Van min töprengeni, mert három recepetem is van a tésztára, és nehéz eldönteni, melyik a legjobb. Mindegyik kicsit más, de hát ez is a kaland része. :))

      Törlés
    3. Abszolút egyetértek, én is örülök, hogy mostanában a minőségre is odafigyelnek. Bár igaz, ami igaz, most a Fringe eléggé leköt, és az is 5 évadot megélt, de annyira izgalmas és annyira megszerettem a szereplőket, hogy még egyelőre nem szeretnék annyira a végére érni, közben pedig hihetetlenül kíváncsi vagyok a végkifejletre. Igazi paradox helyzet. :)
      Hűha, én azzal a sorozattal hadilábon állok, de hátha neked most jobban be fog jönni. Tervezel róla posztot írni?
      Na igen, megvan ennek is a veszélye... Egy kezemen meg tudom számolni, hány ilyen hosszú sorozatba kezdtem bele az utóbbi időben.

      Jaj, a linzert én is szeretem! :) Én vacsorát főzök, már ki is találtam, hogy mit. A főételnek tejszínes-lazacos tésztát gondoltam, illetve egy áfonyás-csokikrémes pohárkrém desszertnek, de töröm a fejem valami kis könnyű előételen is... Lehet, valamilyen szendvicses falatka lesz, valami finom krémmel megkenve. Óh, én imádok recepteket böngészni, szerintem határozottan feldobja a főzést-sütést! Többet is átnézek, van, hogy ezekből gyúrok egy sajátot, van, hogy teljesen lemásolom, mindig az aktuális kedvemtől függ. :)

      Törlés