Az öt kedvenc pillanatom Németországból • II. rész

augusztus 15, 2017

Úgy döntöttem, nem bontom további bejegyzésekre ezt a témát, inkább összegzem a legjobb élményeket. :) Elég vegyes a felhozatal, több minden is lesz benne, mert az egy hónap alatt rengeteg élmény, benyomás, behatás ért bennünket. De azt mindenképp kijelenthetem, hogy csodálatos volt, örök emlék! 

#1 Tiergarten Nürnberg


Utoljára 6 éves koromban jártam a nürnbergi állatkertben, épp ezért, amikor a sógornőm említette, hogy elmehetnénk, boldogan mondtam igent az ötletre. Igazából csak képek alapján tudok visszaemlékezni, konkrét emlékem kevés van. Maga az állatkert egy kisebb túrának is beillene, ugyanis akad benne néhány emelkedő. Ezeket a bejáratnál osztogatott térképen is jelzik, de azért babakocsival fel kell hozzá készülni. Tulajdonképpen két dolog volt itt is, amit előre kinéztem: az egyik a gyönyörűséges hópárduc, ami a kedvenc nagymacskám; a másik a delfinshow. Anno Kolmårdenben is ez a két pont vonzott a leginkább, de alapvetően nagy-nagy állatkertbe járó vagyok, kislánykorom óta. :) Maga a kert egy fantasztikus erdős, zöld övezetben található, ahol az állatok is nagy kifutókon pihenhetnek, jöhetnek-mehetnek. Itt láttam először igazi lamantint, és bébi orrszarvút is. :) Nem is emlékeztem, hogy ennyi a látnivaló, de simán eltöltöttünk jó pár órát. Szerintem tökéletes családi program, de akár kettesben, barátokkal is el lehet tölteni itt egy szuper napot. :)

#2 Botanischer Garten


Erlangenbe is ellátogattunk a nürnbergi hétvége alatt. Ez egy bájos kisváros, Nürnbergtől 20 km-re. Elsősorban egyeteméről híres, melyet a 18. században alapítottak. Nagyon tetszett a belvárosi hangulata, bár csak keveset láttam belőle, de így is megfogott. Szívesen visszatérnék ide, hogy jobban bejárhassam, lesétálhassak a folyópartra. Mi elsősorban a botanikus kertre koncentráltunk. Többszínű tavirózsát, sivatagi kaktuszokat, és egy pálmaházat is láttunk, de nagyon tetszett a pagoda, illetve a szépséges, színes virágok is. Romantikus sétára, hétvégi időtöltésre is remekül alkalmas. Nem olyan hatalmas kert, de kényelmesen bejárható. Nem érezzük úgy, hogy megtelítenek a látottak. 

#3 Berlin belvárosa


Bevallom, a kötelező látnivalókon felül nem annyira fogott meg a német főváros, de azért így is akadtak benne szép részek. Nekem leginkább a Bode Museum tetszett, ami közvetlenül a Spree folyó partján fekszik. A brandenburgi kapu előtt rengeteg a turista, de a folyóparton egészen csendes, andalító hangulat fogadott minket. Valószínűleg az esőnek is köszönhető, mert az ottjártunkkor elég borongós, rossz idő volt. Imádtam a kirakodóvásárokat, innen hoztam is haza egy-két szépséget, illetve nagyon tetszettek a színes mackók. :) Az egész város tele van velük, mindegyiken más minta szerepel. Érdemes elsétálni a dóm felé, ami egy gyönyörű barokk épület, illetve a Reichstag is különleges, nem csak történelmi szempontból. Egy hétvégén simán körbejárható, kicsit alaposabban is, mint ahogy mi tettük, de nekünk ennyi is elég volt. Illetve hát, ami még nagyon klassz, az az állatkert. De erről már írtam. :)

#4 Filmpark Babelsberg


Potsdam a filmművészetben is fontos helyszín. A babelsbergi filmstúdióban nem csak német, hanem amerikai filmeket is előszeretettel forgatnak. Itt készült a Tom Hanks főszereplésével játszott Kémek hídja, az Orlando Bloommal forgatott Három testőr, illetve a Végtelen történet is. Magát a stúdiót sajnos nem lehet meglátogatni, helyette be kell érnünk egy filmparkkal, ami így is elég klassz hely. :) Kicsit olyan, mint egy vidámpark, filmes elemekkel tarkítva. Van benne 4D filmes terem (ez mindkettőnknek nagyon tetszett), egy csónakázó tó, egy óriási aréna, ahol kaszkadőrbemutatókat tartanak, egy kisebb kalózhajó, és egy indiai stílusban épült palota is. Több interaktív program is van, ebből mi kettőt néztünk meg. Az egyik a már említett kaszkadőrshow, ez hihetetlenül érdekes volt; a másik egy TV show, ahol betekinthetünk a kulisszák mögé. Néhány kosztümöt és makettet is meg lehet nézni, ezeknek egy külön épületet rendeztek be. Rengeteg gyereket láttunk, elsősorban családok látogatják, de mi is találtunk benne érdekes és izgalmas részt. :) 

#5 Potsdam - a kimaradt részek


Amikor a villamoson utaztam, akkor döbbentem rá, hogy mennyi mindent nem láttam még. Ellátogattam a holland negyedbe (Holländisches Viertel), ami tele volt mézeskalács házikókkal, rengeteg ruhabolttal és étteremmel. Mélyen a zsebünkbe kell nyúlni, egyértelműen a turistákból élnek itt. Hangulatát tekintve, tényleg olyan volt, mintha hirtelen Amszterdamba csöppentem volna. :) Megnéztem a charlottenhofi palotát, ami a sanssouci park másik végén található, és közösen ellátogattunk a Glienicke Brückéhez is. Ez utóbbit elsősorban a film, a Kémek hídja miatt, másodsorban azért, mert a babelsbergi kastélyra is fantasztikus panoráma nyílik. Gyönyörű volt még a naplementében fürdő sanssouci-i palota; ezt semmiképp se hagyjátok ki, ha arra jártok! Potsdam fantasztikus hely, szinte minden sarkon valami különleges vár. Nagyon-nagyon tetszett nekem. Megőrizte a békebeli városok hangulatát, de minden épület, minden kimunkált homlokzat után megcsap bennünket a történelem szele. Nekem nagyobb élmény volt, mint Berlin. 

#5+1 Magyar vacsora két indiai srácnak

Eddig még csak egyszer adtam vacsorát külföldieknek (a francia barátainknak), de ezúttal egy egészen más közegben kellett helyt állnom. A barátom a nemzetközi projektnek köszönhetően, gyakran együtt dolgozik külföldiekkel. Két indiai srác is részt vett a nyári kurzusban, akikkel már korábban is együtt dolgoztak, és mivel én szerettem volna megismerkedni velük, meghívtuk őket vacsorára. :) Borzasztóan izgatott voltam, és már napokkal előre megterveztem a menüt. Előételnek körözöttes falatokat szolgáltam fel, főételnek klasszikus tojásos lecsót, desszertnek pedig pudingos-babapiskótás-málnás pohárdesszertet. Húsos étellel nem is igazán készültem, ez kifejezetten egy vega vacsora volt. Nagyon kellemes este kerekedett belőle, szinte minden el is fogyott, és a vendégeink is elégedetten, teli hassal távoztak. Külön megdicsérték az ételeket, úgyhogy én csak dagadtam a büszkeségtől. :) Különleges élmény, amikor két, ennyire idegen kultúra találkozik egymással. Az egyik legjobb emlékem az elmúlt egy hónapból. 

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés

  1. Reméltem, hogy írsz Babalsbergről is! :-)
    A 2010-ben forgatott Három testőr filmet, amit Babelsbergben készítettek, sok jelenetét - természetesen a kastély jeleneteket - a közelünkben lévő Chiemsee Herreninsel kastélyában vették fel. Nagyon jól emlékszem azokra a napokra, én is át szerettem volna menni a szigetre. vagy a kikötőbe, de sajnos dolgoznom kellett.
    Érdeklődve olvastam Berlinről, egykori városomról és Potsdamról is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy írtál! :) Nagyon izgalmas lehetett ez a filmforgatás, én is szívesen belestem volna a kulisszák mögé! Potsdam nagyon nagy meglepetés volt számomra, imádtam azt az egy hónapot, amit ott töltöttünk. :)

      Köszönöm a kedves kommented! :) Remélem, más témában is találsz majd kedvedre való bejegyzést! :)

      Törlés