Könyvmoly book tag

augusztus 31, 2016

Szintén Pupillánál találtam rá, és mivel szabad volt "lopni", ezért úgy döntöttem, én is kitöltöm. :) Az előző taget is nagyon élveztem, így nem volt kérdés, hogy az olvasási szokásokról szóló listácskát is magammal viszem.

Forrás: Pinterest


1. Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást? 



Bevallom, nincs konkrét esemény, amihez köthető. Én is olyan családban nőttem fel, ahol az olvasás szeretete mindig is megvolt, és ezt belém is próbálták plántálni a szüleim. :) Anyukám esténként mesét olvasott nekem, már itt megjelent a skandináv vonal Andersen révén :), de a Grimm, Benedek Elek gyűjtötte történeteket is szívesen hallgattam. 

2. Általában hol olvasol? 

Ez nagyon változó. Mivel sokat utazom (Piliscsabára kijutni egy napi három órás procedúra volt oda-vissza), ezért többnyire a vonaton szoktam rá a rendszeres olvasásra, de itthon, az ágyamban is szívesen olvasok lefekvés előtt. Utazásra Rozit, a Kindlimet szeretem vinni, mert praktikus, könnyű és bármelyik táskámban elfér. A barátom is szerencsére szeret olvasni, épp ezért sokszor együtt is faljuk a betűket, és ilyenkor hozzá bújva olvasni a legeslegjobb. :)

3. Egyszerre szigorúan egy könyvet olvasol vagy több is jöhet egyidejűleg?

Általában egyet, de olyan előfordul, hogy félreteszem az aktuálisan olvasott könyvem és hozzá veszek egy gyorsabban kiolvashatót. Ha épp nem köt le annyira, vagy unatkozom alatta, és szükségem van a váltásra, akkor folyamodom ehhez. Utána sokkal jobban gördül a félretett könyv is, ezt már tapasztaltam. :)

4. Melyik a kedvenc műfajod?

Elég sokféle könyvet olvasok, de ami különösen kikapcsol, azok a könnyed, romantikus sztorik, a kedves YA-történetek, de egy jóféle krimi, vagy történelmi regény is éppúgy célba találhat. Inkább a történetre koncentrálok, nem a műfajra, épp ezért meglepetés is érhet, ha kilépek a komfortzónámból. 
5. Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?

Igen, a thriller baromira nem az én világom. Horrort sem olvasok. Nekem bőven elég egy skandináv krimin borzongani, még néha az is túllő a célon, úgyhogy esténként óvatosan olvasok cidrizős történetet. :)

6. Van kedvenc könyved? 

Elég sok kedvencem van. :) Ami örök, az a Harry Potter sorozat. ♥ 

7. Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?

Ehhez puskáznom kell, de elméletileg az Engelsfors trilógia befejező kötete, a Kulcs az abszolút győztes a maga 862 oldalával. Nem volt könnyű az ágyban egyensúlyozni vele, de megoldottam. :D

8. A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?

Sajátot és könyvtárit egyaránt olvasok, és őszintén szólva, nem különösebben foglalkozom vele, hogy melyik honnan származik. :) A könyvtáriakat is szeretem, de nyilván a saját szépségeimet is. 

9. Jelenleg mit olvasol?

Robert Galbraith: Selyemhernyó. Kezd beindulni a történet, úgyhogy alig várom, hogy folytassam. :)

10. Hol veszed a könyveidet? 

Szeretek online rendelni, ilyenkor az Alexandrát, Bookline-t részesítem előnyben, de az egyetemi antikváriumban is gyakran vásároltam egy-egy kötetet, illetve külföldön is szoktam beszerezni könyveket. Most legutóbb egy svéd bolhapiacon vettem egy angol, illetve egy svéd mesekönyvet. :) De Könyvfesztiválon, Könyvhéten is mindig hozok haza "vásárfiát", így gyakorlatilag szinte bárhol, ahol olyan példányra bukkanok, ami azonnal kell a gyűjteményembe. 

11. Előrendeltél már valaha könyvet? 

Nem, nem rémlik ilyesmi. Általában a türelmesen várakozós típus vagyok, ráadásul elég ritkán veszek nagyon friss megjelenésű könyvet. 

12. Hány könyvet veszel havonta?

Egy ideje nagyon önmegtartóztató típus vagyok, úgyhogy évente igyekszem 20 alatt megmaradni, de két-három havonta előfordul, hogy befigyel egy-két könyvecske. :) 

13. Mit gondolsz az antikvár könyvekről?

Hogy szuperek! :) Én magam is több antikvár szerzeményt tudhatok a magaménak, nem idegenkedem tőlük. Legutóbb is nagyon jó fogásom volt az antikvárium.hu-n, ők az idei év nagy felfedezettjei számomra. 

14. Egymás mellett tartod az elolvasott és a még elolvasásra váró könyveidet?

Igen, nem teszek különbséget köztük. Úgyis tudom, melyiket olvastam már és melyiket nem, ezért feleslegesnek tartom a szétválasztást. 

15. Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van? 

Jó lenne... Igyekszem ehhez tartani magam. :) Az elmúlt évek során már továbbadtam a legtöbb olyan könyvön, ami nem kell, így főleg csak olyanok sorakoznak a polcon, amik tényleg érdekelnek. 

16. Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?

Van egy-két ilyen példány, de azokat a borítójuk miatt megőrzöm. Viszont úgy vettem észre, mostanában már nehezebben válok meg a könyveimtől. Ami nagyon nem talál be, azt inkább meghirdetem a molyon eladásra vagy cserére.

17. Volt már könyvstoppod?

Igen. A 2013-as Könyvhetes gigavásárlásom után a következő évi Könyvfesztig egyáltalán nem vettem könyvet, csak ajándékba kaptam. Nagyon büszke voltam magamra, hogy kibírtam, és onnantól elmúlt a könyvhörcsögségem is. :)

18. Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van? 

Ááááh. Olyan nincs, hogy túl sok könyv, csak túl kevés idő. :)

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés